• De stelling van deze week luidt:
    Een groep is zo sterk als zijn zwakste schakel.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens.
    Iedereen heeft zijn sterke en mindere eigenschappen en waar de ene super handig is, is de andere eerder slim.
    Een groep word niet sterker of zwakker hierdoor.

    Een groep word juist sterker of zwakker door de manier waarmee ze omgaan met elkaars sterkten en zwakheden.
    Kunnen ze hier niet op inspelen, worden ze zwakker.
    Doen ze dit wel, worden ze juist een sterkere en hechtere groep :)


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Lastig... Ik denk van niet.
    Als het bijvoorbeeld gaat om intelligentie, kan iedereen van een ander onderwerp heel veel afweten. Je vult elkaar dan aan en bent op meerdere gebieden heel sterk als groep. Waar er één zwakker is, is die op een ander gebied weer sterker. Als het dan om iets van teamsport of iets dergelijks gaat, dan zou de zwakste schakel de rest op kunnen houden, waardoor ze als groep zwakker worden. Aan de andere kant kunnen de sterkeren de zwakkere stimuleren en misschien zelfs de achterstand in halen.

    Het hangt wat mij betreft, dus heel erg af van de situatie of opdracht en of er in dit geval bedoeld wordt de groep in het algemeen of de groep op een bepaald gebied en hoe sterk de rest van de groep is.


    Hamartia

    Hmm
    Ik denk dat als er maar 1 zwakkeschakel is dat dat gelijk achter blijft en toch het sterkere overblijft. Ik debk dat ze het zwakke negeren dan terwijl dat juist niwt goed is. De groep moet kijken naar iedereens zwakkeplek en sterkereplek zodat ze niet te ver gaan met dingen doen.


    take pills or become psycho

    Dit is weer zo'n stelling waar ik niet direct eens of oneens aan kan koppelen.


    26 - 02 - '16

    Wow poeh, ligt eraan in welke context. Bij bijvoorbeeld voetbal of een spel o.i.d. wel ja, de anderen zullen de fouten van de zwakste aardig op kunnen vangen, maar niet volledig. In heel andere context hoeft het natuurlijk niet waar te zijn.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Oneens. En dat baseer ik op vroegere gymlessen. Als een groep een zwakste schakel heeft, passeren ze de bal gewoon niet naar diegene en kunnen ze alsnog winnen. Diegene was daar heel blij mee. Not.


    You are beautiful, you are love.

    Half eens; net iets sterker. De groep maakt dit beter, maar het is niet te ontkennen dat er een gemiddelde is.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    CatchADreamx schreef:
    Oneens.
    Iedereen heeft zijn sterke en mindere eigenschappen en waar de ene super handig is, is de andere eerder slim.
    Een groep word niet sterker of zwakker hierdoor.

    Een groep word juist sterker of zwakker door de manier waarmee ze omgaan met elkaars sterkten en zwakheden.
    Kunnen ze hier niet op inspelen, worden ze zwakker.
    Doen ze dit wel, worden ze juist een sterkere en hechtere groep :)


    Dit dus. :)

    Oneens, het is hoe je ermee omgaat.


    Your make-up is terrible

    Een groep is zo sterk als zijn cohesie. Hoe hechter een groep aan elkaar hangt, hoe minder invloed de sterke of zwakke eigenschappen van een persoon ertoe doen. Als een groep echter niet aan elkaar hangt, dan is de groep inderdaad maar zo sterk als zijn zwakste schakel.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Tolstoy schreef:
    Een groep is zo sterk als zijn cohesie. Hoe hechter een groep aan elkaar hangt, hoe minder invloed de sterke of zwakke eigenschappen van een persoon ertoe doen. Als een groep echter niet aan elkaar hangt, dan is de groep inderdaad maar zo sterk als zijn zwakste schakel.


    Precies dit.


    Alleen maar tranen van geluk

    Oneens.


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.

    Oneens de groep vult elkaar aan


    just sm:)e en the world smiles with you

    Imagined schreef:
    Lastig... Ik denk van niet.
    Als het bijvoorbeeld gaat om intelligentie, kan iedereen van een ander onderwerp heel veel afweten. Je vult elkaar dan aan en bent op meerdere gebieden heel sterk als groep. Waar er één zwakker is, is die op een ander gebied weer sterker. Als het dan om iets van teamsport of iets dergelijks gaat, dan zou de zwakste schakel de rest op kunnen houden, waardoor ze als groep zwakker worden. Aan de andere kant kunnen de sterkeren de zwakkere stimuleren en misschien zelfs de achterstand in halen.

    Het hangt wat mij betreft, dus heel erg af van de situatie of opdracht en of er in dit geval bedoeld wordt de groep in het algemeen of de groep op een bepaald gebied en hoe sterk de rest van de groep is.


    Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.

    Ligt eraan. Een groep vol personen die weigeren elkaar ook maar een beetje als teamgenoot te erkennen, zijn inderdaad zwak.

    Daar staat tegenover dat de groep juist elkaar kan aanvullen en elkaar kan aansterken. Je vult elkaar op met je sterktes en zwaktes.
    Het ligt eraan.


    Tijd voor koffie.