• Ik zit al een tijdje met drie ideeën voor verhalen, maar ik vind ze alle drie zo leuk dat ik niet kan kiezen aan welke ik moet beginnen. Uit ervaring weet ik dat het niet gaat lukken om aan meer dan één verhaal tegelijk te schrijven, en dat ik dus wel zal móeten kiezen.
    Alle drie de ideeën zijn nog niet uitgewerkt, maar ik heb al wel een goed idee hoe het verhaal gaat verlopen.

    Idee 1
    (dit verhaal speelt zich af in de Romeinse tijd, in het jaar 79)
    17 jaar is het meisje als haar hele leven op zijn kop gezet wordt. Van dochter van een rijke handelsman, wordt ze plotseling, van de ene op de andere dag, op de laagste trede van de ladder geplaatst.
    Al snel komt ze erachter dat deze degradatie niet genoeg is: de benadeelde wil bloed zien. Haar bloed, het liefst met zoveel geweld als mogelijk is. Al snel krijgt ze door dat de enige manier om dit te overleven, vluchten is.
    Zal zij kunnen ontsnappen en vredig verder kunnen leven, of zal zij gestraft worden voor de fout die haar moeder iets meer dan 17 jaar geleden maakte?

    Idee 2
    Mei 1940, er is complete chaos uitgebroken in het kleine dorpje waar de 19 jaar oude Ella haar hele leven al woont. Het kleine dorpje wordt geteisterd door een strenge commandant die nauwelijks waarde hecht aan het welzijn van de plaatselijke bevolking.
    Dan is daar opeens Bren, 22 lentes jong, in een uniform dat niks dan autoriteit uitstraalt en een ongelooflijk knap gezicht. In tegenstelling tot de andere mannen, lijkt Bren wel mee te leven met de plaatselijke bevolking en onder zijn toezicht gaat het langzaam beter met het dorp. Het duurt niet lang voor Ella hopeloos verliefd op hem wordt, iets wat niet onopgemerkt blijft door de jonge Duitser.
    Niet veel later krijgen de twee een relatie, Ella zo verliefd op haar nieuwe vriend, dat ze de subtiele veranderingen in zijn gedrag niet opmerkt, ondanks de waarschuwingen van haar familie.
    Langzaam begint ze al haar vrienden te verliezen, maar het kan haar niet heel veel schelen. Ze heeft haar ware liefde gevonden en ze zal voor altijd bij hem blijven.
    Toch?

    Idee 3
    Eéns in de vier jaar bestaat de maand februari uit niet 28, maar 29 dagen. Op de 29ste nacht van deze maand gaat iedereen altijd vroeg slapen, alle discotheken zijn dicht en zelfs huisdieren worden binnen gehouden.
    Niemand weet precies waarom, maar degenen die besluiten deze beruchte nacht wakker te blijven, lijken al het leven wat zij ooit in zich hadden verloren te zijn: ze worden wel wakker, maar bewegen vervolgens niet, hun ogen staan dof en staren naar een punt in de verte, hun wangen zijn bleek en ingevallen en er komt geen geluid meer over hun lippen. Alsof ze zich in een compleet andere wereld bevinden.
    *** heeft al jaren een vreemde droom tijdens deze beruchte nacht. Een droom waarin paarse luchten, hoog gezang en een dansende, zwartharige vrouw de boventoon voeren.
    Nooit heeft ze het er met iemand over gehad, maar als ze het een keer per ongeluk bij een van haar klasgenoten laat vallen, komt ze erachter dat ze niet de enige is met deze droom. Voordat ze het goed en wel door heeft, heeft ze de beslissing genomen de komende 29ste wakker te blijven.



    Ik zou graag willen weten welk idee jullie het meest aanspreekt.
    Alvast bedankt!


    Valar Morghulis.

    Wauw, ik zal ze alle drie absoluut willen lezen! Ik denk dat idee drie me het toch het meeste aanspreekt. Wil je me waarschuwen als je aan een van de drie begint?


    But you don't seem to care. So don't start missing me when I'm done missing you.

    Mhysa schreef:
    Wauw, ik zal ze alle drie absoluut willen lezen! Ik denk dat idee drie me het toch het meeste aanspreekt. Wil je me waarschuwen als je aan een van de drie begint?


    I think you have to take me for me ~ Harry styles

    Mhysa schreef:
    Wauw, ik zal ze alle drie absoluut willen lezen! Ik denk dat idee drie me het toch het meeste aanspreekt. Wil je me waarschuwen als je aan een van de drie begint?


    And when I leave, you will finally understand, why storms are named after people.

    Idee 1 lijkt me leuk als ze ipv vlucht, gladiator wordt. Anders idee 3.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Mhysa schreef:
    Wauw, ik zal ze alle drie absoluut willen lezen! Ik denk dat idee drie me het toch het meeste aanspreekt. Wil je me waarschuwen als je aan een van de drie begint?


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    1 of 3.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Idee 1 & 3 zijn echt gaaf.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Twee of drie :]


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Oh, wauw. Super bedankt voor al jullie reacties! (:


    Valar Morghulis.

    Idee 3.
    Als je die doet, wil je me dan waarschuwen?


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik vind drie het origineelst en het klinkt ook het interessantst (:


    Take risks and conquer your fears.

    Drie klinkt cool!


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    Ik weet zeker dat verhaal 3 me heel erg aan zou spreken. Wil je me waarschuwen als je begint, alsjeblieft? :]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Verhaal 3. Die spreekt mij erg aan en vind ik heel goed bedacht.


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Novoselic schreef:
    Ik weet zeker dat verhaal 3 me heel erg aan zou spreken. Wil je me waarschuwen als je begint, alsjeblieft? :]


    Pretty is just a pretty word.