• Voor een schoolopdracht moet ik een presentatie houden over progressieve rock. (vooral over pink floyd) Maar ik ken helaas niet veel over dat soort muziek.

    Om op gang te komen, is mijn vraag aan jullie:
    is je een lievelingsband van je toevallig een progressieve band? Welke?
    en
    wat is jullie favoriet liedje van Pink Floyd/een andere progressieve band?


    Just one. I'm a few. No family too. Who am I?

    van pink floyd heb ik 2 favoriete nummers
    comfertably numb en Time

    verder hoor ik ook graag de duitse tegenpool van pink floyd namelijk jane(betwijfel het of er nog iemand hun gaat kennen)
    met als favo nummer between heaven and hell
    als je nog vragen moest hebben mag je altijd een pb sturen


    Sticking needles in people is fun. Matt <3

    Purgatory schreef:
    van pink floyd heb ik 2 favoriete nummers
    comfertably numb en Time

    verder hoor ik ook graag de duitse tegenpool van pink floyd namelijk jane(betwijfel het of er nog iemand hun gaat kennen)
    met als favo nummer between heaven and hell
    als je nog vragen moest hebben mag je altijd een pb sturen

    Thanks, ik zal ze gebruiken in mijn presentatie! _O_ ik zal ze morgen eens beluisteren voor ik begin.


    Just one. I'm a few. No family too. Who am I?

    Uuh Yes en Genesis zijn wel bands die ik van huis heb meegekregen, maar ben er niet heel erg bekend mee. Ik ga waarschijnlijk naar een concert van Yes of de restanten ervan.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Deilia schreef:
    Uuh Yes en Genesis zijn wel bands die ik van huis heb meegekregen, maar ben er niet heel erg bekend mee. Ik ga waarschijnlijk naar een concert van Yes of de restanten ervan.


    i put the fun in funeral

    'Tool', dat is een Progressieve metalband. Ik heb die 's een keer van een goede vriend meegekregen. Ik luister er niet zo vaak naar, maar sommige nummers zijn wel goed.
    '10cc', dat is een Progressieve artrock-band. Eigenlijk ken ik daar alleen het nummer 'Dreadlock Holiday' van, maar daar word ik ook wel snel verslaafd aan. Eigenlijk moet ik eens meerdere nummers van ze opzoeken. :'x
    Nou ja, 'Muse' en 'Queen', maar dat is meer klassieke progressieve rock. En die moet je gewoon kennen. :'D Ik ken er vast wel meer, maar ik heb nu geen zin om verder te zoeken.

    [ bericht aangepast op 2 jan 2014 - 23:41 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lolicia schreef:
    'Tool', dat is een Progressieve metalband. Ik heb die 's een keer van een goede vriend meegekregen. Ik luister er niet zo vaak naar, maar sommige nummers zijn wel goed.
    '10cc', dat is een Progressieve artrock-band. Eigenlijk ken ik daar alleen het nummer 'Dreadlock Holiday' van, maar daar word ik ook wel snel verslaafd aan. Eigenlijk moet ik eens meerdere nummers van ze opzoeken. :'x
    Nou ja, 'Muse' en 'Queen', maar dat is meer klassieke progressieve rock. En die moet je gewoon kennen. :'D Ik ken er vast wel meer, maar ik heb nu geen zin om verder te zoeken.

    Muse en Queen zijn wel progressief, maar niet met al hun liedjes.
    Ik ben een grote fan van Muse, en het 'grootste' liedje qua progressiviteit is die symfonie (:

    Thanks iedereen!


    Just one. I'm a few. No family too. Who am I?

    ThanksKimmie schreef:
    (...)
    Muse en Queen zijn wel progressief, maar niet met al hun liedjes.
    Ik ben een grote fan van Muse, en het 'grootste' liedje qua progressiviteit is die symfonie (:

    Thanks iedereen!

    Ik weet dat hun wel progressief zijn? Zei ik van niet dan? ;p.
    And no problem. :]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lolicia schreef:
    (...)
    Ik weet dat hun wel progressief zijn? Zei ik van niet dan? ;p.
    And no problem. :]

    Ja, hoor, je zei dat, maar mijn zinsconstructie is gewoon alweer de beste.
    Ik bedoel gewoon dat ze maar progressief zijn in enkele liedjes. (:


    Just one. I'm a few. No family too. Who am I?

    Ah, Pink Floyd, één van mijn favoriete bands! Ik denk dat 'Shine On You Crazy Diamond' en 'Another Brick In The Wall' wel de beste voorbeelden zijn van progressieve rock, mede door de lengte van de nummers. Verder vind ik Have A Cigar één van hun sterkste nummers, maar mijn all-time favoriet blijft toch wel Wish You Were Here (:

    Verder neigt Muse in een aantal nummers (Exogenesis Symphony, Butterflies & Hurricanes) denk ik wat meer naar klassiek progressieve rock door de piano- en zangpartijen. De nummers van het album 'Origin of Symmetry' zijn dan naar mijn mening het beste voorbeeld van progressieve rock.


    "Remember, Red, hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies."

    ThanksKimmie schreef:
    (...)
    Ja, hoor, je zei dat, maar mijn zinsconstructie is gewoon alweer de beste.
    Ik bedoel gewoon dat ze maar progressief zijn in enkele liedjes. (:

    Ik heb er ook bijgeschreven dat het meer klassieke progressieve rock is ;p.


    Don't walk. Run, you sheep, run.