• Op Valentijns dag, een nieuw topic :3

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Mimble (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De anime's in de gifs:
    1. Nobunaga the Fool
    2. Kuroshitsuji/Black Butler
    3. Makai Ouji: Devils and Realist

    [ bericht aangepast op 25 feb 2014 - 14:59 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    XD


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Zoals je kunt zien heb ik mijn naam veranderd in Ryuuji en daar heb ik wel een leuke verklaring voor. Ik vind namelijk Ryuuji echt een voorbeeld voor alle jongens van hoe ze zouden moeten zijn of tja in ieder geval qua persoonlijkheid. Hij neemt het altijd voor Taiga op, helpt haar wanneer ze in de problemen zit en zorgt ervoor dat haar leven niet kapot wordt gemaakt door alles wat er gebeurd. In de onderstaande gifs zie je echt heel goed wat ik bedoel.

    http://media.giphy.com/media/YqzLjyU7HRAWY/giphy.gif
    Vaak zie je het ook gewoon aan die hele kleine dingetjes en gebaren, zoals hier. Dat ze altijd haar tranen of haar neus afveegt met haar mouwen. Dat zie ik echt in heel weinig anime's, terwijl het wel echt een toegevoegde waarde is. Het brengt naar mijn mening wat meer realisme in het verhaal door zoiets kleins in te voegen. Heel apart is dat, want dit zie je niet vaak. Die kleine dingetjes die personages net iets meer persoonlijkheid geven en ze echter maken, hier geniet ik gewoon van. En dan helemaal als Ryuuji die sjaal om doet om haar warm te houden en laat weten dat hij ervoor haar is om haar te helpen zo. Ryuuji is altijd aan haar zijde en zorgt ervoor dat Taiga nooit helemaal alleen is, zoals in het begin vaak het geval was.


    Wanneer ze dreigt te vallen en alles kapot lijkt te gaan, is Ryuuji er om haar net op tijd te helpen. Zijn actie voorkomt dat mensen haar uitlachen voor dat ze op de grond vielen en dat ze alles opnieuw zou moeten doen. Op dat moment wanneer zij eigenlijk zou moeten vallen, zoals altijd gebeurd (omdat ze bekend staat als een klunzig meisje), is Ryuuji er om haar te helpen.


    Dit is ook wel mooi en erg bijzonder. Zelfs wanneer ze hetzelfde zijn dan merk je gewoon dat het hun persoonlijkheid niet veranderd en dit is één van de momenten die dat aangeeft. Ryuuji die Taiga altijd even naar voren schuift, zodat ze niet op de achtergrond beland en niemand haar verschijning negeert. Laatst heb ik het er nog met iemand over gehad dat het mooi is als er in liefde ontwikkeling zit en ook al is het bij Toradora wat kort en miss een klein beetje onverwachts, er zit wel een hele goede voorbereiding en opbouw in deze love story en op het eind gaat het miss net ietsjes te snel, maar toch hebben ze mijn kredits echt verdient voor die opbouw. Ik vind het zo mooi hoe ze Ryuuji en Taiga neerzetten en eigenlijk samen echt verliefd laten worden. Ze waren/dachten eerst verliefd te zijn, maar doormiddel van elkaar te helpen en te steunen vielen ze juist voor elkaar. Het is verwacht en voorspelbaar, maar je moet eens goed letten hoe ze het opbouwen en hoe ze twee mensen die eigenlijk vanaf 0 beginnen hun relatie steeds verder ontwikkelen wat uiteindelijk als uitgang liefde bleek te zijn, dat vind ik zo mooi gedaan. Dit is echt een love story waarbij een ongelofelijk goede ontwikkeling inzit, vind ik. :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    So basically you're a dragon now! ;D
    Ryuuji was ook een heel mooi personage, maar persoonlijk houd ik toch wat meer van personages met flaws, op de één of andere manier voel ik dan meer sympathie en herkenning of zo, I dunno.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    So basically you're a dragon now! ;D
    Ryuuji was ook een heel mooi personage, maar persoonlijk houd ik toch wat meer van personages met flaws, op de één of andere manier voel ik dan meer sympathie en herkenning of zo, I dunno.


    Nou ja, Ryuuji heeft ook wat mankementen, hoewel je zou kunnen zeggen dat die van hem wat geforceerd zijn. Zoals dat met zijn gezicht dat mensen bang voor hem zijn, maar het schets wel heel mooi de sfeer van iemand die niet populair is en steeds aangekeken wordt door dat punt. Het is miss wat cheap gedaan, maar het is aan de andere kant wel goed, je plaatst Ryuuji namelijk in de juist positie.

    En ik heb juist ook dat ik voor personages met veel fouten sympathie voor krijg. Ik heb dat echt heel sterk met Tomoya Okazaki die bestempeld wordt als een good-for-nothing-punk die eigenlijk niets heeft om voor te leven en zijn lichaam uit routine beweegt. Zijn leven is mede door zijn vader en door zijn reputatie op school dat hoofdzakelijk door zichzelf komt, kapot gemaakt en daardoor draagt hij altijd nog de littekens, net als Sunohara die eigenlijk de enige is die hetzelfde is als hij. Zij zijn die twee jongens van de school waar iedereen van zegt, dat er toch nooit iets van terecht komt en eigenlijk komt er ook weinig van ze terecht, maar Tomoya accepteert dat uiteindelijk, komt uit zijn depressie en is zelfs gelukkig doordat hij Nagisa heeft. :) Dat vind ik gewoon zo mooi. Clannad is gewoon echt een favorietje.

    Since ancient times, the dragon has been the only beast to equal the tiger.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik ben gisteren aan ookami san to shichinin no nakama tachi begonnen lol.
    Ryouko is awesome flat en tsundere :3



    Lol en deze


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Nee... Tokyo Ravens... Dit mag echt niet... Verdomme...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik begon gisteren aan Valkyria Chronicles, want een jongen die ik bij een concert tegenkwam raadde me die aan. ^-^
    Kent iemand het?

    Ik vind het best leuk, maar ik snap de storyline nog niet echt (is ook wel logisch na pas 2 afleveringen) en ik vind het vreemd dat ze Japanse en Germaanse namen door elkaar gebruiken.
    Oh, en ik irriteer me aan de haardracht van de hoofdpersoon, maar ik ben zo iemand die teveel op details let. XD


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Yoite schreef:
    Nee... Tokyo Ravens... Dit mag echt niet... Verdomme...


    Agreed. TvT *huilt in een hoekje, al zins gisteren*

    Het was een awesome episode thou


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Mimble schreef:
    (...)

    Agreed. TvT *huilt in een hoekje, al zins gisteren*

    Het was een awesome episode thou


    Ja, het was wel echt een hele awesome episode, daar heb je gelijk in. Maar... meh. D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Reina ja, ik ken 'm wel vaag, ik geloof dat een vriend van me 'm heeft gezien en er weleens over heeft verteld, maar het spreekt mij niet zo heel erg aan. :/
    Maar wil je als je 'm af hebt eens zeggen hoe het uiteindelijk was? Misschien dat ik 'm dan toch eens ga proberen als-ie jou beviel. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    @Reina ja, ik ken 'm wel vaag, ik geloof dat een vriend van me 'm heeft gezien en er weleens over heeft verteld, maar het spreekt mij niet zo heel erg aan. :/
    Maar wil je als je 'm af hebt eens zeggen hoe het uiteindelijk was? Misschien dat ik 'm dan toch eens ga proberen als-ie jou beviel. ^^


    Zal ik doen! ^-^


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Hylophagous schreef:
    (...)

    Zal ik doen! ^-^


    Yay! :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    Nee... Tokyo Ravens... Dit mag echt niet... Verdomme...

    Wacht wat? Ik ben bang nu..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Wacht wat? Ik ben bang nu..


    Je moet ook bang zijn... Het is echt niet oké dit. D:
    Deze keer geen spoilers op tumblr trouwens van mij. (': Alleen een dramapost, maar die zegt niet veel meer dan wat ik hier heb gepost.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Je moet ook bang zijn... Het is echt niet oké dit. D:
    Deze keer geen spoilers op tumblr trouwens van mij. (': Alleen een dramapost, maar die zegt niet veel meer dan wat ik hier heb gepost.

    Ik wil het ergens weten, maar ergens weet ik dat dat een slecht idee is.. ksdefiskbwqiokib. Zo moeilijk om te kiezen D: God damnit


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you