• M'n zusje heeft net bekend gemaakt dat ze voor het eerst een vriend heeft, en dat is natuurlijk super leuk voor haar, maar er is wel een probleem:
    Iets meer dan een jaar geleden heb ik de jongen in kwestie leren kennen, in een tijd die heel moeilijk voor hem was omdat z'n vroegere vriendinnetje het met hem uitgemaakt had. Ik hielp hem door die moeilijke periode heen en leerde hem beter kennen. Nadat hij nog een stuk of wat meisjes versleten had, kwam ik meer achter zijn ware aard: hij gaat gewoon slecht met meisjes om en ik ben hem echt vreselijk gaan vinden. Hoezo gaat ie slecht met meisjes om, hoor ik je denken? Hij vindt iedere twee weken een ander meisje leuk, beledigt hun godsdienst of familie, heeft gewoon geen enkel besef van manieren of sociaal gedrag en praat super veel over zijn exen tegen hen. Mijn zusje weet het meeste hiervan wel en weet ook hoe ik over hem denk.
    Nu heeft ze dus toch een relatie met die kerel en wil niet meer met mij praten. Wat kan ik doen?

    PS: sorry voor het gezeur, ik probeer hier ook niemand zwart te maken of zo, ik maak me gewoon zorgen om mijn zusje en de relatie tussen mij en mijn zusje.

    [ bericht aangepast op 18 jan 2014 - 11:58 ]


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Als ik jou was zou ik gewoon afwachten, als die jongen niet verandert is komt je zusje er vanzelf wel achter en is ze blij dat jij haar gewaarschuwd hebt.
    Is dit niet het geval dan zou ik met die jongen gaan praten.


    nothing is true, everything is permitted.

    Ik zou zeggen, niet meer tegen je zusje zeggen dat je er tegen bent en niet meer zeggen wat voor een slechte jongen het is. Op die manier gaat ze zich van je afzetten. Zeg tegen haar dat je wilt dat zij gelukkig is en dat je hoopt dat ze dat ze dat wordt met hem. Ook duidelijk maken dat als ze wilt praten over wat dan ook dat ze bij je terecht kan. Op die manier komt ze er misschien op een wat hardere manier achter dat het een klootzak is, maar dan is ze tenminste niet alleen zodra hij haar dumpt. En wie weet, misschien verrast hij je wel en is hij veranderd. Succes!


    Life is hard and then we die

    Als je zusje al weet hoe je over je hem denkt, valt er denk ik weinig meer te doen. Door extra beschermend te zijn als het om haar vriendje gaat, kan je nogal wat irritatie opwekken. Ik denk dat het enige wat je kunt doen, is haar haar gang laten gaan en haar steunen als ze erachter komt dat hij inderdaad een eikel is.

    Ik begrijp wel dat het heel moeilijk is om je zusje los te laten bij zo'n gast, maar ik denk niet dat er meer is dat je ermee kan doen. Succes!


    Tijd voor koffie.

    PUKKELxDING schreef:
    Ik zou zeggen, niet meer tegen je zusje zeggen dat je er tegen bent en niet meer zeggen wat voor een slechte jongen het is. Op die manier gaat ze zich van je afzetten. Zeg tegen haar dat je wilt dat zij gelukkig is en dat je hoopt dat ze dat ze dat wordt met hem. Ook duidelijk maken dat als ze wilt praten over wat dan ook dat ze bij je terecht kan. Op die manier komt ze er misschien op een wat hardere manier achter dat het een klootzak is, maar dan is ze tenminste niet alleen zodra hij haar dumpt. En wie weet, misschien verrast hij je wel en is hij veranderd. Succes!

    Bedankt voor de tips!
    Ik heb sinds ze met hem heeft geprobeerd me in te houden, maar voordat ze met hem kreeg heb ik me wel eens met veel woede over hem uitgelaten, en nu wil ze bij voorbaat al niet meer met me praten over hem.
    Ik hoop wel dat je gelijk hebt en dat hij echt veranderd is! (:


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Waarschijnlijk had ik die jongen opgezocht en tegen hem gezegd dat als hij m'n zusje zou kwetsen, ik z'n leven zou ruïneren.
    Aangezien dat niet echt een goede tip is, geef ik je het volgende advies: Probeer het te accepteren, hoe moeilijk dat ook is. Het is het leven van je zusje en jij kunt moeilijk voor haar bepalen met wie ze wel of niet kan omgaan. Je hebt haar al verteld dat het een klootzak is, meer kun je niet doen.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Blijf haar steunen, wees voorzichtig, nu is ze beschermend tegenover hem, dus kan je haar alleen maar kwaad op je maken. Laat het gebeuren, hoe moeilijk het ook is, en zorg dat je er bent wanneer ze je nodig heeft.
    Verder raad ik aan het beste mes dat je keuken rijk is te zoeken, het te laten slijpen en het veilig op te bergen tot het nodig is (:


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Het is niet jouw beslissing. Ik snap goed dat je haar wilt beschermen en zo. Probeer haar heel goed duidelijk te maken wat je ervan vindt en hoe jij er tegenaan kijkt, maar maak haar ook duidelijk dat jij ook achter haar staat en ervoor haar bent. Dat is denk het beste :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Bedankt voor jullie advies!


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Als hij toch zo'n player is, dan zal het binnenkort toch wel uitmaken.... Je zus is in ieder geval gewaarschuwd aan haar de keus...


    ©1998