DarkSavior schreef:
(...)Hier ben ik het mee eens. Als vrouwen het mogen, zouden mannen het ook mogen hebben. Daarbij ben ik het ook eens met Alwin. Als iedereen pepperspray mag, ben je dan nog wel veilig op straat? Het lijkt me niet handig...
Even veilig als daarvoor. Maar als jij het gevoel hebt dat je met een wapen over straat moet lopen, voel je je dan veilig? Als jij weet dat verder iedereen een wapen op zak kan hebben, voel je je dan veiliger dan wanneer je weet dat niemand een wapen bij zich heeft? Als jij weet dat je maar iemand verkeerd hoeft aan te kijken en je krijgt een gezicht vol pepperspray, voel je je dan veiliger? Opnieuw, kijk naar amerika: Daar haalt iedereen voor het minste of geringste zijn wapen tevoorschijn om te gaan schieten (aankloppende mensen, mensen met een capuchon op) en met pepperspray zal dat alleen maar erger zijn doordat je weet dat je er niemand mee kan doden.
(Ik schaar pepperspray voor het gemak even onder wapens, want het enige nut van pepper spray is iemand pijn doen)
quidquid excusatio prandium pro