• Hoi,
    zoals jullie wel al weten, zouden mijn vriend en ik gaan samenwonen. Nu zit het zo, mijn vriend had werk gevonden, maar hij heeft een arbeidshandicap,
    nu heeft zijn baas hem na een maand ongeveer ontslagen. En is mijn vriend dus teruggevallen op een leefloon van het ocmw.
    Als we nu dus zouden gaan samenwonen, komt het ocmw, bij mij, 1/3 van mijn centen eisen, want ik mag dan niet meer als 820 euro per maand
    hebben als inkomen, alles daarboven nemen ze me af...
    Dus, nu hebben we besloten om ons plan even on-hold te zetten. maar dat wou zeggen dat ik nog alnger bij mijn ouders zou moeten blijven wonen, terwijl mijn
    vriend dan wel in het nieuwe appartement gaat wonen.
    Ik ben dus echt niet van plan om thuis te blijven wonen.En zeker ook, dan moet de kat dus naar mijn vriend zijn appartement verhuizen, ben ik helemaal alleen thuis =(. Ik ga dus zelf maar op zoek naar een eigen appartementje (en denk eraan een pup + kitten te adopteren :p).
    Nu moet ik dus enkel nog een manier vinden om mijn ouders te vertellen dat ik een appartementje gazoeken en dat ik binnen 3 à 4 maanden toch wel echt het huis uitga... ik weet enkel niet goed hoe =(
    Ik ben bang dat ze boos gaan worden. Want zij gaan er vanuit dat ik nog meer als een jaar ofzo hier thuis zal blijven wonen...
    Sorry, ik moet dit een kijst... Weet iemand hoe ik hier best over kan beginnen??

    Groetjes!! xx

    Edit: Ik weet gewoon dat ze boos worden... Papa heeft namelijk al een aantal jaar de ziekte van parkinson en heeft thuis veel hulp nodig, en ik help dus heel veel thuis, maar als ik wegga, valt dat volledig weg natuurlijk, daar gaan ze niet goed van zijn... =(

    [ bericht aangepast op 4 feb 2014 - 23:09 ]

    Mam ik moet je wat vertellen,
    en dan gewoon al je moed bij een rapen en het vertellen?


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik denk dat je het beste eens kunt aangeven dat je wilt praten en het dan gewoon op een rustige manier uit te leggen. Natuurlijk is het voor je ouders niet zo leuk dat je het huis uit gaat, maar eens moet de eerste keer zijn, niet? Ik verwacht namelijk niet dat ze boos worden omdat jij een nieuwe stap in je leven maakt.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."