• Poof! Nummer 14 ;o!

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Nai/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!

    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Ryuuji (Kevin) - 20 - MAL
    - Nai (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    - Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Pixis (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Yoru (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    - Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    - Autumni (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Axiom (Reina) - 16 - MAL
    - xHappinessx (Suus) - 16
    - Quart (Rosa) - 15
    - ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    - Aussie (Sniper) - 18



    Rechts boven: C: The Money of Soul and Possibility Control
    Links boven: Zombie-Loan
    Rechts onder: Monochrome Factor
    Links onder: Chihayafuru

    [ bericht aangepast op 1 april 2014 - 9:20 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Taka schreef:
    (...)

    Aha, maar toen keek ik het nog niet en wss negeerde ik toen die berichten :P Gomenasai!
    Vandaar dat het niet tot mij doordrong, maar ben er sinds gisteren aan begonnen en vind het wel erg goed :)
    Hoewel het soms wat verwarrend is wegens die love-triangle-traingle-traignles xd
    Maar begin wel fan te worden van Hikari :)
    En Manaka doet mij denken aan Menma xd

    Yee nog een Hikari fan ;D
    Awesome!


    ---

    Isshuukan Friends episode 1 heb ik net gezien ;D. En weetje ik vind het tot nu toe leuk. De liedjes ook !


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    (...)
    Yee nog een Hikari fan ;D
    Awesome!


    ---

    Isshuukan Friends episode 1 heb ik net gezien ;D. En weetje ik vind het tot nu toe leuk. De liedjes ook !


    En of ik dat ben! :P
    Groots fan zelfs tot zover. :)

    Een van de enige waar ik zeker van ben die ik ship is Hikari & Chisaki :'D
    Dat lijkt mij verhaaltechnisch het interessants :) Over de rest ben ik niet zo zeker xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    En of ik dat ben! :P
    Groots fan zelfs tot zover. :)

    Een van de enige waar ik zeker van ben die ik ship is Hikari & Chisaki :'D
    Dat lijkt mij verhaaltechnisch het interessants :) Over de rest ben ik niet zo zeker xd

    The ehh -valt neer- Tot zo ver onze overeenkomsten


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    (...)
    The ehh -valt neer- Tot zo ver onze overeenkomsten


    Hahah ik ben ook pas bij aflevering 6, dus er kan nog ontzettend veel veranderen. :P

    Maar welke relaties ship jij? :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Hahah ik ben ook pas bij aflevering 6, dus er kan nog ontzettend veel veranderen. :P

    Maar welke relaties ship jij? :)

    Ik wacht wel even met vertellen tot later, anders gaan veel dingen raar klinken denk ik xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    (...)
    Ik wacht wel even met vertellen tot later, anders gaan veel dingen raar klinken denk ik xd.


    Dat zou goed kunnen, bij welke aflevering moet ik dan ongeveer zijn, voordat je iets kunt onthullen? :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Dat zou goed kunnen, bij welke aflevering moet ik dan ongeveer zijn, voordat je iets kunt onthullen? :P

    Daar kom je wel achter XD...

    --

    Trouwens wie opent het nieuwe topic? Als ik niets hoor doe ik het gewoon weer :'D...
    Kiniro no Corda Blue Sky heb ik net trouwens ook gekeken. Vanwege de muziek.. I liked it ;d. Ik hoorde Gamon van Phi Brain.. -kijkt gauw- Fck yeah.. Ik ben slim ;D

    [ bericht aangepast op 6 april 2014 - 21:00 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Taka schreef:
    (...)

    En of ik dat ben! :P
    Groots fan zelfs tot zover. :)

    Een van de enige waar ik zeker van ben die ik ship is Hikari & Chisaki :'D
    Dat lijkt mij verhaaltechnisch het interessants :) Over de rest ben ik niet zo zeker xd


    Nee, nee. D:
    Ship dat niet. D:
    Mijn Nagi no Asukara ships: (spoiler omdat tja, omdat het wel een beetje spoilers zijn)
    Tsumugu x Chisaki
    Hikari x Miuna
    Kaname x Sayu


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oké, omdat het spoilers zijn dan open ik die spoiler niet xd
    Ik zal niet in die val trappen waar velen otaku's in trappen, de gevreesde spoiler :P
    Maar voor nu ship ik wel even Hikari en Chisaki, maar zoals ik la zei, kan dat heel goed veranderen.
    Het is namelijk een anime die het thema liefde net zo ingewikkeld maakt als het daadwerkelijk is xd Haha
    Oké, miss niet zo ingewikkeld, maar je snapt wat ik bedoel.
    Maar tot nu toe een top anime :)
    Ik hoop op een nieuwe 10 in mijn lijstje :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Deze maakt het nog ingewikkelder dan in het gewone leven xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Sorry maar ik moet dit even melden. Gaat over 07- ghost.

    In de serie 07- ghost zit een fragment ( episode 3) in dat de burgers binnen komen. Er komt dan een vrouw en jongetje in beeld waarbij het jongetje door een mark op zijn borst heeft zitten. Dan zeggen twee mensen daarna iets met dat de mark rood is in plaats van blauw.
    Maar dat klopt niet, helemaal.


    Ik weet nu niet of het bij jullie ooit ook is opgevallen toen jullie de serie met englisch sub gekeken hebben.

    [ bericht aangepast op 6 april 2014 - 21:14 ]


    Vampire + Servant = Servamp

    Ik weet het niet.. Kan me helemaal niet herinneren dat ze iets zeiden over een kleur ;o..
    --

    Gokukoku no Brynhildr heeft een dubstep intro geloof ik ;o. Klinkt nog leuk ook nog ;o..
    Oh daarvoor probeerde ik Kamigami no Asobi te kijken. Ik begon met kijken en een dude kwam er aan en veranderde in zijn god vorm of I dunno.. Alleen het deed me zo erg denken aan Winx dus ben gekapt XD


    Trouwens wie opent et topic nou?! Anders doe ik het hoor ;o Syll vind niet erg hoor, mag ze weer plaatjes op zoeken ;D. Dat ik dan wel na het douchen doe..

    [ bericht aangepast op 6 april 2014 - 21:19 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    Deze maakt het nog ingewikkelder dan in het gewone leven xd.


    Nou ja, dat ligt aan het liefdesleven van de persoon. :P
    Als je eens wist hoe ingewikkeld sommige hun liefdesleven wel niet hebben, dat is erg!
    En dan heb je natuurlijk types als ik wiens liefdesleven op het moment niet erg veel progres boekt xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Nou ja, dat ligt aan het liefdesleven van de persoon. :P
    Als je eens wist hoe ingewikkeld sommige hun liefdesleven wel niet hebben, dat is erg!
    En dan heb je natuurlijk types als ik wiens liefdesleven op het moment niet erg veel progres boekt xd

    Ja maar dit ingewikkeld is niet echt het ingewikkeld dat je tegen zal komen in het echte leven xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    (...)
    Ja maar dit ingewikkeld is niet echt het ingewikkeld dat je tegen zal komen in het echte leven xd.


    Nou, ligt aan het persoon of tja personen, want hiervoor heb je meerdere personen nodig xD
    Ik vind het moeilijk dat te zeggen, maar ik denk wel dat er levens zijn ingewikkelder dan dat.
    Er zijn namelijk dingen die je als schrijver gewoon niet kan bedenken of kan omschrijven.
    Tenminste dat is waar ik in geloof en daar kan miss ons nieuwe verschil in zitten :P


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.