Ik doe een opleiding dierenverzorging op groenhorst Barneveld.
En in de tijd dat mijn klas nu vakantie heeft, moeten ik en 5 andere de dieren op school verzorgen.
In eerste instantie was ik echt boos omdat ik bij de schaapskooi ben geplaats, maar toen ik daar aankwam was dat als sneeuw voor zon verdwenen!
Er zijn namelijk kleine lammetjes geboren, nu op het moment 22 lammetjes, maar er zijn nog 5 ooien die nog moeten lammeren, deze week heb ik al 5 andere ooien geholpen met het aflammeren (10 lammetjes, 1 ooi had een drieling) of ben ik aanwezig geweest toen het gebeurde, en nu kan ik gewoon niet wachten tot het april is het ik 3 weken lang op een schapenbedrijf mag aflammeren... jaaaa dus ongeveer 400 ooien die moeten lammeren!
Terwijl ik vorige week echt nog geen zin had in die schapenstage hihi
Maar ik ben zo verliefd op deze lammetjes dat ik het toch eventjes wil delen met jullie:Y)
dit lammetje en haar broertje zijn maandag avond geboren, haar broertje is helemaal wit terwijl zij helemaal zwart/blauw is. Of te wel ik noem ze jing en jang
en dit lammetje is vorige week ergens geboren.
ik kan douchen tot ik een ons weeg, maar ik blijf naar schaap stinken, en toen ik om half 3 week aankwam in de schaapskooi was er weer een ooi aan het bevallen en toen het lam eruit was begon hij te schudden waardoor er slijmvlies in mijn gezicht kwam iieuwww(cat)
[ bericht aangepast op 20 feb 2014 - 19:23 ]
you never leave my mind, even when i have a million things to worry about