• Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 2.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Freljords, Fisher, madeupyou, Macabre, PUKKELXDING, Scandal, Square of Meereen.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of e2en andere persoon.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 500 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn/haar story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.

    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 25.000 – 37.500 – 50.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Per 10.000 woorden wordt een badge uitgereikt ter ere van het behalen van deze mijlpaal.

    Ik heb een writersblock of ik heb vragen over de lay out van mijn story, waar kan ik terecht?
    Zoals vorig jaar hebben we opnieuw een motiveer- en praattopic voorzien. Hier kunnen de deelnemers onderling elkaar motiveren en tussentijdse competities organiseren.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Square de winnaar met haar story Catch me if you can.
    (Archief)


    Deelnemers met een afgeronde story
    Corday met Tormentor (Sci-Fi) (117.985 woorden)
    Donar met De strijd om Ira (Historisch) (106.762 woorden)
    Scribe met Sleep tight (Horror/Thriller) (52.558 woorden)

    Deelnemers met minstens 50.000 woorden
    Syeira met Dwalend door de nacht (Sci-Fi) (90.000 woorden)
    Fisher met The Code Variables (Horror/Thriller) (90.000 woorden)
    Parachutes met Toren van Illusie • verdieping -22 (Sci-FI) (70.000 woorden)

    Deelnemers onder het thema Historisch (gekozen door Square)
    xLout met Een enkele Vlinder
    Selle met De bloedbruiloft
    Aves met Schaduwen (10.000 woorden)
    Bates met It's a lonely road
    Snowqeeun met Abigail
    SolidSnake met De vlucht van de adelaar
    freestyle met Don't Speak Against The Sun (10.000 woorden)
    WenseKronik met Long Live the King (20.000 woorden)
    Avarosa met Bevroren liefde

    Deelnemers onder het thema Sci-Fi (gekozen door de crew)
    Linnaeus met Deathly Touch. (10.000 woorden)
    Aloha met Grim Reaper
    Eloquentiae met Light 'em Up (10.000 woorden)
    Sketches met ZES
    Emrys met Lilith
    Nori met The golden snake
    Parzival met Dansen in de mist
    Sitara met Single or Taken
    liesbeth4 met De millennium kinderen (20.000 woorden)
    Embriel met Almost Human

    Deelnemers onder het thema Horror-Thriller (gekozen door de users)
    Traitor met Bedtime Lullaby
    Lizor met Amphora Cordi
    LoveLost met After the silence.
    McBride met Stervend verlies
    Ancore met Alis volat propriis
    Happily met The Dark Ghosts
    Leshley met Beyond this world
    Macabre met Apollyon
    Peppin met Onder één dak
    Heisuke met Duivelseiland (40.000 woorden)

    (Lijst aangevuld t.e.m. pagina 20 topic 4 - Scribe)
    (Story aangevuld t.e.m. pagina 20 topic 4 - Donar)
    (Badges aangemaakt t.e.m. pagina 14 topic 4 - Freljords)



    Naar het idee van Heimdall

    [ bericht aangepast op 27 okt 2014 - 11:05 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 31 okt 2014 - 11:57 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Vergeten te vermelden, maar degene die nog een spot moesten, staan in de spotlight.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik had het gezien! Bedankt!


    For those I love, I will sacrifice

    Ik had trouwens nog een vraag bij de regels ivm trailers en covers.
    Bij de toegelaten trailer komen er, naar wat ik ervan vind, neem nu Kate Winslet, ook heel bekende mensen voor. Ik zie eigenlijk het verschil niet met de jongens van 1D (wat bekendheid betreft, uiteraard).


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Zeke schreef:
    Ik had trouwens nog een vraag bij de regels ivm trailers en covers.
    Bij de toegelaten trailer komen er, naar wat ik ervan vind, neem nu Kate Winslet, ook heel bekende mensen voor. Ik zie eigenlijk het verschil niet met de jongens van 1D (wat bekendheid betreft, uiteraard).
    De stories op Quizlet hebben de neiging om snel op fanfiction uit te draaien als 1D of JB er in voorkomt. Kate Winslet is een actrice en is dus in veel rollen te vinden, welk beeld je ook van haar gebruikt, de kans dat je verwijst naar de persoon die ze werkelijk is, is relatief klein. Als jij de mannen van 1D verwerkt in je cover of trailer, krijgen de lezers al snel de indruk dat het een fanfiction is. Ik zou bijvoorbeeld het verhaal niet lezen omdat ik denk dat het over 1D gaat, terwijl je dan ook weer andere mensen vals misleidt met het imago van fanfiction terwijl het niet zo is. Dit geldt ook voor de persoonsbeschrijving. Laat je fantasie daar zijn rol in spelen ipv een foto te nemen en heel de persoon daarop te beschrijven. Een cover is een verkoopstunt, maar creativiteit en eigen fantasie is nog altijd veel belangrijker in het maken en het lezen van een verhaal.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?





    Tyberium. Geheel opgebouwd uit staal en gesteenten. Veertien ringen die elk afzonderlijk ronddraaien en drie zonnen die hoog aan de hemel staan. Het is de naam van de planeet die we thuis noemen. We zijn veranderd, geëvolueerd. We zijn in oorlog.

    Tienduizend jaar geleden zonderde Arsenica zich af en werd lustig naar macht. Een wereldoorlog woedde en de bewoners werden afgeslacht alsof. Nu zijn er zijn nog vijf dorpen over, Arsenica, Titan, Platina, Ferrum en Chromia. Allen in strijd om te overleven. Mijn moeder vertelde eens hoe de zonnen en ringen rood kleurden als er een dorp ten strijde viel. De nachten werden langer en de planeet leek in rouw te zijn. 42 dagen kwamen we zo dicht langs de eerste zon dat de bovenste aardlaag smolt en we ons diep terug moesten trekken in de aarde. De zonnevloed. Een periode waarin we vasten, smeden en voorbereiden op een nieuwe slag.

    Gah’led is één van de Polardraken die onze planeet nog kent. Hij is een profeet en raadsheer voor de dorpsoudsten in Chromia. Op een dag tijdens een zonnevloed brengt Gah’led een profetie voor ons dorp. Een profetie die de loop van de mensheid zal veranderen.

    Mijn naam is Syrenya, dochter van Simon en Tey’jal Wolffe, en ik sta op het punt om uitgehuwelijkt te worden aan een Arsenicaan.


    - Sci-fi, onbekende personen, fantasy
    -12 jaar en ouder


    En nee, ik wil niets horen over de story die nu in de spotlight staat.

    Haha. ^^


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Fawkes schreef:
    (...)

    En nee, ik wil niets horen over de story die nu in de spotlight staat.
    Mij hoor je niet klagen. Ik had de indruk dat jou titel er ook eerder was, maar ik kan natuurlijk mis zijn.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Divergency schreef:
    (...)Mij hoor je niet klagen. Ik had de indruk dat jou titel er ook eerder was, maar ik kan natuurlijk mis zijn.


    Titel wel, story zelf was nog niet aangemaakt toen ik om een cover vroeg.

    Lijst + story aangepast en nieuwe badges zijn te vinden in de story en op Tumblr.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Aaah gaaf! die badges zijn echt mooi ^^


    The Definition of Insanity

    Ik heb wel een story-idee maar ik weet niet echt in welk thema dat past. Want ik twijfel tussen sci-fi en gewoon niets. Want er wordt van leven geruild, maar is niet historisch of horror of zo. Maar ik denk niet dat het onder sci-fi past. Ik zal 'm gewoon niet inzenden, hij is niet geschikt, denk ik.


    Some people are art and do art at the same time

    Stuur anders eens een beschrijving door en dan kijken we het wel na.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Divergency schreef:
    Stuur anders eens een beschrijving door en dan kijken we het wel na.

    Ik heb niet echt een beschrijving maar ik zal wat ik tot nu toe heb naar je toe sturen.


    Some people are art and do art at the same time

    Je hebt sowieso een beschrijving nodig als je je verhaal instuurt. (bloos)


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    ^ Haha I know, maar ik zit het de hele tijd aan te passen :')


    Some people are art and do art at the same time