• Hay hay,

    Ik wil mijn ouders graag vertellen dat ik lesbisch ben, maar weet niet precies hoe. Heeft iemand tips? ideeën? Do's and dont's? eigen ervaringen?
    Ik hoor het graag =3


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Pfoe, zoiets lijkt me eigenlijk best lastig. Nou vertellen mijn ouders me constant dat het ze niet boeit of ik hetero/lesbisch of bi ben, maar ik weet dat niet alle ouders zo zijn, en jou ouders ken ik niet dusja..
    Heb je nu ook een vriendin? Dan zou ik gewoon je vriendin meenemen naar ze en het zo vertellen. Zo niet, zou ik het persóónlijk niet vertellen, want dan ben je toch nog single, maar dat is mijn kijk erop, haha.
    Je kunt ook tijdens avondeten oid het onderwerp over sexuele geaardheid opbrengen en vragen wat zij er precies van vinden, en dan vertellen dat je lesbisch bent.

    Succes! (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Argh.. Rustig moment pakken en zeggen dat je ze wat moet vertellen, volgens mij voelen ze het dan al wel aan tbh. En gewoon zeggen, niet er omheen draaien en hun reacties niet té 'serieus' opvatten. Het is natuurlijk iets wat een ouder nooit echt verwacht (niet lullig bedoeld oid, maar is wel een feit). Oh, en ze de tijd gunnen om even te wennen aan het idee (: En dat is ook niet lullig bedoeld, nouja, je snapt het wel haha. Succes iig!


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ikzelf heb gewoon aan tafel aangekondigd dat ik er honderd procent zeker van ben dat ik biseksueel ben. Nu maakt het mijn ouders ook niet uit of ik met een jongen of meisje trouw, maar als jouw ouders er misschien een beetje moeite mee hebben, raad ik je aan om op een rustig moment je ouders te vragen of je even met ze kunt praten. Vertel ze dat je op meisjes valt en als je het moeilijk vindt om het te vertellen, zeg dat er gewoon bij. Je ouders zullen het heus wel accepteren, sinds er geen heuse taboe meer op homoseksualiteit ligt. Zijn jouw ouders echter zwaar tegen homoseksualiteit, dan zou ik mijn tip maar vergeten.

    [ bericht aangepast op 6 april 2014 - 20:04 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Kaa schreef:
    Pfoe, zoiets lijkt me eigenlijk best lastig. Nou vertellen mijn ouders me constant dat het ze niet boeit of ik hetero/lesbisch of bi ben, maar ik weet dat niet alle ouders zo zijn, en jou ouders ken ik niet dusja..
    Heb je nu ook een vriendin? Dan zou ik gewoon je vriendin meenemen naar ze en het zo vertellen. Zo niet, zou ik het persóónlijk niet vertellen, want dan ben je toch nog single, maar dat is mijn kijk erop, haha.
    Je kunt ook tijdens avondeten oid het onderwerp over sexuele geaardheid opbrengen en vragen wat zij er precies van vinden, en dan vertellen dat je lesbisch bent.

    Succes! (:


    hmm het punt is dat als je het vertelt omdat je een vriendin hebt mensen (ouders) heel makkelijk iemand de schuld kunnen geven wanneer ze het.. nouja niet zo accepteren. Daarom wil ik het ze zelf graag liever vertellen vóórdat ik een vriendin krijg =]

    [ bericht aangepast op 6 april 2014 - 20:04 ]


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    ChetUbetcha schreef:
    (...)

    hmm het punt is dat als je het vertelt omdat je een vriendin hebt mensen (ouders) heel makkelijk iemand de schuld kunnen geven wanneer ze het.. nouja niet zo accepteren. Daarom wil ik het ze zelf graag liever vertellen vóórdat ik een vriendin krijg =]


    Jaa oke, nou zei ik al dat mijn ouders er niet moeilijk over doen, dus daarom dat ik persoonlijk het ze pas zou vertellen als ik een vriendin zou hebben.

    Maar gewoon het onderwerp over sexuele geaardheid aankaarten, dan kun je erachter komen hoe zij erover denken en als ze het niet accepteren kun je er zelf nog even over nadenken of je écht wilt dat ze het weten. En als ze er oké mee zijn, dan kun je er gewoon overuit komen dat je lesbisch bent. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Oké, dit gaat misschien heel raar klinken, maar zo doe ik het altijd als ik iets moet vertellen wat ik lastig vind (niet te vergelijken, maar toch):
    Ik vertel lastige dingen vaak niet aan alle twee tegelijk. Tegenwoordig praat ik het gemakkelijkst met mijn vader. Daarom ga ik altijd eerst naar hem toe. Gewoon om rustig alles wat op mijn hart ligt te vertellen. We hebben het er dan rustig over en dan vertel ik het mijn moeder.
    Ik voel me altijd uiterst ongemakkelijk als ik iets bijvoorbeeld tijdens het eten vertel en ik niet weet naar wie ik moet kijken. Als er dan stiltes vallen is het helemaal vervelend. Persoonlijk met iemand vind ik dat niet makkelijker, maar wel fijner.
    Als je het ze niet durft te vertellen, dan kun je ook een brief schrijven waarin je jouw gevoelens beschrijft. Naderhand zullen zij waarschijnlijk naar jou toe komen.
    Ik ben echter van mening dat het beter is om het ze gewoon rechtstreeks te zeggen. Dan ben je er gelijk vanaf. Jij weet waarschijnlijk het best hoe jouw ouders in elkaar zitten en hoe je dit het best kunt brengen.


    Hamartia

    Hmm dat is lastig, aangezien ik jouw ouders niet ken en dus niet kan inschatten hoe ze reageren.
    Maar ik zou het in ieder geval op een rustig moment vertellen. En misschien ook wel prettig om het niet gelijk aan allebei je ouders te vertellen.
    Ik denk dat het over het algemeen wel geaccepteerd wordt hier, maar iedereen is anders. En ik denk ook dat ze in het begin even zullen schrikken maar dat is normaal. Maar je ouders willen natuurlijk niks liever dan jouw gelukkig zien.

    Succes (:

    Ik kan je geen advies geven omdat ik me nog nooit in een soortgelijke situatie heb bevonden - maar ik wil je wel alvast heel veel succes wensen!

    Ik heb geen ervaring met de situatie waarin je je bevindt.. Maar alsnog heel veel succes! x


    Dream on, dreamer.

    Enkele jaren terug ging ik met mijn moeder alleen boodschappen e.d. doen, toen heb ik buiten tegen haar gezegd: 'Mam, ik ben biseksueel.'
    Ze nam het goed op, dus daarna had ik het aan mijn vader vermeldt lol.


    Quiet the mind, and the soul will speak.