• Hallo allemaal!

    Ik had laatst een droom en ik zit er aan te denken om het uit te werken in de vorm van een RPG. Dit was mijn droom:

    (Het begin speelt zich af in het jaar 3000, gewoon om het iets realistischer te maken. Tijdreizen kan in deze tijd namelijk nog niet)

    Het [...naam van een school/college/universiteit...] heeft een prijs gewonnen. De prijs is een tijdreis de geschiedenis in van de Franse Revolutie. Een aantal mensen zijn echter verdwenen in het tijdstip, vooral de mensen die de regerende functies bekleden. Deze plekken moeten de leerlingen innemen. Ze mogen al die tijd ook wonen in het Versailles. Wat ze echter niet weten is dat ze zolang in de tijd blijven hangen, tot ze de revolutie gewonnen/overleefd hebben. Zodra dit ze niet lukt, begint alles opnieuw en zijn ze alles wat ze aan kennis opgedaan hadden weer kwijt. Als ze hier wel in slagen mogen ze terugreizen naar het heden en ligt hier een grote geldprijs op hen te wachten.

    So... Wat vinden jullie hiervan?

    Uitwerken ja/nee?
    Welke woordenlimiet zouden jullie willen?

    Voor de beginners:
    In deze twee topics staat hoe RPG'en werkt. (1 en 2)


    De RPG is inmiddels gestart!
    Het rollentopic!

    [ bericht aangepast op 19 april 2014 - 21:19 ]


    26 - 02 - '16

    Armastus schreef:
    (...)

    Ik heb eigg niet echt ervaring ermee.......$:
    Wil je het meteen ook aan mij uitleggen? :$


    Ik heb twee topics waarin zo ongeveer staat hoe het werkt (;

    1

    2


    26 - 02 - '16

    Ik vind het een heel leuk idee! Maar ik kan helaas niet meedoen want ik weet nu al dat ik het ga verwaarlozen.


    Yesterday/all my troubles seemed so far away – The Beatles, uit Yesterday (Help, 1965)

    Lugano schreef:
    Ik vind het een heel leuk idee! Maar ik kan helaas niet meedoen want ik weet nu al dat ik het ga verwaarlozen.


    Jammer, maar toch bedankt dat je het idee leuk vindt.


    26 - 02 - '16

    Nog meer mensen die het wel iets zouden vinden?


    26 - 02 - '16

    Lijkt me nais ik zou overwegen om mee te doen


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Thrones schreef:
    Lijkt me nais ik zou overwegen om mee te doen


    Yay, dankje c:


    26 - 02 - '16

    Mensen!
    Ik ben heel stom geweest, ik heb namelijk wel het idee, maar geen naam. Hoe zouden jullie de rpg noemen?


    26 - 02 - '16

    Roku schreef:
    Mensen!
    Ik ben heel stom geweest, ik heb namelijk wel het idee, maar geen naam. Hoe zouden jullie de rpg noemen?


    De Guillotine
    Cocarde -> Verwezen naar de kokardes die men in die tijd droeg
    Libérté, égalité, fraternité
    La vie et la mort.

    [ bericht aangepast op 19 april 2014 - 20:16 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Miserables schreef:
    (...)

    De Guillotine
    Cocarde -> Verwezen naar de kokardes die men in die tijd droeg
    Libérté, égalité, fraternité
    La vie et la mort.


    Die laatste klinkt heel goed, maar die derde ook. Mèh, dit is moeilijk.


    26 - 02 - '16

    Roku schreef:
    (...)

    Die laatste klinkt heel goed, maar die derde ook. Mèh, dit is moeilijk.


    Maak een poll. :Y)


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Miserables schreef:
    (...)

    Maak een poll. :Y)


    Goed idee! Hij staat in de beginpost (:


    26 - 02 - '16

    De hoeveelheid woorden is top, ik vind het altijd fijner als de mensen die meedoen wel ervaren zijn, maar het ligt natuurlijk ook aan hoe goed de schrijfstijl van diegene is. Ik wil niemand buitensluiten namelijk. Ook wil ik niet gaan overdrijven met de hoeveelheid tekst en zo dus dat is niet mijn probleem.
    Ik ben zelf een erg grote geschiedenis en Franse Revolutie fan, heb nu al zin om research te gaan doen :Y)
    Please meld even als je het topic aanmaakt!


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Sinistra schreef:
    De hoeveelheid woorden is top, ik vind het altijd fijner als de mensen die meedoen wel ervaren zijn, maar het ligt natuurlijk ook aan hoe goed de schrijfstijl van diegene is. Ik wil niemand buitensluiten namelijk. Ook wil ik niet gaan overdrijven met de hoeveelheid tekst en zo dus dat is niet mijn probleem.
    Ik ben zelf een erg grote geschiedenis en Franse Revolutie fan, heb nu al zin om research te gaan doen :Y)
    Please meld even als je het topic aanmaakt!


    Ik zal het melden (:


    26 - 02 - '16

    Ik heb nagedacht en het wordt de tweede optie, gewoon omdat het beter bij het concept past.


    26 - 02 - '16

    Nee, ik zou er zelf niet aan meedoen. Maar ik doe dan ook mee aan veel RPG's.


    Don't walk. Run, you sheep, run.