"I’m Dauntless because of a stupid accident, but I can’t say I would’ve been happier in Candor.
I can tell you this: being honest is a beautiful commitment, but it’s even more dangerous than being brave.”
Nikita beleeft de angst van haar leven wanneer ze moet kiezen tussen de vijf facties. Naar wat ze de dag voordien vernomen had, past ze even goed bij Onverschrokkenheid als bij Oprechtheid.
Haar familie verlaten durft ze niet, en eerlijk zijn is haar grootste angst. Haar zus Emelien heeft enkele jaren terug Oprechtheid verlaten voor Onverschrokkenheid, en dat wil ze haar ouders niet nog eens aandoen. Maar ze voelt zich echter niet thuis ing Oprechtheid, ze vindt eerlijkheid met momenten te gevaarlijk.
“Mijn hand schoot uit door de angst die zich binnen in me opkropte. Opeens hing hij boven de bak kolen. Ik wilde hem nog wegtrekken, maar door de ruk die ik eraan gaf, viel de druppel bloed van mijn hand. Op de kolen. Ik kon er niets aan doen. Ik was onverschrokken.”
Haar keuze is haar keuze niet geweest, maar ze kan hem niet herzien. Doch probeert ze zich zoveel mogelijk in te zetten om de inwijding van Onverschrokkenheid te halen. Maar iemand probeert haar ervan te weerhouden om te slagen. Ze ontvangt via haar docent bijna dagelijks brieven die haar niet helpen te slagen.
Hoewel haar vrienden en haar docent haar zoveel mogelijk proberen te helpen en te steunen, twijfelt ze meer en meer aan zichzelf. En zelfs moest ze het halen: hoe voorkomt ze de moord die haar belooft is via één van de brieven?
Overigens is het niet de bedoeling dat Nikita eindigt in een relatie met haar docent. Gewone vriendschap bestaat nog altijd in de wereld der fanfictie, raar maar waar.
Anyway, is er iemand die een gepaste soundtrack weet? Want ik vind er geen ^^
Alvast bedankt!
[ bericht aangepast op 1 mei 2014 - 10:12 ]
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried