• Oké ik heb een heel nieuw ding op mijn bucketlist (die ik niet echt bezit, maar enfin) gezet. Het leren van een nieuwe taal namelijk zoals de titel al zegt Koreaans. Ik weet niet helemaal 100% waar ik de interesse vandaan heb. Maar zal wel door de marathon die op TV was van een of andere vreemde Koreaanse drama. Maar ik ben er maar gewoon eens mee begonnen en nu probeer ik het alfabet onder de knie te krijgen en dit onderdeel valt nog best wel mee omdat het in tegenstelling tot Japans (dat er ook nog 3 heeft die door elkaar worden gebruikt) en Chinees wat uit 1000den tekens bestaat veel meer op ook klank ect. is gebaseerd en het is dus meer ''echt een alfabet'' is. Ik weet nog niet helemaal hoe ik vanuit hier de taal veder gaat leren maar ik denk dat ik mijn vocabulaire gewoon wat ga uitbreiden naar simpele zinnen en dus iets meer kan zeggen dan 'annyeong haseyo' en misschien mijzelf eens ga verdiepen in boeken over de taal en misschien ook wat films en series ga kijken al denk ik dat, dat nu nog niet heel veel nut heeft aangezien mijn woordenschat enorm beperkt is. Als het mogelijk was had ik misschien ook wel les genomen maar dat valt gewoon niet echt binnen mijn mogelijkheden.

    Dus mijn vraag is ook een beetje of iemand ervaring heeft met het leren (bij voorkeur buiten school) van een taal?


    ''What do you mean life is short, life is the longest thing you'll ever do.''

    Misschien kun je zo'n touristische taalgids kopen en van daar verder kijken?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Gebruiken chinees, koreaans en japans niet alledrie het Kanji alfabeth? :P
    Ik weet dat het bij Chinees en Japans wel geldt, maar bij Koreaan ben ik niet zo zeker.
    Ook doordat ik op zich meer geïnteresseerd ben in de japanse taal. :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ryuuji schreef:
    Gebruiken chinees, koreaans en japans niet alledrie het Kanji alfabeth? :P
    Ik weet dat het bij Chinees en Japans wel geldt, maar bij Koreaan ben ik niet zo zeker.
    Ook doordat ik op zich meer geïnteresseerd ben in de japanse taal. :P


    Voor zover ik weet gebruikt het Koreaans geen kanji als dit wel zo was heb ik nog een heel groot probleem bij het leren van de taal. Maar ik ben vrij zeker van niet. Ze hebben wel Hanja dat zijn de Chinese karakters die ze hebben overgenomen die worden gebruikt maar dit is niet echt nodig geloof ik voor het leren van de taal omdat het niet tot nauwelijks word gebruikt.

    [ bericht aangepast op 23 maart 2014 - 20:33 ]


    ''What do you mean life is short, life is the longest thing you'll ever do.''

    Quart schreef:
    (...)

    Voor zover ik weet gebruikt het Koreaans geen kanji als dit wel zo was heb ik nog een heel groot probleem bij het leren van de taal. Maar ik ben vrij zeker van niet.


    Aha, oké, want dan had je een groot probleem gehad xd
    Ik heb mij wel een beetje verdiept in Japans en daarbij weet ik dat ik de Hiragana en Katakana wel zou kunnen leren, maar de Kanji echt noooooit xd Volgens mij bestaand er meer dan 50.000 kanji xd hoewel de meeste hoogopgeleide er 4.000 kennen dacht ik :X

    Trouwens, ik heb wel vaak gehoord van Hanja, maar nooit echt in verdiept.

    Maar wel tof van je dat je een nieuwe taal wilt leren en gelijk Koreaans
    Heel veel succes, ik hoop dat het je lukt :)

    [ bericht aangepast op 23 maart 2014 - 20:36 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik ben toevallig ook mezelf Koreaans aan het leren! Ik gebruik zelf deze site. Vind hem heel handig en fijn om mee te werken. Ik ben nu ook het alfabet aan het leren, en leer het mezelf naast die site ook door de geromaniseerde versie van Koreaanse liedjes die ik goed ken op te zoeken en dan te vertalen naar hangul, of andersom. Dat werkt voor mijn gevoel heel goed. (krul)


    ''i appreciate the masterpiece that is you because your existence alone is art''

    Ryuuji schreef:
    (...)

    Aha, oké, want dan had je een groot probleem gehad xd
    Ik heb mij wel een beetje verdiept in Japans en daarbij weet ik dat ik de Hiragana en Katakana wel zou kunnen leren, maar de Kanji echt noooooit xd Volgens mij bestaand er meer dan 50.000 kanji xd hoewel de meeste hoogopgeleide er 4.000 kennen dacht ik :X

    Trouwens, ik heb wel vaak gehoord van Hanja, maar nooit echt in verdiept.

    Maar wel tof van je dat je een nieuwe taal wilt leren en gelijk Koreaans
    Heel veel succes, ik hoop dat het je lukt :)


    Heel erg bedankt ^^.
    En ja kanji is ook echt zo iets raars en ik denk dat het ook heel veel mensen een beetje afschrikt om Japans te gaan leren.


    ''What do you mean life is short, life is the longest thing you'll ever do.''

    Ah, het Koreaans. Het enige wat ik van die taal ken, is het tot 10 tellen.
    Een paar jaar terug heb ik geprobeerd Spaans te leren in mijn vrije tijd. Dat deed ik met oude cursussen die mijn moeder vroeger bestelde om thuis te leren. :')


    Take me to wonderland

    Jjong schreef:
    Ik ben toevallig ook mezelf Koreaans aan het leren! Ik gebruik zelf deze site. Vind hem heel handig en fijn om mee te werken. Ik ben nu ook het alfabet aan het leren, en leer het mezelf naast die site ook door de geromaniseerde versie van Koreaanse liedjes die ik goed ken op te zoeken en dan te vertalen naar hangul, of andersom. Dat werkt voor mijn gevoel heel goed. (krul)


    Ik zal de site zeker even bekijken en dat van liedjes is echt een heel goede. Ik hoop dat we ooit allebei nog eens met in elkaar een gesprek kunnen hebben in het Koreaans (; (oh damn I have still a long way to go)

    [ bericht aangepast op 23 maart 2014 - 20:43 ]


    ''What do you mean life is short, life is the longest thing you'll ever do.''

    Quart schreef:
    (...)

    Ik zal de site zeker even bekijken en dat van liedjes is echt een heel goede. Ik hoop dat we ooit allebei nog eens met in elkaar een gesprek kunnen hebben in het Koreaans (;

    Haha, ik hoop het ook!


    ''i appreciate the masterpiece that is you because your existence alone is art''

    Quart schreef:
    (...)

    Heel erg bedankt ^^.
    En ja kanji is ook echt zo iets raars en ik denk dat het ook heel veel mensen een beetje afschrikt om Japans te gaan leren.


    Klopt, mij schrikt het ook af om japans te leren xd
    Hoewel ik nog een beetje Hiragana kan en daar kun je ook al veel mee.
    En ik kan mijn eigen naam in Katakana schrijven xd haha, maar daar houdt het wel bij op.

    Maar ik moet eerst eens Engels proberen op hoog niveau te kunnen beheersen.
    Natuurlijk kan ik wel goed meekomen in het Engels, maar ik ben er nog niet goed genoeg in dat ik er een boek in kan schrijven.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ah, nice. Mijn topics.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wel, ik studeer al van mijn 15 op eigen houtje Japans. Volgend schooljaar ben ik van plan om ook effectief Japanologie te gaan studeren. Ik ben begonnen met de alfabetten (hiragana en katakana) te leren en hier en daar een paar woordenschatlijsten in te oefenen. Kanji komt ooit nog wel eens. Ik ben al blij dat ik de kana's kan. Verder heb ik gewoon anime gekeken en nu kan ik toch wel al een klein beetje communiceren.
    Je moet het vooral voor je plezier doen, want een taal leren op eigen houtje gaat echt niet vlot, tenzij je echt ervoor gaat blokken zoals je voor school blokt.

    Het geeft wel heel veel voldoening als je dan woordjes/zinnen verstaat of kan lezen.

    En zoals je zegt, Koreaans is nog het gemakkelijkste van de drie, 'Daebag'! :Y)

    Daebag = bingo!

    [ bericht aangepast op 23 maart 2014 - 21:12 ]


    Let the Night embrace you

    Een vriendin van me leert Koreaans, en ikzelf ben met Japans bezig. (: Ik volg ook een cursus ervoor, maar daarvan heb ik volgende week alweer de laatste les, en ik ga niet nog een niveau hoger doen, aangezien de lessen voor mij te langzaam gaan, en ik het dus verder zelf wil gaan doen. Ik kan nu zeg maar het hiragana, het katakana moet ik nog leren, Kanji ga ik niet aan beginnen, dat komt volgend jaar (ik ga dan voor vijf maanden in Kyoto studeren en daar kan ik ook een taalcursus volgen) wel. En verder alleen de basis nog maar: voorstellen, klokkijken, winkel taal, etc. De werkwoorden zijn echt een hel, niet normaal. :')
    Maar volgens mijn vriendin is Koreaans een stuk makkelijker dan Japans, en zij heeft ook al Japans geleerd, dus ik geloof haar maar even. ;p Japans schijnt sowieso de moeilijkste taal te zijn om te leren, ook moeilijker dan Chinees. Want in het Japans hebben Kanji ook nog verschillende uitspraken en dat is in het Chinees dan weer niet zo.
    Anyway, veel succes! ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik ga aan een cursus Spaans beginnen. Ik weet nog niet bij welke instelling, maar je betaald per maand een bedrag en krijgt daar boeken voor thuisgestuurd. Je moet dus zelf thuis gaan studeren en dan kun je je opdrachten naar een docent mailen die het voor je nakijkt. Maar zo'n programma heeft het dus wel nodig dat je jezelf aan de gang kunt zetten, want niemand anders doet het voor je.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    Ik ga aan een cursus Spaans beginnen. Ik weet nog niet bij welke instelling, maar je betaald per maand een bedrag en krijgt daar boeken voor thuisgestuurd. Je moet dus zelf thuis gaan studeren en dan kun je je opdrachten naar een docent mailen die het voor je nakijkt. Maar zo'n programma heeft het dus wel nodig dat je jezelf aan de gang kunt zetten, want niemand anders doet het voor je.


    Hmm.. ja hier zat ik ook over na te denken maar dat lijkt mij gewoon iets te moeilijk te combineren met school want ik doe het ook vooral voor de lol en mijn goal is dan ook niet om het echt vloeiend te leren spreken maar omdat ik het leuk vind het een beetje te leren.


    ''What do you mean life is short, life is the longest thing you'll ever do.''