• Zijn er hier Diabolik Lovers fans op Quizlet?
    Ik ben bezig met het vertalen van de Diabolik Lovers More Blood game (Japanse Otome Game) naar het Engels, omdat er van de eerste game wel al vier van de zes routes zijn vertaalt op het internet, maar van de More Blood game is er nog helemaal niets vertaald (en die heeft er tien).
    Ik ben op dit moment bezig met Sakamaki Laito zijn route en na Laito komen Sakamaki Ayato en Mukami Kou hun routes, maar voor de rest heb ik nog geen idee in welke volgorde ik de overige karakters zal translaten. WIllen jullie stemmen van welk karakter je het liefste een translation wilt hebben? Misschien dat ik dan beter een keuze kan maken.

    Dit is de poll die je kunt invullen

    Of laat hier onder een comment achter over welke jullie liever als eerst lezen?


    Make your dreams come true. Prove to the world that you can do it.

    Die ken ik niet :').


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Chiroptera schreef:
    Die ken ik niet :').


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik heb alleen de anime gezien en die vond ik niet echt geweldig, maar ik denk dat Ayato of Subaru mijn favorieten waren, als ik moet kiezen. (': Maar ik geloof dat er in de game meer mensjes dan in de anime zijn, en die ken ik dus niet.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Chiroptera schreef:
    Die ken ik niet :').

    + Je gaat ze toch (proberen te) vertalen, dus wat maakt het uit in welke volgorde je het doet?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik ben een tijd terug begonnen aan die anime en ik vind 'm echt zo raar. :'D
    Dit is echt zo'n typische fanfiction eigenlijk, maar dan in anime-form.
    Maar geen idee welke je als eerst moet doen, maakt toch niet zoveel uit eigenlijk?

    Yoite schreef:
    Ik heb alleen de anime gezien en die vond ik niet echt geweldig, maar ik denk dat Ayato of Subaru mijn favorieten waren, als ik moet kiezen. (': Maar ik geloof dat er in de game meer mensjes dan in de anime zijn, en die ken ik dus niet.



    Nee, in de game zijn er niet meer meisjes dan in de anime
    Er zijn er 4,
    Yui
    Christa
    Cordelia
    en Beatrix

    Die komen alle 4 ook in de anime voor
    en Yui is de enige die je hebt als je speelt

    Ayato, Subaru, Kanato, Laito, Reiji, Shuu, Kou, Ruki, Yuma en Azusa zijn de routes die je kunt kiezen en dat zijn allemaal jongens =o

    Hm ja Ayato word sowieso de volgende,
    but ik zal dat tellen als een stem voor Subaru dan


    Make your dreams come true. Prove to the world that you can do it.

    NarutoPerv schreef:
    (...)


    Nee, in de game zijn er niet meer meisjes dan in de anime
    Er zijn er 4,
    Yui
    Christa
    Cordelia
    en Beatrix

    Die komen alle 4 ook in de anime voor
    en Yui is de enige die je hebt als je speelt

    Ayato, Subaru, Kanato, Laito, Reiji, Shuu, Kou, Ruki, Yuma en Azusa zijn de routes die je kunt kiezen en dat zijn allemaal jongens =o

    Hm ja Ayato word sowieso de volgende,
    but ik zal dat tellen als een stem voor Subaru dan


    Ik zei mensjes, niet meisjes. (': Maar ja, ik bedoelde dudes dus, en dat klopt wel, volgens mij.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Witchking schreef:
    Ik ben een tijd terug begonnen aan die anime en ik vind 'm echt zo raar. :'D
    Dit is echt zo'n typische fanfiction eigenlijk, maar dan in anime-form.
    Maar geen idee welke je als eerst moet doen, maakt toch niet zoveel uit eigenlijk?



    Nouja de anime is eigenlijk best wel anders dan de game...
    De anime heeft het voor elkaar gekregen om heel veel dingen die in de game gebeuren te veranderen.
    Zo is Ayato echt poeslief in de anime, while in reality.. he isn't.
    Sowieso word ze in de anime door allemaal gasten heen en weer geslingert ( gewoon zodat iedereen wat screentime heeft)
    maar in de game kies je maar 1 iemand en loop je die route gewoon af enzo
    sowieso is de game veel meer cruel en gaat het veeeeeel dieper op alle verhalen in
    I mean... in de anime draait het ongeveer alleen om Ayato... je ziet mini stukjes van zijn verleden, maar echt niet alles. Not at all. Echt maar een klein beetje. Over de rest van de guys valt al helemaal veel te zeggen... je ziet van iedereen zijn verlede zo'n 10 seconde....
    Ik houd van de anime omdat ik van Diabolik Lovers houd, maar de game is wel duizend keer beter...
    gaat veel dieper in op zowel gewoon de karakters op het moment, als op hun verleden enzo...
    sowieso in de anime zijn sommige wel wat anders dan hoe ze echt zijn...
    Zoals wat ik zei dus dat Ayato veel liever is...
    Ik heb Shuu zijn route nog niet gelezen dus dat weet ik niet zeker, but veel mensen die de game gespeelt hebben zeggen dat Ayato wat van Shuu zijn eigenschappen heeft gekregen in de anime. En hij heeft ook een van Reiji zijn momenten gekregen ofzo.
    Plus in de anime zijn dingen heel vaag en ook het verhaal van Richter klopt niet, zoals het in de anime word vertelt.
    ( De game is het originele)

    Bovendien is de tweede game nog weer anders omdat je dan vier extra karakters hebt etc.

    Nouja eigenlijk maakt het wel uit,
    omdat het vertalen van een route ongeveer 2 tot 3 maanden duurt,
    zeker in mijn geval...
    want de routes zijn best wel lang...
    en dat dan x 10 karakters... ( das like 20, 30 maanden... das like gemiddeld 2 jaar tijd dan, al denk ik dat op een moment het wel wat sneller zal gaan, maar alsnog kost het wel veel tijd)
    Ik bedoel ik ben nu met Laito bezig en heb nu zijn Dark prologue, Dark situation 01, Dark situation 02 en de helft van zijn Dark Situation 03 vertaalt... ( het zit zo dat je hebt en Dark chapter, Maniac chapter en Ecstasy chapter. Alle 3 hebben een proloog, epiloog en 10 momenten + dan heb je nog 3 endings, en als het goed is ook nog een heaven epiloog, 3 momenten en een heaven epiloog, en dat heeft ieder karakter dan opnieuw)
    sowieso heeft niemand het nog vertaald en zijn er veel fans die aan het wachten zijn tot iemand ze vertaald ( daarom ben ik daar nu mee begonnen),
    maar aangezien er zoveel tijd over gaat wil ik dus weten wie het meest populair is, omdat ik die dan eerst zal doen,
    zijn dan meer fans blij mee, snap je?


    Make your dreams come true. Prove to the world that you can do it.

    Yoite schreef:
    (...)

    Ik zei mensjes, niet meisjes. (': Maar ja, ik bedoelde dudes dus, en dat klopt wel, volgens mij.



    Oooh, sorry! Ik las het verkeerd, haha.
    Oké =o


    Make your dreams come true. Prove to the world that you can do it.

    Yoite schreef:
    Ik heb alleen de anime gezien en die vond ik niet echt geweldig, maar ik denk dat Ayato of Subaru mijn favorieten waren, als ik moet kiezen. (': Maar ik geloof dat er in de game meer mensjes dan in de anime zijn, en die ken ik dus niet.

    Ik ga mee in de mening van jou ;d.
    + Ik ken echt alleen maar de dudes die in de anime voor kwamen en dat waren allemaal bloedzuigende dicks...
    Shu was ergens ook wel ok, voordat zijn bloedzuig moment kwam en hij erger dickish werd..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Ik ga mee in de mening van jou ;d.
    + Ik ken echt alleen maar de dudes die in de anime voor kwamen en dat waren allemaal bloedzuigende dicks...
    Shu was ergens ook wel ok, voordat zijn bloedzuig moment kwam en hij erger dickish werd..


    Hm, nouja het is wel zo dat je hun story beter begrijpt als je hun verleden weet enzo, want dat laten ze niet in de anime zien. ( Plus bloed drinken ze allemaal, want ja, vampires haha)
    Overigens kan ik over iedereen wel goede en slechte dingen zeggen,
    behalve over Subaru.... Subaru is gewoon een sweetheart.... ik bedoel hij slaat wel heel veel dingen kapot, maar hij heeft zo'n goed verhala ervoor. Sowieso is hij echt dood lief voor Yui o_o veel meer dan ze verdient ( Ik haat Yui met een burning passion )
    Maar jij stemt dus ..... ehm ook voor Subaru? of Shu? O_O


    Make your dreams come true. Prove to the world that you can do it.

    NarutoPerv schreef:
    (...)

    Hm, nouja het is wel zo dat je hun story beter begrijpt als je hun verleden weet enzo, want dat laten ze niet in de anime zien. ( Plus bloed drinken ze allemaal, want ja, vampires haha)
    Overigens kan ik over iedereen wel goede en slechte dingen zeggen,
    behalve over Subaru.... Subaru is gewoon een sweetheart.... ik bedoel hij slaat wel heel veel dingen kapot, maar hij heeft zo'n goed verhala ervoor. Sowieso is hij echt dood lief voor Yui o_o veel meer dan ze verdient ( Ik haat Yui met een burning passion )
    Maar jij stemt dus ..... ehm ook voor Subaru? of Shu? O_O


    Bloedzuigen ok, maar ik vond hoe het in de anime werd gedaan wel beetje erg overdreven..
    Ik weet dat het van een game komt.. Maar ze mochten Yui wel iets meer persoonlijkheid geven ;p -Net zoals dat meisje van Amnesia..-
    Ayato was ook lief voor Yui ;d. Lief op zijn eigen manier dat wel.. Hij zoog ook even dood leuk haar bloed.. meerdere keren..

    Ik stem voor Subaru! Shu heeft het verpest.. Hij mag daarna wel komen.. Kanato mag wel ergens aan het eind.. Creepy bastard..

    [ bericht aangepast op 10 feb 2014 - 18:34 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)

    Bloedzuigen ok, maar ik vond hoe het in de anime werd gedaan wel beetje erg overdreven..
    Ik weet dat het van een game komt.. Maar ze mochten Yui wel iets meer persoonlijkheid geven ;p -Net zoals dat meisje van Amnesia..-
    Ayato was ook lief voor Yui ;d. Lief op zijn eigen manier dat wel.. Hij zoog ook even dood leuk haar bloed.. meerdere keren..

    Ik stem voor Subaru! Shu heeft het verpest.. Hij mag daarna wel komen.. Kanato mag wel ergens aan het eind.. Creepy bastard..


    Hmm.... ik vond het opzich niet zo overdreven...nouja in de anime gebeurde het wel sowieso heel veel, maar wat wil je met 6 van hun om je heen, haha.
    Hm Yui is gewoon een fucking kut kind. Ze heeft wel persoonlijkheid... zover je dat zo kan noemen, maar ik snap wel wat je bedoelt. Het enige wat Yui is... is een irritant en vooral oerdom ( No like, seriously..... in de game helemaal. Ze is delusional en heeft een grote bek, denkt heel hoog over zichzelf en kan verder alleen roepen dat ze het niet wilt, terwijl ze het overduidelijk wél wilt)

    Hmmm... Amnesia... Nouja ik heb de anime daarvan wel gezien, maar ik heb de game routes nog niet gelezen, maar aangezien dit jaar de vierde game van Amnesia is uitgekomen, denk ik dat dat ook wel nog veel dieper gaat, dus die game ga ik ooit ook nog wel spelen.
    In de anime vond ik dat meisje ook niet zo heel veel persoonlijkheid hebben though, maar das misschien ook wel omdat ze gewoon constand weer het zelfde ritueel af ging ( alhoewel ik gok dat de game hier ook duizend keer beter is)

    Nouja in de anime, ja. Ayato was daar hartstikke lief...
    in de game.... not so much...
    Ayato is heel ... possessive... egoïstisch, hij.... is pervy.... en houd nogal van grapjes ( grapjes die alleen voor hem grappig zijn) ... en hij heeft dan sowieso een heel erg eh.. ore-sama complex xD Hij vind zichzelf de beste, wilt de beste zijn etc.
    Al is dat hele begrijpelijk als je naar zijn verleden kijkt...
    maar het ergste wat Ayato heeft gedaan in de anime is... Yui in een zwembad gooien
    terwijl ik dat in de game nog wel het minst erge zou vinden....
    Hier is de vertaling van Ayato zijn game Route van de eerste game, mocht je geïnteresseerd zijn... dan kan je het zelf lezen ;D Ik wil niet spoile
    ( Ik wil Ayato overigens niet afkraken ofzo, ik vind het juist leuk aan hem... hijs mijn favo karakter[a])


    Shuu daar in tegen, ik weet eigenlijk nog niet goed hoe hij is...
    want ik hoor dat hij in de game echt heel erg lief is, maar in zijn drama cd bijvoorbeeld heeft hij me getraumatiseerd met hoe cruel hij is....
    en ik wil geen mening hebben over hem in de anime want dat klopt waarschijnlijk toch niet helemaal met hoe hij nou eigenlijk is...

    Maar Subaru, en vooral in zijn game route, is inderdaad echt een schatje. Ik kan serieus niets slechts bedenken...

    And okay ;D nog een stem voor Subaru dus...

    Hahha, Kanato is wel creepy ja ( Vooral in de game o_o nee ik dacht eerst van.. oké je bent creepy, toen sloeg het om en vond ik hem heel schattig en zielig enzo, maar toen ik het einde van zijn route las dacht ik wel echt van "holy. shit. you are creepy as fuck dude." XD
    Al vind ik zijn past nog steeds sad...

    [ bericht aangepast op 10 feb 2014 - 19:36 ]


    Make your dreams come true. Prove to the world that you can do it.