• Voor drie maanden lang ben ik als vrijwilliger aan het werk geweest in Spanje op Los Caballos Luna of Paard in Nood Spanje. Zij vangen ernstig verwaarloosde en mishandelde paarden op en geven zij een kans op een nieuw leven. Gemiddeld 3 maanden doen ze erover om de paardjes terug op topvorm te krijgen en dan worden ze, als ze geschikt zijn, herplaatst in België en Nederland.
    Zij leven op donaties en al hun geld gaat naar de paarden, zij hebben zelf geen geld voor luxe. Geld voor nieuwe kleren of schoenen hebben zij niet. Ze hebben jullie steun heel hard nodig, er komen steeds meer paarden, maar er zijn niet genoeg donaties. Ze hebben heel hard hulp nodig om de paardjes te redden in Spanje.
    Het artikel dat onlangs in de AD is verschenen met een kreet om hulp.


    Dit is Oma, zo zag zij eruit toen zij binnenkwam met een grote groep andere paarden die ergens in de vergetelheid langzaam aan het sterven van de honger waren. Zo zien bijna alle paarden eruit die binnenkomen. Maar na maanden speciaal voedsel en goede verzorging ziet zij er nu zo uit:



    Ik heb daar helaas moeten zien wat er gebeurd met de paardjes als ze al te lang verwaarloosd zijn, als het lichaam echt niet meer kan. Oma heeft het wel gered, dat is wat zij doen en daar zijn ze heel goed in, maar ze kunnen het niet alleen.
    Ik wil jullie nergens toe dwingen, maar willen jullie alsjeblieft een kijkje nemen op hun Facebook pagina en deze eventueel delen met jullie (paarden)vrienden. Bij deze stichting verdwijnt het geld niet in de zak van een of andere directeur, maar gaat echt alles naar de paarden.

    Site van Paard in Nood Spanje - Hier staat een overzicht van alle paarden die in de adoptie en de herplaatsing staan en overige informatie.
    Hun Facebook - Hier komt al het nieuws van hun.
    Adoptie Facebook - Hier komen updates en foto's van de adoptie paardjes.
    Herplaatsing Facebook - Hier komen de paarden die klaar zijn voor de herplaatsing eveneens als op de site.

    Bedankt voor jullie tijd en moeite.

    Schiet me alsjeblieft niet dood als dit in het verkeerde subforum staat, kon de juiste hiervoor niet echt vinden.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Wat mooi dat je vrijwilligerswerk voor die arme beesten hebt gedaan! Ik zal de pagina van Facebook sowieso liken. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik vind het altijd zo vreselijk om zulke dingen te zien en ik wil altijd helpen, maar helaas heb ik zelf niet eens geld voor dingen zoals schoenen of kleding. Anders had ik echt wel wat gedaan. Ik ken verder niemand die van paarden houd, dus delen is ook redelijk nutteloos bij mij. Ik hoop in ieder geval dat er snel meer donaties komen.


    Your make-up is terrible

    Lacey schreef:
    Wat mooi dat je vrijwilligerswerk voor die arme beesten hebt gedaan! Ik zal de pagina van Facebook sowieso liken. (:


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Assassin schreef:
    Ik vind het altijd zo vreselijk om zulke dingen te zien en ik wil altijd helpen, maar helaas heb ik zelf niet eens geld voor dingen zoals schoenen of kleding. Anders had ik echt wel wat gedaan. Ik ken verder niemand die van paarden houd, dus delen is ook redelijk nutteloos bij mij. Ik hoop in ieder geval dat er snel meer donaties komen.

    Ik vind het onwijs goed van je, ik ben zelf ook een groot paardenfan.

    Ik ga hier zeker met mijn ouders over praten.


    Firm believer of all that is magic

    Jullie zijn top, meiden!


    #WWED - What Would Emma Do?

    Oh mijn God. Ik heb net even op hun Facebook gekregen.
    Die header ervan ! Het lijkt wel een transformatie, alsof het paard nooit mishandeld is geweest.
    Knap werk. Ik ga even op hun site kijken.


    "The heart wants what it wants"

    Trouwens,
    erg prachtig dat je die ervaring mocht opdoen om daar als vrijwilliger te gaan.
    Volgensmij is dat echt een prachtige ervaring. Niet waar?


    "The heart wants what it wants"

    Ik heb altijd heel veel respect gehad voor mensen zoals jullie. Het is geweldig werk wat jullie leveren. Jullie zetten jezelf aan de kant, en leven voor de paarden. Ik heb het zelf helaas ook niet breed, waardoor ik vrijwel niets kan bijdragen. Maar ik vind het wel geweldig wat jullie doen, en hoe jullie dat doen. Respect, heel veel respect.


    Normal is an illusion. What's normal for the spider, is chaos for the fly.

    Jullie zijn echt geweldig allemaal!


    #WWED - What Would Emma Do?