Voor M&O moet ik een PO maken. Hierbij hadden wij in groepjes via een soort role-play als beleggers voor een individu gespeeld en hebben we in totaal 100.000 fictiever euro's in handen gekregen om deze te investeren. We moest aandelen kopen, hadden ook echt beschikking over de koersen en cijfers van de AEX zoals ze op dat moment waren. Het probleem is nu dat ik een risicoprofiel moet opstellen en ik geen idee heb wat voor opbouw dat moet hebben. Aan mijn leraar heb ik niks, die vindt dat mensen van VWO5 maar alles zelf moeten kunnen. Google kan me ook al niet op gang helpen, aangezien ik dit profiel fictief had moeten presenteren aan de individu wiens geld ik belegde. De individu in kwestie die wij hebben gekozen was een fysiotherapeut (de oom van mijn partner). Aangezien dit een individueel risicoprofiel moet zijn, kan ik niet gaan lullen over alle risico's die beleggen met zich meebrengt.
Ik heb dus geen idee waar ik moet beginnen en hoe ik dit op moet bouwen. Is er iemand die enig idee van M&O of economie heeft en mij op weg kan helpen?
From these ashes, I will rise