(Procrastinatie en ik wil het gewoon even vertellen, haha.)
Gisteren had ik mijn selectiedag aan de Hotelschool The Hague, een school waar ik heel graag heen wil (: Er waren die dag 125 mensen en allemaal netjes gekleed (jongens in pak -wbw-) en ik kwam terecht in groep 3. Ik zat met 9 anderen en ze waren echt super nice, ook de twee studenten die we als begeleiders hadden waren super aardig en ik vond het al meteen onwijs gezellig, haha.
Ik moest als eerste drie interviews afleggen. Ik moest als eerste met een docent kletsen en ik kreeg al snel de indruk dat ze dacht dat ik te jong ben (17) en dat ik het werk niet aan zou kunnen oid, omdat de studie toch vrij pittig blijkt te zijn. De vragen die ze stelde waren wel te doen, maar moest er wel even goed over na denken. Ze vroeg ook wat de grootste beslissing was die ik had moeten maken. Wel, ik ben 17, dus geen tbh :p Hierna interview met een student, dat was supergezellig en als laatst met een zakenman. Help. Die man keek onwijs chagrijnig, zijn handdruk deed bijna pijn en hij stelde rotvragen joh! Holy shit. "Waarom moet ik jou kiezen en niet die andere 9 die nu buiten staan te wachten?" "Als jij ineens eigenaar zou zijn van waar je hebt gewerkt, wat zou je hetzelfde houden en wat anders?" "Wat wil je doen na je studie?" HELP. Haha, oh god, dat was wel zo erg.
Na de interviews hadden we lunch in la place stijl, dat concept komt namelijk van die school af (: Hierna had ik een Engels toets die was verbazingwekkend makkelijk, zelfs het luistergedeelte ging me goed af. Als laatste hadden we een groepsopdracht en ik keek daar wel naar uit, want we hadden een onwijs gezellige groep. We werden dus in een lokaal gezet en om ons heen stonden drie tafels met mensen die ons gingen beoordelen. Eén man liep zelfs de hele tijd rond, bah, haha. We moesten een bekend gebouw kiezen (Pisa, Eiffeltoren etc.), hier een horeca-iets inmaken naar keuze en het ergens in Europa plaatsen. Achteraf bedacht ik me dat de meeste ideeën die gekozen werden toch van mij waren gekomen, dus daar ben ik wel doorheen gekomen denk ik (:
Al met al was het héél intens en vermoeiend (de hele dag moet je jezelf een beetje zien te 'verkopen'), maar ook heel gezellig. Nu moet ik helaas wel 5-6 weken wachten op de uitslag en maar 1/3 wordt uiteindelijk toegelaten Ah well, ik maak denk ik een aardig kansje, maar we zullen zien
Hebben jullie ooit selectiedagen doorlopen? Hoe ging het dan bij jullie af? (:
In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.