• Hallo allemaal,
    hier ben ik weer :p
    Ik heb een hele gedoe vraag, geen idee f het hier hoort, maar we zien wel.
    Mijn vriend blijft dus normaal elk weekend bij mijn thuis slapen. En tot voor een weekje terug
    had ik een enorm schattige, rustige, vooral stille dwerghamster op mijn kamer, maar die is er dus niet meer.
    Nu heb ik de plaats een goudhamster genomen, maar die maakt zo enorm veel lawaai 's nachts.
    Nu mijn vriend en ik zijn enorm lichte slapers en worden dus snel wakker van lawaai...
    vroeger zette ik dus de hamster op de badkamer, maar ik vreees dat andere mensen er nu wel eens last
    van zouden kunnen krijgen.
    Nu vroeg ik me dus af, zou ik de hamsterkooi, enkel 's nachts dan, in een kast kunnen zetten zodat je het lawaai minder hoort?
    Een kast heeft hier voldoende kiertjes om lucht door te laten, maar ik weet het niet echt...
    kan iemand me miscchien helpen, zodat we toch beiden een fatsoenlijke nachtrust kunnen krijgen?

    Alvast bedankt!!
    xxx

    Ribery schreef:
    Google?


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Okammy schreef:
    (...)

    Lol, hamsters kunnen hun energie op talloze manieren kwijtraken: aan tralies knagen, de deur openbreken en aan het plafond hangen zijn methodes die ik heb gezien. Blijft echter een feit dat een hamster moet kunnen rennen. Ze hebben speciale stille wieltjes die bijna geruisloos zijn. Het kan echter geen kwaad om af en toe het wiel er uit te halen in de nacht (bijvoorbeeld als het al 2 uur in de nacht is en je moet om 6 uur opstaan) zolang dat maar niet te vaak gebeurt.


    Dat bedoel ik dus - rennen is essentieel voor die beestjes. Dat wieltje kan je er best een nachtje uithalen, maar niet altijd.


    Ikzelf heb een ratje, wat eveneens nachtdieren zijn, maar als ze geluid maakt, kan ik daar simpel doorheen slapen. Volgens mij kan je gemakkelijk overdag bezig zijn met het diertje en dan 's nachts gaan slapen. Dan moet ze wel in dezelfde kamer blijven staan, zo kan 'ie eraan wennen. Sowieso is het zielig als je het hok in de kast zet. Dan had je maar geen hamster moeten nemen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    http://lmgtfy.com/?q=Hoe+maak+ik+mijn+hamster+moe%3F

    [ bericht aangepast op 11 jan 2014 - 19:55 ]


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    De enige oplossing is de kooi in een andere kamer zetten.
    Of je had geen hamster moeten nemen.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Waarom koop je dan zo'n beestje.
    -_-


    I live for the applause, you will die for it.

    Ik had ook een goudhamster, die enorm veel lawaai maakte. Eerlijk gezegd ben ik er gewoon gewend aan geraakt. Mijn broertje zette de hamsterkooi wel af en toe in de badkamer of in de woonkamer beneden omdat het hele huis er gewoon last van had, maar de mijne was iets minder erg ^^ Maar ik ben het wel eens met wat hier al is gezegd, niet het rad uit de kooi halen, dan gaat dat beestje alleen maar meer aan de tralies knagen etc en dat is echt veel vervelender dan zo'n rad.
    Ik denk dat je er gewoon aan moet gaan wennen..


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    MAK3Y0URM0V3 schreef:
    De enige oplossing is de kooi in een andere kamer zetten.
    Of je had geen hamster moeten nemen.


    26 - 02 - '16

    Mijn ervaring is dat je er de eerste nacht wakker van word en daarna niet meer. Dat was trouwens een dwerghamster, maar toch. Ik zou zeggen probeer t nog eeen paar nachten.

    Heb je het radje al geolied? Meestal werkt dat, er zijn ook van die plastic radjes, die maken in mijn ervaring minder geluid, ik weet niet of je er al een hebt?


    It's kind of fun to do the impossible ~ Walt Disney

    DreadsSnake schreef:
    (...)
    Neen, helaas, beneden zitten 3 katten, dat vertrouw ik niet echt :p


    Dat had een docent bij mij op school een keer, toen had de kat de hamster van haar dochtertje opgegeten

    Het lijkt met wel een beetje apart om een hamster in de kast te zetten...
    Heb je niet een zolder, een bijkeuken of iets dergelijks


    ©1998