• Dit topic staat niet verkeerd! Enkel dit topic is toegestaan om in 't Stamcafé te mogen staan
    - de mods



    Welkom in het vernieuwde, offtopic topic in het stamcafé, de enige echte die toegestaan is!
    Bij deze is er weer nieuw leven ingeblazen en beginnen we opnieuw.



    Quizlet offtopicers:

    Nikki - Assassin
    Yolanda - Kaa
    Laura - Elvenking
    Anne - Corday
    Merel - Hanaemi
    Sophie - SherIock
    Andrea - Fisher
    Erieka - Roku
    Annabeth - Barnabas
    Nana - Avarosa
    Freya - Cresseyde
    Melissa - Nicosia
    Jolanda - Sigil
    Céline - Eunomia
    Annick - PUKKELXDING
    Chris - Curuxa
    Lotta - Mertin
    Anne - Elwood
    Linde - LegoIas
    Evelien - Starkey
    Xanthe - Expendables



    Eten is op, sorry.

    [ bericht aangepast op 24 april 2014 - 22:01 ]


    I am an idiot, I move.

    Barnabas schreef:
    Weer die eeuwige discussie met mijn ouders gehad over het geloof. Ik geloof niet, basta. Mijn moeder vindt mij een vreselijk kind, omdat ik niet geloof, maar ik neem nu eenmaal niks klakkeloos aan. Mijn vader zei dat ik werd doodgeschoten als ik openbaar zou maken dat ik niet geloof, maar dat is bespottelijk. Dan begaan die gelovigen zelf een hoofdzonde, lolol.
    Een dezer dagen me maar eens uitschrijven bij de katholieke kerk, heb ik dat ook weer gehad.

    Wat ben ik blij dat mijn ouders ongelovig zijn en mij niet hebben laten dopen. Ik snap ook niet waarom sommige mensen niet kunnen accepteren dat iemand nou eenmaal niet gelooft.


    Take risks and conquer your fears.

    Dauth schreef:
    (...)Jezus, wat een bullshit zeg. Gelukkig laat mijn moeder me gewoon gaan. Ze is het er niet mee eens, denk ik, maar ze bemoeit zich er verder niet mee.

    Jezus nog wel, ahahahah. Lekker bijpassend.
    (Sorry daar let ik op)


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    Curuxa schreef:
    (...)
    Jezus nog wel, ahahahah. Lekker bijpassend.
    (Sorry daar let ik op)
    .....


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Barnabas schreef:
    Weer die eeuwige discussie met mijn ouders gehad over het geloof. Ik geloof niet, basta. Mijn moeder vindt mij een vreselijk kind, omdat ik niet geloof, maar ik neem nu eenmaal niks klakkeloos aan. Mijn vader zei dat ik werd doodgeschoten als ik openbaar zou maken dat ik niet geloof, maar dat is bespottelijk. Dan begaan die gelovigen zelf een hoofdzonde, lolol.
    Een dezer dagen me maar eens uitschrijven bij de katholieke kerk, heb ik dat ook weer gehad.


    Wat vervelend. Toch goed dat je je eigen mening blijft behouden, klasse! Hebben je ouders je vroeger, toen je nog echt een klein kind was, nog wel geprobeerd te bekeren?

    [ bericht aangepast op 17 april 2014 - 21:51 ]


    Tijd voor koffie.

    Barnabas schreef:
    Weer die eeuwige discussie met mijn ouders gehad over het geloof. Ik geloof niet, basta. Mijn moeder vindt mij een vreselijk kind, omdat ik niet geloof, maar ik neem nu eenmaal niks klakkeloos aan. Mijn vader zei dat ik werd doodgeschoten als ik openbaar zou maken dat ik niet geloof, maar dat is bespottelijk. Dan begaan die gelovigen zelf een hoofdzonde, lolol.
    Een dezer dagen me maar eens uitschrijven bij de katholieke kerk, heb ik dat ook weer gehad.


    Ik ken 't gevoel maar al te goed.


    26 - 02 - '16

    Assassin schreef:
    Tijd om de sportchallenges te doen! Iemand zin om mee te doen?

    Wall sit challenge

    Ik schrijf ze allemaal uit op papiertjes die ik boven mijn bed plak en elke dag kruis ik dan de juiste af. ;3
    Awh mijn knieën.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Barnabas schreef:
    Weer die eeuwige discussie met mijn ouders gehad over het geloof. Ik geloof niet, basta. Mijn moeder vindt mij een vreselijk kind, omdat ik niet geloof, maar ik neem nu eenmaal niks klakkeloos aan. Mijn vader zei dat ik werd doodgeschoten als ik openbaar zou maken dat ik niet geloof, maar dat is bespottelijk. Dan begaan die gelovigen zelf een hoofdzonde, lolol.
    Een dezer dagen me maar eens uitschrijven bij de katholieke kerk, heb ik dat ook weer gehad.
    Ah je moet gewoon doen waar je jezelf het fijnst bij voelt. Geloof mag je niet opdringen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    SherIock schreef:
    (...)

    Wat vervelend. Toch goed dat je je eigen mening blijft behouden, klasse! Hebben je ouders je vroeger, toen je nog echt een klein kind was, nog wel geprobeerd te bekeren?

    Nee, eigenlijk niet. Maar als ik zeg dat ik niet geloof, flippen ze helemaal. Ik vind the Passion ook één grote leugen, maar dat mocht ik ook al niet zeggen. Jammer genoeg voor hen ben ik iemand met een sterke mening en vertrouw ik op mijn kennis, ipv bullshit dat 2000 jaar geleden is opgeschreven.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    (...)
    Nee, eigenlijk niet. Maar als ik zeg dat ik niet geloof, flippen ze helemaal. Ik vind the Passion ook één grote leugen, maar dat mocht ik ook al niet zeggen. Jammer genoeg voor hen ben ik iemand met een sterke mening en vertrouw ik op mijn kennis, ipv bullshit dat 2000 jaar geleden is opgeschreven.


    Het is geen bullshit, heel veel van die dingen zijn historische gebeurtenissen.
    Ik geloof zelf ook niet, maar ik volgde wel bijbelstudie, mijn ouders hebben ons op een christelijke school gedaan omdat ze wilden dat we iets van geloof zouden leren, terwijl ze zelf ook niet geloven en daar ben ik wel heel dankbaar voor. Religie interesseert me heel erg.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Het is geen bullshit, heel veel van die dingen zijn historische gebeurtenissen.
    Ik geloof zelf ook niet, maar ik volgde wel bijbelstudie, mijn ouders hebben ons op een christelijke school gedaan omdat ze wilden dat we iets van geloof zouden leren, terwijl ze zelf ook niet geloven en daar ben ik wel heel dankbaar voor. Religie interesseert me heel erg.

    Maar vele historische gebeurtenissen worden net weer een beetje verdraaid, geromantiseerd en het is meestal afhankelijk van de historische achtergrond van een schrijver hoe subjectief het verhaal wordt opgeschreven. Mijn ouders vertelden me altijd dat ik niet in sprookjes mag geloven, dus dat doe ik ook niet. Die gebeurtenissen in de Bijbel zijn meestal zó lang geleden en natuurlijk waren het eerst verhalen die mondeling aan elkaar werden overgedragen, dus daar is ook wel het nodige gebeurd qua aanpassingen. Ik heb er niks op tegen als mensen het moreel willen opvijzelen, maar niet met verhalen die dusdanig veranderd zijn. Tijdens de literatuurcolleges werd het ook maar vaak duidelijk dat de schrijvers uit oude tijden - voor het jaar 1000 v.Chr. - nogal subjectief waren en een bepaalde propaganda uitdroegen.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Usha > Hanaemi. c:

    Ik ben bang. Het gaat keihard tekeer buiten (onweer en regen) en mijn broertje zit met z'n maatje in een af ander buitenzwembad. Ik maak me zorgen :\


    26 - 02 - '16

    Als het onweert, evacueren ze buitenzwembaden, dus no problemo. (:


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    He, gelukkig, hij is weer thuis D:


    26 - 02 - '16

    Divergency > Avarosa


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?