• Ik judo nu bijna elf jaar en op dit ogenblik judo ik op een hoog niveau. Ik heb altijd met heel veel plezier gedaan maar sinds een paar maanden zit ik echt in een dip. Dat komt een groot gedeelte door het gezeik er om heen. Ik moet namelijk een speciaal gewicht halen en daarvoor moet ik af en toe op mijn eten letten, dat vind ik zelf geen probleem. Ik kan namelijk best een paar weken zonder vettig eten. Alleen de mensen om mij heen slaan er een beetje mee door. Zo krijg ik elke ochtend bij het ontbijt de vraag hoeveel ik weeg en als ik bijvoorbeeld een keer iets extra's neem is het gelijk: 'Ja, zo blijf je niet op je gewicht.' Vandaag was ik om 12 uur uit en had ik voor mezelf noodles gemaakt. Toen was het gelijk: 'Ja, je kan wel elke middag noodles eten maar jij bent de enige die onder de ** kilo moet blijven hoor!' Ik word er serieus helemaal gek van. Door dit gezeur elke keer krijg ik steeds minder zin in de sport zelf en om te trainen. Heel mijn motivatie gaat hier door weg en het liefste zou ik nu per direct stoppen. Maar ik weet ook dat als ik stop, ik er heel veel spijt van ga krijgen.
    Praten heeft geen zin omdat de mensen gewoon niet luisteren. Ik heb het al een aantal keer geprobeerd maar er komt altijd een hele hoop geschreeuw en geruzie en dan opeens ben ik ondankbaar. Ik weet echt even niet meer wat ik moet doen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Even afgezien van de vraag die je stelt: wauw, die mensen leggen zó'n negatieve nadruk op eten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier nogal van schrik. Met zulke uitspraken moet je altijd oppassen, vind ik. Daarnaast houden ze weinig/tot amper rekening met jouw gevoelens.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Stoneheart schreef:
    Even afgezien van de vraag die je stelt: wauw, die mensen leggen zó'n negatieve nadruk op eten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier nogal van schrik. Met zulke uitspraken moet je altijd oppassen, vind ik. Daarnaast houden ze weinig/tot amper rekening met jouw gevoelens.


    Bij mij valt het in tegen stelling tot de rest nog wel mee. Er zijn meisjes die niet meer ongesteld worden omdat ze zoveel afvallen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Buddy schreef:
    (...)

    Bij mij valt het in tegen stelling tot de rest nog wel mee. Er zijn meisjes die niet meer ongesteld worden omdat ze zoveel afvallen.

    Dat klinkt heel erg ernstig... Is daar dan helemaal geen aandacht voor binnen de sport? Zulke problemen?


    "I shut my eyes in order to see.'

    Om je vraag te beantwoorden; nee! Absoluut niet stoppen. Je zegt zelf dat dit is wat je graag doet, dus dan moet je jezelf door dit niet laten stoppen. Als ik jou was zou ik het nog één keer heel erg duidelijk maken dat je dit niet waardeert. De manier waarop zij reageren is namelijk niet motiverend. Zoals Stoneheart zegt; ik schrik er nogal van. Vraag hen om je te steunen en niet om je zo op de nek te zitten. Misschien kun je vragen of ze lekkere dingen willen maken die toch goed binnen je dieet passen. Dat kan namelijk wél motiverend werken en probeer ze ook uit te leggen dat een keertje iets eten wat niet helemaal goed binnen je dieet past niet erg is.
    Nogmaals: als dit is wat je graag doet, dan zou ik absoluut niet stoppen en proberen een oplossing te vinden voor dit probleem. Het zou zonde zijn als dit je de weg zou komen te staan.


    Hamartia

    Stoneheart schreef:
    (...)
    Dat klinkt heel erg ernstig... Is daar dan helemaal geen aandacht voor binnen de sport? Zulke problemen?


    Jawel. Het wordt meestal ook niet zo aangespoord. Alleen sommige mensen draven heel erg door. Er is laatst wel een enquete geweest over afvallen maar of daar wat mee gedaan wordt weet ik niet.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Buddy schreef:
    (...)

    Jawel. Het wordt meestal ook niet zo aangespoord. Alleen sommige mensen draven heel erg door. Er is laatst wel een enquete geweest over afvallen maar of daar wat mee gedaan wordt weet ik niet.

    Mmh, ja. Kan ik me iets bij voorstellen. Maar alsnog zou 't niet zo moeten zijn. Vind 't ook verschrikkelijk dat het zover kan komen, bij iets wat ooit misschien begon als een leuke hobby. Natuurlijk is dit niet bij iedereen zo die een sport beoefend.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Stoneheart schreef:
    (...)
    Mmh, ja. Kan ik me iets bij voorstellen. Maar alsnog zou 't niet zo moeten zijn. Vind 't ook verschrikkelijk dat het zover kan komen, bij iets wat ooit misschien begon als een leuke hobby. Natuurlijk is dit niet bij iedereen zo die een sport beoefend.

    Op het niveau waar ik nu op zit is het allang geen simpele hobby meer. Mensen gaan hier serieus over lijken. ):


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik zou zeker niet stoppen, zeker omdat je nu zo ver bent en je er zoveel plezier uit kan halen! Ik zou eigenlijk niet weten wat je er tegen kan doen, het spijt me. Eens flink boos worden op die mensen lijkt me niet de oplossing. (;


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."