• Ik moest voor school een gedicht schrijven en omdat ik dat niet echt heel vaak doe en op Quizlet heel veel creatieve mensen zitten zou ik het fijn vinden als iemand zijn mening er over kan geven. Ook omdat ik het cijfer voor Nederlands redelijk hard nodig heb, wil ik jullie alvast hartelijk bedanken.

    Mensen
    Je hoort van hen die maskers dragen om niet bedroefd te zijn.
    Omringd door zoveel verstikte pijn.
    Trek ik mijn masker op.
    Gedachten afgebakend, elk hun eigen vlak.
    Noodzakelijk het geluk verbergen.
    Want als iedereen van binnen sterft met een vrolijk masker op.
    Moet ik bij de maskermaker een nieuw soort gezicht aanvragen.

    [ bericht aangepast op 18 maart 2014 - 21:45 ]


    ''What do you mean life is short, life is the longest thing you'll ever do.''

    Ik heb geen ervaring met het schrijven of lezen van gedichten, maar ik vind deze in ieder geval erg mooi!
    (Maskermaker is 1 woord).


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Neverlands schreef:
    Ik heb geen ervaring met het schrijven of lezen van gedichten, maar ik vind deze in ieder geval erg mooi!
    (Maskermaker is 1 woord).


    Echt! O, bedankt ^^.
    Pas het direct aan aangezien spelling redelijk belangrijk is (en ook niet mijn sterkste punt).


    ''What do you mean life is short, life is the longest thing you'll ever do.''

    Ik zou 'Trek ik mijn masker op' een regel lager plaatsen, zodat dit een nieuw vers is. Je ritme loopt niet geheel lekker, maar aangezien de ongelijkheden op de een of andere manier toch vloeiend in elkaar overlopen, zou ik me er niet zo aan storen. Een prima gedicht voor iemand die ze niet vaak schrijft. c:

    Edit: Ik zag net dat je derde vers er een beetje vreemd uitziet. Volgens mij klopt de zinsbouw niet helemaal.

    [ bericht aangepast op 18 maart 2014 - 21:00 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik denk dat "men" in de eerste zin niet kan. Dat zou "mensen" of misschien "hen" moeten zijn.
    Maar "men" kan je in die zin niet gebruiken.
    En regel 3 (nu 4) vind ik inderdaad ook een beetje gek klinken. Misschien een komma voor "elk"?


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Neverlands schreef:
    Ik denk dat "men" in de eerste zin niet kan. Dat zou "mensen" of misschien "hen" moeten zijn.
    Maar "men" kan je in die zin niet gebruiken.
    En regel 3 (nu 4) vind ik inderdaad ook een beetje gek klinken. Misschien een komma voor "elk"?


    Ja, ja. Beide dingen die jij hier zegt. Daar ben ik het volledig mee eens.

    [ bericht aangepast op 18 maart 2014 - 21:20 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Bedankt ^^.


    ''What do you mean life is short, life is the longest thing you'll ever do.''