Lily Evans || Gryffindor || Prefect
De enige reactie die ik kreeg was een knik van Potter. In stilte kijk ik toe hoe Black al zijn pijn en redelijk ernstige verwondingen negeert om Remus op een brancard te helpen. Eigenlijk moest ik ingrijpen. De inspanning zou Black alleen maar verzwakken en zijn krachten zou hij hard nodig hebben om te herstellen. Het leek erop dat hij al flink wat bloed had verloren, te zien aan hetgeen dat achter was gebleven op het shirt van Potter, hoewel dat natuurlijk deels van Remus kwam. Een zorgelijke frons stond dus op mijn voorhoofd, toen ik mijn "awh" moest onderdrukken, omdat Black een paar plukken haar uit Remus zijn gezicht veegde voor hij zelf ging liggen. Ik verafschuwde misschien sommige acties van deze heren, verkondigde vaak genoeg dat ik ze haatte, maar dat was niet waar. Ze hadden genoeg goeds in zich om ook respect af te dwingen. Het was alleen jammer dat ze zich vaak zo kinderachtig gedroegen en daarnaast ook mensen pestten. 'Evans, ik zeg dit niet vaak, en waarschijnlijk zul je het me nooit meer horen zeggen, maar je bent echt fantastisch,' gromde Black en ik kon niet anders dan zachtjes lachen.
'Weet ik,' reageerde ik er kalm op en zette een stap in zijn richting, terwijl hij zijn stok terugkreeg van Pettigrew en zijn wonden begon te verzorgen. Het viel mij op dat Black ook niet bepaald vriendelijk tegen Pettigrew deed en het vage vermoeden dat dit allemaal zijn schuld was, werd opgewekt. Meestal waren Black, Potter en Remus ook niet zo stom om dusdanig gewond te raken, dus dat zou veel verklaren. Ik wierp even een blik op de schilderijen om mij heen. Iedereen lag gelukkig rustig te slapen en hield zich niet bezig met onze praktijken.
'Moet ik ehm... helpen met de wonden?Of wil je meteen naar de Ziekenzaal?' Verbaasd draaide ik mijn hoofd weer richting Black en opende mijn mond om te zeggen dat hij beter weer kon gaan liggen. Hij moest zijn krachten sparen om te herstellen. Echter gaf Potter al antwoord voor mij, waardoor ik mij nu richting hem draaide en mij half verslikte en een hoestbui het gevolg was. Snel sloeg ik mijn hand voor mijn mond om het geluid te dempen en scheurde ik mijn blik los van Potter zijn ontblote bovenlichaam. Zonder dat ik het doorhad had de idioot zijn shirt uitgetrokken en ik bleef nou eenmaal een meisje.
'Je bent echt net zo erg als Remus. Serieus (Sirius :p), wat hebben jullie dit jaar met je shirt voor mijn neus uitrekken?' mompelde ik gepikeerd terugdenkend aan de treinreis waar Remus hetzelfde flikte en ik de opmerking maakte over dat ik ook maar een vrouw was, ondanks dat ik geen vrouwelijke Sirius was. Zijn antwoord drong echter nog prima tot mij door en de woorden "harige probleem" waren mij dus ook niet ontgaan. Dit bracht mij meteen weer naar de harde realiteit. De vele littekens, de vele dagen ziekteverzuim, de blik op de maan van vanavond. Ik had zo mijn best gedaan om het te vergeten, weg te stoppen, maar dat was gewoonweg onmogelijk. Ik kon de rest van mijn leven de waarheid niet ontkennen, hoe erg ik magie hierdoor ook haatte. Het was gewoonweg onwijs oneerlijk. Ik voelde de tranen opkomen, maar hield ze binnen. Remus en Black waren er niet zo best aan toe en Potter had ook een fikse snee op zijn voorhoofd.
'Evans. Ik wil dat je het hier nooit over hebt. Met niemand.' Lichtelijk gedesoriënteerd keek ik Potter aan. 'En er zit inkt op je wang.' Mijn wenkbrauwen schoten omhoog en ik haalde mijn hand langs mijn wang. Ugh, blijkbaar had ik dus toch niet alle troep opgehaald. Mijn blik ging over Sirius zijn wonden en vervolgens naar de snee van Potter en gecombineerd met zijn zin over het feit dat ze naar de ziekenzaal moesten, kreeg ik bijna een hartverzakking. Als Remus een weerwolf was en hij hen verwond had, dan... Gelukkig schoot mij nog een laatste puzzelstukje te binnen "ze konden eindelijk wat ze al zolang wilden kunnen". Opgelucht haalde ik adem, hoewel dat allemaal ernstige overtredingen van de wet waren.
'Nou, jij hebt bloed op je voorhoofd. En over de rest, weerwolven zijn alleen schadelijk voor mensen. Wanneer je faunaat bent, verander je volledig in een dier. Je zult geen echte schade overhouden aan de wonden, al met al zijn jullie dus niet geïnfecteerd. Hoewel ik mij afvraag of jullie littekens ook blijvend zullen zijn, of dat ze zullen wegtrekken, omdat jullie dieren waren terwijl de verwondingen werden toegebracht,' sprak ik alsof ik simpele nietszeggende feitjes uit mijn boeken opdreunde en daarna nadacht over de zojuist geleerde stof. 'Bovendien zal het slechts een kwestie van tijd zijn voor jullie geheimen ontdekt worden door de professoren en ik denk dat de wet overtreden toch wel iets meer problemen geeft dan alleen strafwerk. Remus kan natuurlijk probleemloos naar de ziekenzaal, maar ik zou twee keer nadenken voor jullie je daar zo vertonen. Black zijn wonden zijn te genezen -mits hij niet al zijn krachten investeert in het zorgen voor Remus- en dat geldt gelukkig ook voor jou,' ging ik rustig verder in mijn redenatie. 'Maar je moet het natuurlijk zelf weten, Potter. En natuurlijk ben ik niet zo achterlijk om dit aan de grote klok te hangen.' Al mijn emoties zaten diep weggestopt achter een masker, terwijl mijn hersenen al het werk deden. Het voelde vreemd en onnatuurlijk, maar voor nu was dat even noodzakelijk.
Happy Birthday my Potter!