Zet eerst alles op een rijtje: minimum (en maximum) aantal woorden, doel, onderwerp(en), thema, etc. Ik zou zelf een cultureel onderwerp kiezen. Voor CKV moest ik in de schoenen van een standbeeld staan en vertellen over zijn verleden, hoe het beeld zich voelde, hoe het daar kwam en dat soort dingen. Jouw opdracht is heel vrij, denk ik, dus je bent niet aan regels gebonden en dan is jezelf in een beeld verplaatsen heel leuk. Je kan je ook in een klein kind verplaatsen die iets ergs meemaakt of getuige is van een verkeersongeluk en hoe het effect heeft op haar latere leeftijd. Wel zwaar. Iets lichters is jezelf in een meisje of jongen verplaatsen die naar de Efteling gaat en wat die beleefd en als 'ie als puber teruggaat, hoe hij zich voelt daarbij. Misschien wel thuis of misschien kan hij niet geloven dat hij ooit zo negatief/positief over het pretpark heeft kunnen denken, of whatever.
"A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife