Ik zal het even kort uitleggen, want de laatste tijd voel ik me er slechter en slechter bij.
Mijn beste vriendin en ik zijn meer dan een jaar bevriend en door die jaar heen closer geworden. We maken altijd plezier, evenwel op iMessage als in het echt (we wonen wel honderden kilometers ver van elkaar). Maar de laatste tijd maken we om het minst banale ruzies, omdat we allebei ons "onnodig" (om het zo maar te zeggen) voelen in het leven.
Nu voel ik me er echt niet gerust bij. De laatste tijd merk ik dat ze niet meer om me geeft, het voelt gewoon zo. Als ze zich slecht voelt, dan help ik haar altijd. Nu loop ik minder achter haar gat dan vroeger, ik help haar nog steeds. In het begin is ze er ook met volle enthousiasme voor mij geweest als ik het moeilijk heb, nu zegt ze dat ik normaal moet doen en zegt ze zomaar iets om van me af te zijn, terwijl ze blijft zeggen dat ze er voor me wil zijn wat ik dus minder begin te geloven.
Ik heb haar er meermaals doen herinneren, maar dan wordt ze altijd woedend op mij. Op dat vlak is ze hypocriet: ze mag haar frustraties op mij uitwerken en ik moet het allemaal maar slikken, maar ik niet op haar en ik krijg altijd meteen commentaar.
Ik wil haar niet in de steek laten, ze betekent heel veel voor mij als vriendin, maar de laatste tijd heb ik sterk de neiging om er mijn voeten aan te vegen. Zelf heb ik heel veel dingen aan mijn hoofd.
Wat kan ik het beste doen om dit op te lossen en minder zwaar te maken?
Alvast bedankt voor jullie raad!
“Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”