Vandaag was een hele moeilijke dag voor mij. Ik realiseerde me vandaag hoeveel ellende ik eigenlijk heb gehad vorig jaar. Ik heb een relatie van 1,5 jaar moeten verbreken om het niet meer ging, ik ben van havo 3 naar havo 4 gegaan (het niveau is echt ontzettend erg opgeschroefd waardoor ik voor mijn idee steeds meer op mijn tenen moet lopen om het bij te houden), mijn dysthyme stoornis is heftiger geworden waardoor ik onder andere een hogere dosis van mijn medicatie moest hebben, ik ben veel dierbaren verloren waaronder mijn steun en toeverlaat Pom. Ook heb ik geconstateerd bij mezelf dat ik trekjes heb van verlatingsangst. Ik kan enorm jaloers zijn en dat vreet me helemaal op. Ook haat ik het om alleen te zijn of afscheid van mensen te nemen. Ik vind dat gewoon ontzettend lastig, ik had het dan ook moeilijk om 12 uur 's nachts op oudjaarsdag toen mensen begonnen af te tellen. Gewoon het idee dat er weer een nieuw jaar begint en dat mijn dysthyme stoornis misschien nog wel heftiger wordt.
Vooral Pom mis ik nu gewoon ontzettend erg. Ik heb net mijn vriend weggebracht naar de bus en ik moest gewoon huilen toen de bus wegreed. Ik wist niet wat mij overkwam, maar alle blijheid was ineens ver te zoeken en een soort van als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik voel me nu best wel leeg. Ik begon ineens weer van die enge gedachten te krijgen en me ontzettend moe te voelen (op psychisch vlak).
Nu heb ik dit jaar ook wel een hoop leuke dingen meegemaakt. Ik heb een nieuwe vriend gekregen van wie ik zielsveel houd en bijna twee maand verkering heb. Maar ik blijf gewoon merken dat het allemaal gewoon een slechte karma lijkt. Ik doe keihard m'n best, ik knok voor school en m'n baantje bij McDonalds maar het wordt niet beloont. Voor elk positief ding moet ik iets opofferen. Soms grote offers, soms kleine. Ik zou zo graag willen dat ik eens een leuk jaar zou krijgen zonder een hoop ellende, een jaar waarvan ik kan zeggen 'ja, dat was een goed jaar'.
Sorry voor m'n gezeur en mijn verwarrende manier van verwoorden. Ik ben erg in de war op het moment.
[ bericht aangepast op 1 jan 2014 - 22:38 ]
26 - 02 - '16