• Sorry, ik had echt geen idee waar dit thuishoorde. ;x

    Ik probeer dus mensen uit te lokken om hun ideeën erover te geven of erover te praten, maar niemand heeft daar schijnbaar zin in. Ik probeer wat globale ideeën te krijgen die ook mogelijk kunnen zijn voor de toekomst, van een Utopia tot een Dystopia. Zelf neig ik meer naar dystopische ideeën, maar wat denken jullie?

    Ja, je mag hier een hele essay over plaatsen, als je dat lukt om deze tijd.

    [ bericht aangepast op 9 mei 2014 - 23:54 ]


    Your make-up is terrible

    Wel uhm, ik denk dat t een rol gaat spelen in een serieuze massa moord.
    Want de armen zal de onderdrukking van de rijke landen die geld komt maken in hun land op den duur wel zat worden.


    -

    De ideeën van de Fransman Thomas Piketty vind je misschien wel interessant dan om te lezen over de toekomst van het kapitalisme. Hij heeft dit jaar een boek (Capital) geschreven erover (nog niet vertaalt in het Nederlands) wat een enorme bestseller is geworden. Alles is voor "de gewone mens" ook duidelijk beschreven.
    Het gaat verder niet zozeer of we richting een Utopia of dystopia gaan. Hij heeft eerder een analyse gemaakt over de huidige economische ontwikkelingen en daaraan een conclusie verbonden^^ kort door de bocht gaan we uiteindelijk terug naar een 19e eeuwse samenleven met een steeds groter verschil opnieuw tussen arm en rijk waarin de hoogste klasse opnieuw weer leeft van erfenissen.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    MAK3Y0URM0V3 schreef:
    De ideeën van de Fransman Thomas Piketty vind je misschien wel interessant dan om te lezen over de toekomst van het kapitalisme. Hij heeft dit jaar een boek (Capital) geschreven erover (nog niet vertaalt in het Nederlands) wat een enorme bestseller is geworden. Alles is voor "de gewone mens" ook duidelijk beschreven.
    Het gaat verder niet zozeer of we richting een Utopia of dystopia gaan. Hij heeft eerder een analyse gemaakt over de huidige economische ontwikkelingen en daaraan een conclusie verbonden^^ kort door de bocht gaan we uiteindelijk terug naar een 19e eeuwse samenleven met een steeds groter verschil opnieuw tussen arm en rijk waarin de hoogste klasse opnieuw weer leeft van erfenissen.


    Ja, de middenklasse is aan het verdwijnen.
    Helaas kan ik geen Frans lezen, haha. Ik zal wel kijken of ik andere dingen van hem kan vinden in het Engels of Nederlands.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Ja, de middenklasse is aan het verdwijnen.
    Helaas kan ik geen Frans lezen, haha. Ik zal wel kijken of ik andere dingen van hem kan vinden in het Engels of Nederlands.

    Hij is er al wel in het Engels dus ik denk dat dat wel lukt ^^


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Whoooo, dit kan mijn brein nu niet aan. Dis be an up :D.


    No growth of the heart is ever a waste

    Even een mt. (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    De toekomst van het kapitalisme? Die is er denk ik na verloop van tijd niet meer. Niet als je de lijn zoals die nu verloopt doortrekt.
    Alles moet altijd beter en groter dan wat de ander heeft en vaak ook ten koste van een ander. Mensen zullen steeds meer geld lenen om dat te bereiken, in de schulden komen, waardoor de banken steeds vaker en langer in de problemen raken. Landen helpen hun nationale banken, omdat men niet zonder kan en ook die landen zullen in de problemen raken. De wereld is economische zo hecht met elkaar verbonden, dat alle landen één voor één het diepe, donkere gat in worden getrokken. Amerika zal hier altijd een grote rol in blijven spelen als het beleid van de Amerikaanse overheid blijft zoals die altijd is geweest. Ik denk dat het zo langzaam steeds slechter zal gaan met de kapitalistische wereld (en daarmee ook met de veel kleinere communistische wereld, omdat die toch veel inkomsten halen uit de verkoop van bijvoorbeeld olie. Die olie wordt dan niet meer of in veel mindere maten gekocht. Zo hebben zij er ook mee te maken.). Dit zal doorgaan tot er (bijna) niets meer is en we dingen anders aan moeten gaan pakken, omdat we echt geen andere keus hebben en onze ogen er niet meer voor kunnen sluiten. Totdat men niet meer gelooft in het geld wat toch eigenlijk al niets waard is, omdat het overgrote deel van het geld dat wij gebruiken niet gedekt wordt door goud. Het zal ooit gaan instorten.
    Hiermee zeg ik niet dat ik vind dat we allemaal maar communistisch moeten worden. Nog altijd vind ik een vrij systeem beter dan een systeem waarin de overheid alles te zeggen heeft en daarmee zo corrupt is als de pest . Er zullen gewoon heel wat aanpassingen moeten komen in het huidige systeem. Wat precies weet ik niet. Ik weet ook niet of dat het mogelijk is, maar dat er iets moet veranderen, is mij wel duidelijk.

    [ bericht aangepast op 10 mei 2014 - 15:16 ]


    Hamartia