Thranduil Oropherion
Thranduil had tijdens het reizen al gemerkt dat Ithilwen een beetje afgezonderd van de rest had gereden en de gevoelens van bezorgdheid bleef hem vervelen. Bezorgdheid was geen vreemd gevoel voor hem, want als koning van een rijk hoorde dit er eenmaal bij, maar hij had op Legolas na, eigenlijk nooit zorgen om één specifiek persoon. Hij steeg af en hij zette Celewen vast bij een boom, waarna hij haar, na een paar dankbare woorden, rustig liet grazen.
Hij wist niet goed hoe hij Ithilwen aan moest spreken, dus hij besloot maar een hand op haar schouder te leggen. Hij voelde haar schouders lichtjes schokken en hij hoopte dat ze het hem niet kwalijk nam. Hij vroeg haar hoe het met haar ging en hij voelde dat hij oprecht geïnteresseerd was in haar welzijn. Dat was nieuw voor hem, want in het begin hadden ze alleen maar geruzied.
"Prima, alleen vindt de wind het blijkbaar nodig om mijn kapsel te ruïneren," zei ze met een zucht. Thranduil trok een wenkbrauw op, want hij kon niet begrijpen wat er mis was met haar kapsel. Hij vond haar wilde lokken nu juist nog aantrekkelijker dan voorheen.
"Je ziet er prachtig uit," gooide hij er onbeholpen uit. Daarna sloot hij meteen zijn mond. Een paar weken zonder kroon en je verandert al in een adolescente elfling, dacht hij bitter, maar het leek hem sterk dat de ergernis van zijn gezicht af te lezen viel, het was namelijk zo dat hij haar alleen maar geschokt aan kon kijken. Het viel hem nauwelijks op dat Ithilwen ook niet wist wat ze moest doen en hij had gelukkig de kans om de situatie te ontvluchten toen Sha'rin, één van de Haradrim, aankondigde dat ze water zou gaan halen.
"Ik... Ik ga met Sha'rin mee... Water halen... Zoals ze net al zei..." stamelde hij ongemakkelijk en hij draaide zich abrupt om. Hij had de woorden niet gestotterd, maar ze hadden wel onduidelijk en onzeker geklonken. Thranduil liep richting Sha'rin en zijn neutrale blik was nu weg. Hij keek met een frons naar de grond en hij hoopte dat niemand op hem had gelet.
[Wat een sukkeltje is het toch... c:]
Caution first, always.