Luke Bonvie II Bendelid:
Toen ik hoorden wat ze allemaal zei, wist ik precies waarom ze me boeide. Mijn zusje. Ze leek qua innerlijk heel erg op haar, maar niemand is natuurlijk hetzelfde. Er waren wel een paar dingen wat anders was aan Allison. Mijn zusje las ook zoveel vroeger, waardoor ik even gemeend glimlachte. Ik wist precies waar ze het allemaal overhad, mijn kleine zusje vertelde het me dagelijks. Onze ouders gaven ons bijna geen aandacht, af en toe nog aan mijn zusje. Ze vond het heel erg en begon te lezen om de werkelijkheid te vermijden. Ik deed zoveel mogelijk dingen voor haar om haar nog zo geliefd te laten voelen en ik hield heel erg van haar. 'Ik begrijp je precies' zei ik zachtjes en keek haar in haar heldere blauwe ogen aan, doelend dat ik het echt meenden. Deze woorden had ik precies tegen mijn zusje vertelt en nu vertelden ik het haar. 'Door de boeken vergeet je de werkelijkheid en hou je vast aan de wereld waarin je nu beleefd' zei ik gemeend. Ik nam aan dat ze me wel begreep, als ze zo dacht over boeken dan kon ze hier ook wel uit komen. 'Weetje wat de mooier aan is, de werkelijkheid?' vroeg ik nu belangstellend. Zonder dat ze daarop antwoord kon geven, beantwoorde ik het voor haar. 'De werkelijkheid is geen boek die alles voor je uitstippeld, dat doet een boek namelijk wel. Een boek heeft bijna altijd wel een goed einde, maar de werkelijkheid is zoveel anders en zoveel meer. Je weet niet in welke plek jij speelt. De werkelijkheid heeft veel meer wendingen, gevaren, gelukkige momenten en ik weet dat je daaruit wilt ontsnappen, maar net als de werkelijkheid zijn de boeken niet perfect.' zei ik vervolgens en keek even weg van haar. Ze dacht natuurlijk dat ik gestoord was, maar mijn zusje begreep me. 'Je moet je niet achter boeken schuilen, maar ervandaan komen. Je moet de realiteit onder ogen zien te komen. Ik begrijp wat je bedoelt, je wilt de werkelijkheid vergeten en lekker wegdromen in welke boek je ook leest en hopen dat je het zelfde gaat gebeuren in de werkelijkheid, maar jij moet het zelf doen' zei ik erachteraan. Het maakte me eerlijk gezegd niets uit of ze me begreep of niet. Toen ze zichzelf voorstelden, knikten ik zachtjes. 'Luke' stelde ik mezelf voor aan haar en schudde even haar hand. 'Ik kende iemand, net als jouw, dus ik ben er wel gewend aan geraakt' zei ik snel. Ik zou niemand over mijn zusje vertellen, dat was mijn zwakte en niemand kreeg die zwakte.
Dawn Mary Claire II Rijk:
Ik hoorden hem aan en ik zuchte binnensmond. Zoals altijd was hij eigenwijs en wilt hij zichzelf daarin geloven. 'Elliot' zei ik nu toch redelijk streng. Ik begreep hem heel goed. Ik wou ook een jongen die perfect voor mij alleen was, maar dan moet je geduldig zijn en geen wedstrijdje doen met iemand anders en al helemaal er naar zoeken. 'Ik begrijp je heel goed, maar als je steeds om alles een wedstrijd maakt met Cameron dan gaat het op het einde jou en het meisje ten koste vallen' zei ik gemeend. ' Ik snap je, dat je een meisje wilt die perfect voor jou alleen is, maar als je zo'n instelling hebt dan vind je haar nooit' zeg ik zuchtend. Hij wist dat ik hiermee het goed bedoelde. 'Ik wil niet dat jij hieronder lijdt, want ik gun je het aller beste.' zeg ik vervolgens gemeend en liet met mijn zachte vingers over zijn kaak glijden en liet hem naar me kijken, zodat hij recht in mijn bruine ogen keek. 'Je moet een meisje hebben, waarbij jij je goed bij voelt, uiteindelijk gaat het om jou en niet om Cameron' leg ik zachtjes uit. 'Er is vast wel een meisje waarbij je je goed voelt' stel ik vast. Hij had ook andere vriendinnen, misschien bij hun? 'Jij moet gelukkig zijn en gaat om jou nu, niet om hem. Hij vind heus wel zijn weg' zeg ik vervolgens. 'Niemand is perfect, Elliot' zei er achteraan. Ik voelde hoe het briejse met mijn haren speelden en ik was echt blij dat het niet koud was. Ik wou Elliot gewoon beseffen dat hij geen wedstrijd moet spelen met Cameron. 'Wees gewoon jezelf en dan vind je het wel' zeg ik en kijk hem diep in zijn ogen aan, hopend dat hij hier iets van leerde.
One Who Travels A Higher Path.