• Oke, waarschuwing, dit is een zeiktopic. Maar ik zit met een probleem: Ik realiseerde me ergens deze vakantie dat ik verliefd ben geworden op een goede vriend, die ook nog eens bij me in de klas zit. Nu weet ik dat het niet wederzijds is, o.a.omdat ik hem gisteren via een hele omweg heb gevraagd naar wat hij van leeftijdsverschillen in relaties vindt (ik ben 18 en hij 22) en het erop neerkwam dat hij 4 jaar verschil teveel vindt. Verder is hij volgens mij sowieso niet verliefd op mij. Ik vroeg me alleen af of het beter was om het hem te vertellen omdat ik er wel echt mee zit, maar aan de andere kant ben ik bang dat dan de komende 4 jaar op school heeel awkward gaan worden aangezien ik hem dus zo'n 6 uur per dag zie (inclusief studiereisjes etc). Help, iemand? 0.o


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Hm, dit is altijd lastig. Ik denk dat je het beste de plus- en minpunten van het wel of niet vertellen op een rijtje kan zetten, en zo afwegen wat je het beste vindt.
    Als je het niet vertelt, bijvoorbeeld, zal het misschien van zelf overgaan, en hoef je het niet awkward te maken. Aan de andere kant, als je het wel vertelt, kunnen jullie het er over hebben. Je zegt dat het een goede vriend is, dus ik neem aan dat je er wel met hem over kan praten, zonder dat het super awkward wordt. Hij kan er dan rekening mee houden.

    En misschien helpt het als je je inbeeld dat het andersom zou zijn, wat zou jij dan willen dat hij deed: wel of niet vertellen.


    'For what? You'll win her over with your rainbow kisses and unicorn stickers?' - Regina Mills

    Ik weet niet of dit het beste is, maar ik zou in ieder geval voor de meest veilige optie gaan en dat is dus gewoon niets zeggen. Aangezien hij eerder al eens heeft aangegeven dat hij vier jaar een te groot leeftijdsverschil vind, zou ik het voor mezelf houden om mezelf de afwijzing en gênante momenten te besparen.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2014 - 23:01 ]


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Capricious schreef:
    Ik weet niet of dit het beste is, maar ik zou in ieder geval voor de meest veilige optie gaan en dat is dus gewoon niets zeggen. Aangezien hij eerder al eens heeft aangegeven dat hij vier jaar een te groot leeftijdsverschil vind, zou ik het voor mezelf houden om mezelf de afwijzing en gênante momenten te besparen.

    Dit precies.
    En daarbij, hij zou anders tegen je aan kunnen kijken, omdat je het verteld hebt. Die kans zou ik niet nemen als het een goede vriend was. Het zou te vreemd worden, en je weet zelf al dat hij je niet leuk vindt. Nee, ik zou het er niet op wagen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.