• Ik zit nu ondertussen al bijna 1,5 week thuis van school, omdat ik niet de energie voor elkaar krijg om me er echt toe te zetten zoals zou moeten. ;-;
    Ik slaap bagger slecht, ik voel me slecht en ik heb niet echt iemand om erover te praten die er begrip voor op kan brengen of me kan helpen te stimuleren om door die fase heen te bijten ... Wat moet ik doen om hier weer positieve verandering in te brengen? ;-;


    Til hug og blod.

    Alleen ''help'' in de titel mag niet. ;)
    En waardoor kun je jezelf er niet toe verzetten om bezig te gaan met schooldingen? Ik denk dat je toch echt de kern van het probleem aan moet pakken.
    En qua het stimuleren om met je school bezig te gaan: Stel jezelf het een en ander voor. Zoals: Als ik nu een half uur ga leren, dan mag ik een kwartiertje achter de computer iets voor mezelf doen.
    Zulke dingen, waardoor je jezelf toch dwingt om iets te doen.

    Succes. ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Zijn er bepaalde redenen waarom je -je zo slecht voelt? Als je deze op een rijtje kunt zetten en zo de oorzaak van je probleem kunt achterhalen, ben je al een stukje verder.
    Daarnaast raad ik je aan om toch met iemand een gesprek aan te gaan, of dat nou een familielid, vriendin of vreemdeling is.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Serenitae schreef:
    Zijn er bepaalde redenen waarom je -je zo slecht voelt? Als je deze op een rijtje kunt zetten en zo de oorzaak van je probleem kunt achterhalen, ben je al een stukje verder.
    Daarnaast raad ik je aan om toch met iemand een gesprek aan te gaan, of dat nou een familielid, vriendin of vreemdeling is.


    Dit. Daarnaast kun je ook elke ochtend gaan sporten. Een half uurtje rennen doet wonderen. (:


    | Reality is for people that lack imagination |

    @Gibbs Ah, ok.

    En nee, dat soort dingen werken dus totaal niet bij mij, haha.
    Ik denk dat het vooral komt, omdat ik een enorme berg stress heb op alle leefvlakken momenteel ... En dat kost enorm veel moeite om te dragen op het moment en mee om te gaan, omdat het echt teveel aan 't worden is. :/

    [ bericht aangepast op 16 jan 2014 - 12:09 ]


    Til hug og blod.

    En sporten lukt momenteel niet echt door medische omstandigheden. :')
    Er zijn duizenden redenen waarom ik me slecht voel momenteel. Ik kan m'n opleiding maar slecht aan qua niveau en sneltreinvaart ... We zitten diep in de geldproblemen thuis en hebben ontzettend veel moeite om rond te komen, ik ben zwaar slapeloos, meer dan als in tijden, ben vrij eenzaam en zoveel meer.
    Probeer er wel met mensen over te praten, maar niemand luistert echt of heeft geduld ervoor..


    Til hug og blod.

    Ulquiorra schreef:
    @Gibbs Ah, ok.

    En nee, dat soort dingen werken dus totaal niet bij mij, haha.
    Ik denk dat het vooral komt, omdat ik een enorme berg stress heb op alle leefvlakken momenteel ... En dat kost enorm veel moeite om te dragen op het moment en mee om te gaan, omdat het echt teveel aan 't worden is. :/


    Geef het aan. Als jij teveel energie moet opbrengen om je werk te voltooien en er geen energie voor terugkrijgt, heeft het geen zin. Je komt alleen maar vast te zitten in een vicieuze cirkel, en dit wil je juist voorkomen. Ik kan je alleen maar zeggen dat je moet praten, en ook al denk jij dat -dat niets helpt, je zult zien dat het zeker oplucht als je -je hart van tijd tot tijd bij iemand kan luchten. Ik weet zeker dat er heus wel iemand is die er voor openstaat om met je te praten. In mijn geval heb ik met een penvriend erover gepraat, en dit heeft me ook echt verschrikkelijk geholpen.

    [ bericht aangepast op 16 jan 2014 - 12:13 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Serenitae schreef:
    (...)

    Geef het aan. Als jij teveel energie moet opbrengen om je werk te voltooien en er geen energie voor terugkrijgt, heeft het geen zin. Je komt alleen maar vast te zitten in een vicieuze cirkel, en dit wil je juist voorkomen. Ik kan je alleen maar zeggen dat je moet praten, en ook al denk jij dat -dat niets helpt, je zult zien dat het zeker oplucht als je -je hart van tijd tot tijd bij iemand kan luchten.


    Ik heb er meerdere keren met mijn mentor over gepraat en de paar vrienden waar ik bij terecht kan om te praten weten vaak ook niet wat ik kan doen of vinden het prima en zeggen gewoon dat als ik geen zin heb, ik niet moet gaan. Best lastig om dan de motivatie te vinden als je al zo eindeloos moe bent. :/
    Zelfs m'n ouders zien me liever in een fulltime baan dan op school, maar die vind je tegenwoordig nergens zonder papiertjes. :c

    [ bericht aangepast op 16 jan 2014 - 12:15 ]


    Til hug og blod.

    Om te stoppen met school raad ik je ten zeerste af. Ik ken geen enkele werkgever die een fulltime baan - En al zeker niet in deze tijd - weggeeft aan iemand die er nooit voor geleerd heeft. Ik begrijp heus wel dat het stoppen met je studie/opleiding op dit moment veel makkelijker klinkt, maar dat is het niet.
    Ik weet niet hoever jij op dit moment in je studie zit, maar als ik het zo lees, merk ik dat je - Als je zo doorgaat - het jaar niet op de juiste manier gaat afronden of met een beetje geluk met je hakken over de sloot gaat. Is het niet verstandiger om een tijdelijke stop op het studeren te zetten en je andere problemen eerst op te lossen?


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Klinkt als een depressie, ik heb het zelf ook gehad. Mensen snappen niet waarom je niet gewoon je bed uitkomt en naar school gaat, maar soms is zoiets gewoon onmogelijk en zelf kan je er maar heel weinig aan veranderen. Wat bij mij af en toe helpt is positieve dingen op te zoeken, maar ik had daar meer de tijd voor omdat ik tijdelijk gestopt was met school erdoor. Ik denk dat je dan het best iemand kan zoeken die je vrijwillig erdoorheen wilt trekken. Iemand die je kan motiveren, je dingen aan wilt horen, want alles is belangrijk op zo'n moment. Zelfs de kleinste dingetjes.


    Your make-up is terrible

    Sorry meid, ik ga door hetzelfde maar bij mij ligt het aan de stress van wat ik allemaal moet doen. Sporten kan helpen om de focus even puur op je lichaam in plaats van je mind de zetten.

    [ bericht aangepast op 16 jan 2014 - 12:26 ]


    ars moriendi

    Stoppen met studeren is geen optie voor mij momenteel ... Stufi is de enige vorm van inkomst die ik heb en in een straatarm gezin is iedere vorm van inkomst welkom. Ik heb in het verleden al eerder gekampt met depressies, maar toen ik hier een maand of twee geleden met mijn huisarts over probeerde te praten, schoof hij het af op dat hij geen depressie zag. Sindsdien is het eigenlijk alleen maar slechter gegaan en raak ik iedere dag verder gedepassioneert. ;-;


    Til hug og blod.

    Nou, ik zou verder ook niet meer weten hoe ik je verder kan helpen. Ik ben geen psycholoog en ook geen dokter, maar verder kan ik alleen maar zeggen dat ik me volledig aansluit bij Nikki. Je zal echt moeten gaan praten, aangezien dit een van de enige manieren is om uit een depressie te klimmen. Er zijn natuurlijk nog andere mogelijkheden, maar dit lijkt me toch echt de beste manier.

    [ bericht aangepast op 16 jan 2014 - 13:22 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ulquiorra schreef:
    Stoppen met studeren is geen optie voor mij momenteel ... Stufi is de enige vorm van inkomst die ik heb en in een straatarm gezin is iedere vorm van inkomst welkom. Ik heb in het verleden al eerder gekampt met depressies, maar toen ik hier een maand of twee geleden met mijn huisarts over probeerde te praten, schoof hij het af op dat hij geen depressie zag. Sindsdien is het eigenlijk alleen maar slechter gegaan en raak ik iedere dag verder gedepassioneert. ;-;


    Ik denk niet dat je dokter een psycholoog is en ik vind het erg lullig van hem dat hij het zo afschuift als je er in het verleden ook al last van gehad heeft. Ik wil wel aanraden om naar een professional te gaan, maar je zegt zelf dat jullie allemaal weinig inkomsten hebben en dan is het waarschijnlijk gewoon te duur. Daarom kan het wel helpen om het met iemand anders te doen.


    Your make-up is terrible

    -> Slotje op aanvraag van topicmaakster


    Life is hard and then we die