Kleding:
Nu juist in de uitverkoop: de peplum, parka's
Wat je veel ziet in het nieuwe seizoen: Fluffy vesten, skaterskirts
Het Silhouet wordt komend seizoen weer vrouwelijk, met lange strakke rokken en crop tops.
Nagellak:
Structuur op nagels is de trend! Vooral liquid sand is in, cracle, caviar en magnetic zijn alweer over hun hoogtepunt.
Foundation:
De BB creams beginnen een beetje aan hun einde te komen, de CC cream neemt steeds meer de plaats in, met in mindere mate mousse foundations
lipstick:
Matte (donkere) kleuren zijn helemaal 'hot' sinds M.A.C. riri who heeft gelanceerd.
Het geheel van Make-up moet natuurlijk ogen.
Wenkbrauwen:
Steeds meer vrouwen laten hun wenkbrauwen staan of tekenen ze veel voller bij sinds Cara Delavine in het modebeeld is verschenen. Dit zie je duidelijk in wenkbrauwproducten (gel, poeder, potlood)
haar (weet niet of deze erbij hoort, maarja):
de laatste tijd zie ik dat lang haar met dipdye/gradient/ect een beetje over is, maar plaatsmaakt voor kortere coupes rond de schouder.
schoenen:
De laatste tijd heb ik het gevoel dat de Jeffrey Campbell Lita's weer in komen, er zijn ook steeds meer nepperds te vinden in reguliere winkels (h&m)
&daarop voortbordurend schoenen met plateaus en brede hakken.
Kettingen:
We zitten nu een beetje op een overgangsgrens. Statement kettingen zijn nog wel in, maar je merkt al wel een duidelijke overgang naar simpel en klein. De hoogte van de ketting blijft wel hetzelfde, namelijk tussen de hals en de borst. Ook schijnt de choker weer zijn terugkeer te maken, maar die heb ik nog niet veel gezien, dus misschien is het hier nog te vroeg voor.
Tassen:
Ik zie de laatste tijd veel hoekige tassen:http://www.hm.com/nl/product/16778?article=16778-A en veel office tassen http://www.hm.com/nl/product/22700?article=22700-A
Prints:
De aztec print lijkt een beetje uit te raken, maar wordt vervangen door (zachte) bloemenprint.
parfum:
De laatste tijd komen er juist sprankelende geuren uit, ipv zwaardere geuren
Boeken:
Ik merk dat er de laatste tijd meer fantasy en YA op de markt komt, alsof dit genre opnieuw is ondekt door veel aankomende YA verfilmingen.
Bios:
Er komen steeds meer NL'se films in de bios (waar het laatst alleen verliefd op ibiza was, is er nu een hele reeks uitgekomen, smoorverliefd, mannenharten, mees kees, toscaanse bruiloft, soof)
Maar er komen ook meer YA's in de bios:
Catching fire, divergent, Vampire academy ect.)
Met verzorging wordt de laatste tijd vaak geroepen met verschillende planten en moet het vooral natuurlijk klinken. Hier speelt ook de dagverzorging op in met verpakkingen, maar er worden ook veel producten gelanceerd voor een gladde huid(pixel perfect, perfect blur, ect.)
Ook wordt arganolie de laatste tijd veel gehyped!
Mm, ik hoop dat je er wat aan hebt!
The night is dark and full of terrors.