• Hoii, dit is een zeiktopic..

    Nou.. Bij mijn vorige topic had ik al wat geschreven over mijn ''relatie'' met mijn beste vriend. Nou hij wilt een relatie en vind me leuk, ik hetzelfde, maar het is ONMOGELIJK. Waarom? Mijn vader is hier zwaar op tegen. Hij wilt ook geen stiekeme relatie waarmee hij steeds moet uitkijken of mijn vader het hoort etc. Dat heeft hij me ook gezegd. Ik snap het wel maar ik bedoel.. Er zijn eigenlijk 3 opties: gewoon elkaar niet meer zien/praten etc, vrienden blijven of een relatie. Ik weet dat de derde al gewoon afvalt, maar vrienden wil ik eigenlijk ook niet blijven.. Hoe blijven we vrienden als we elkaar leuk vinden. En de eerste optie vind ik nog het ergste ook, ik wil hem niet kwijt. Vooral niet om dit.. pff.

    Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Tips?

    Ik zit hier gewoon echt met een gebroken hart, ik vind dit idee dat het onmogelijk is erger dan dat hij me niet leuk vind ofzo.

    Dat is een moeilijke situatie...
    Hmm, wat heeft je vader als argumenten waarom hij erop tegen is? Want op zich kan hij je daarin moeilijk tegenhouden. Hij bepaalt niet van wie je houdt natuurlijk.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Belachelijk dat je vader zo doet. Wat is er mis met die jongen? Is je vader soms racistisch?


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Aquata schreef:
    Dat is een moeilijke situatie...
    Hmm, wat heeft je vader als argumenten waarom hij erop tegen is? Want op zich kan hij je daarin moeilijk tegenhouden. Hij bepaalt niet van wie je houdt natuurlijk.


    Om mijn geloof en hij vind dat ik pas een vriendje mag als ik 18 ben..

    Barnabas schreef:
    Belachelijk dat je vader zo doet. Wat is er mis met die jongen? Is je vader soms racistisch?


    Dat is m juist. Hij is de jongen waarmee niks mis mee is en ik 4 jaar verliefd op ben.

    yasminhazael schreef:
    (...)

    Dat is m juist. Hij is de jongen waarmee niks mis mee is en ik 4 jaar verliefd op ben.

    Kan je moeder niet ingrijpen? Zij begrijpt het toch wel?


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    (...)
    Kan je moeder niet ingrijpen? Zij begrijpt het toch wel?


    Van haar mag het wel maar dat heeft geen zin, mijn pa verpest alles

    Ik zou gewoon schijt hebben aan je pa. Want anders wordt je duidelijk alleen maar ongelukkig. Hij kan het toch niet tegenhouden.


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Parzival schreef:
    Ik zou gewoon schijt hebben aan je pa. Want anders wordt je duidelijk alleen maar ongelukkig. Hij kan het toch niet tegenhouden.


    Ik heb het al maar hij dus niet. Dat is het probleeeeeem. Het feit dat hij me niet elke dag kan zien door mijn vader en mijn vader mag hem sws ook niet, terwijl hij niks verkeerds heeft gedaan.

    Misschien moet je eens een echt goed gesprek hebben met je vader. Het is wel iets typisch voor de vaders om problemen te hebben met relaties. Het kleine meisje wordt groot en dat willen ze niet.
    Ik heb ook best moeite gehad in het begin met mijn vader, maar ik heb goed met hem gesproken, gevraagd wat zijn probleem was. Ook mijn moeder heeft met hem gesproken en hij is bijgedraaid. Blijkbaar was hij bang dat ik mijn studies ging verwaarlozen, wat ik dus echt niet van plan ben. Ik heb hem dat ook laten beseffen en het is nu veel fijner leven.
    Misschien moet je gewoon echt eens met hem apart gaan zitten (als je dat wat eng vindt, dan met je moeder erbij) en er echt over praten. Het kan soms echt wel goed doen een degelijk gesprek. Let er wel op dat je niet begint te schreeuwen of onredelijk wordt.
    Toon dat je hem begrijpt en dan is hij vanzelf ook redelijker.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Aquata schreef:
    Dat is een moeilijke situatie...
    Hmm, wat heeft je vader als argumenten waarom hij erop tegen is? Want op zich kan hij je daarin moeilijk tegenhouden. Hij bepaalt niet van wie je houdt natuurlijk.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Aquata schreef:
    Misschien moet je eens een echt goed gesprek hebben met je vader. Het is wel iets typisch voor de vaders om problemen te hebben met relaties. Het kleine meisje wordt groot en dat willen ze niet.
    Ik heb ook best moeite gehad in het begin met mijn vader, maar ik heb goed met hem gesproken, gevraagd wat zijn probleem was. Ook mijn moeder heeft met hem gesproken en hij is bijgedraaid. Blijkbaar was hij bang dat ik mijn studies ging verwaarlozen, wat ik dus echt niet van plan ben. Ik heb hem dat ook laten beseffen en het is nu veel fijner leven.
    Misschien moet je gewoon echt eens met hem apart gaan zitten (als je dat wat eng vindt, dan met je moeder erbij) en er echt over praten. Het kan soms echt wel goed doen een degelijk gesprek. Let er wel op dat je niet begint te schreeuwen of onredelijk wordt.
    Toon dat je hem begrijpt en dan is hij vanzelf ook redelijker.


    Ik weet 100% dat hij niet gaat bijdraaien, geen een meisje in mijn familie heeft op een jonge leeftijd een vriendje gehad wat de vader goed gekeurd heeft. Mijn vader wilt het absoluut niet

    yasminhazael schreef:
    (...)

    Ik weet 100% dat hij niet gaat bijdraaien, geen een meisje in mijn familie heeft op een jonge leeftijd een vriendje gehad wat de vader goed gekeurd heeft. Mijn vader wilt het absoluut niet

    Welk geloof heb je dan exact? En je weet nooit hoor. Ik dacht ook dat mijn vader onredelijk en onveranderlijk was, maar een goed gesprek kan wonderen doen. Niet geprobeerd is zeker niet gescoord, toch?


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Aquata schreef:
    (...)
    Welk geloof heb je dan exact? En je weet nooit hoor. Ik dacht ook dat mijn vader onredelijk en onveranderlijk was, maar een goed gesprek kan wonderen doen. Niet geprobeerd is zeker niet gescoord, toch?


    Ja ik ben een soort van een moslim meisje.Laten we zeggen we doen niet heel veel met het geloof.. Alleen weer die regeltjes gelden.

    yasminhazael schreef:
    (...)

    Ja ik ben een soort van een moslim meisje.Laten we zeggen we doen niet heel veel met het geloof.. Alleen weer die regeltjes gelden.

    Hmm, da's wel een beetje vreemd dan (ik bedoel niets verkeerd eh), maar aangezien de regels bij het geloof horen, verwacht je toch eerder dat het geloof er wat bij is... (nogmaals: neem het alsjeblieft niet verkeerd op, dat is absoluut niet mijn bedoeling)
    Maar het kan natuurlijk. Dat is jullie eigen levenskeuze en daar heb ik respect voor :)
    En jullie hele familie is zo? Is er echt geen van je nichtjes of een zus, die een vriend heeft of eerder al in zo'n situatie zat?
    Ik lees ook dat jij eigenlijk wel gewoon de relatie zou willen doen zonder dat je vader het ermee eens is, maar je vriendje wil dat niet zo, of heb ik dat verkeerd?

    [ bericht aangepast op 5 feb 2014 - 17:01 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Aquata schreef:
    (...)
    Hmm, da's wel een beetje vreemd dan (ik bedoel niets verkeerd eh), maar aangezien de regels bij het geloof horen, verwacht je toch eerder dat het geloof er wat bij is... (nogmaals: neem het alsjeblieft niet verkeerd op, dat is absoluut niet mijn bedoeling)
    Maar het kan natuurlijk. Dat is jullie eigen levenskeuze en daar heb ik respect voor :)
    En jullie hele familie is zo? Is er echt geen van je nichtjes of een zus, die een vriend heeft of eerder al in zo'n situatie zat?
    Ik lees ook dat jij eigenlijk wel gewoon de relatie zou willen doen zonder dat je vader het ermee eens is, maar je vriendje wil dat niet zo, of heb ik dat verkeerd?


    Ja ik ben meer een aleviet. Dat is de stroming die heel wat vrijer is met bepaalde dingen snapjee. Maar natuurlijk hebben mijn nichtjes wel vriendjes gehad, maar dat zonder de vader weten. Ja klopt, ik wil het zelf wel. Maar hij wilt niet stiekem doen en alles dat is het. En ik weet dat hij me ook geen valse hoop wilt geven als we gewoon vrienden zijn, maar dat gaat ook niet helpen.