Ik zet wel een Q op mijn hand. Ik weet alleen nog niet of het zoveel zin heeft om ieders handen te checken, haha.
Trouwens, even een sneaky tip van de echte concertganger:
zorg dat je een gevuld flesje bij hebt tegen de hitte en dorst. Water is bij de bar al ontzettend duur, je moet er waarschijnlijk muntjes voor hebben en het is er voor en na het concert altijd gigantisch druk. Het kan zo zijn dat je je flesje moet inleveren, maar als je geluk hebt, is dit alleen de dop. Zorg dan dat je een extra dop van dezelfde soort fles bij hebt, in je portemonnee of in je bh of waar je het ook hebben wilt. Dan kun je die erop draaien en bijvullen. Als je toch de hele fles in moet leveren, zorg dan dat je van tevoren goed gedronken hebt, anders eindig je zoals ik bij het Imagine dragons concert: na het eerste nummer al verhit bij de merchandisekraam.
Merchandise is trouwens teringduur. 30 euro voor een shirt, 50/60 voor een vest. Als je goeie merchandise wilt scoren (het kan weleens zo zijn dat maten of hele shirts zijn uitverkocht), doe dat dan als de entree geopend is. Contant geld is trouwens ook een must. Ik weet niet hoe het bij de Arena zit, maar bij HMH was het na Paramore heel druk daar en was je echt de zak als je wilde pinnen. Er was namelijk maar één pinautomaat. En bij de Tivoli kon je niet eens pinnen. Ik zou trouwens ook proberen je jas in je tas te proppen in plaats van bij de garderobe achter te laten. Je staat waarschijnlijk langer in de rij om je jas op te halen dan in de rij voor het concert zelf, haha.
En verder: bonne concert! Als je een blonde in een blauwe jas of alleen een jurkje ziet staan met een Q op haar hand, ren dan voor je leven of begroet haar met: dolfijnen zijn zoogdieren.