DarkSavior schreef:
(...)
Hier ben ik het in mindere mate mee eens. Het komt voor mij echt over dat mensen gewoon hun ego willen oppoetsen aan het einde van het jaar en van "goede" karma willen genieten. Natuurlijk zijn er mensen die aan alle/heel veel goeie doelen geven (en dus ook aan deze), maar ik durf te beweren dat het overgrote deel niet meer dan 2 of 3 doelen gesteund heeft in heel 2013. Daarbij zal het grootste gedeelte van dit geld gewoon verdwijnen in de zakken van Westerse mensen.
Toen ik laatst keek op de live stream in Kenia zag ik dat ze een wedstrijd deden om zoveel mogelijk brood (of iets in die richting) naar binnen te werken en daarbij dronken ze Cola die er niet meer heel fris uitzag. Alsof je daar geen diarree van krijgt :'D
Verder snap ik ook niet waarom mensen in godsnaam voor het Glazen Huis willen staan en al helemaal niet als het regend. Wil je zo graag op TV? Heb je zo erg aandacht nodig? I don't get it!
Tja, dat is helaas altijd zo, maar datgene war ernaartoe gaat, is tenminste íéts, ook al is het zo onrechtvaardig als de pest dat het zo moet gaan. Dat stopt mij dan ook om hieraan te doneren. Van die ruime 12 miljoen gaat er misschien 3 miljoen naar het goede doel. En wat haalt dat nu uit?! Ook al was het de volle opbrengst geweest, dit is een probleem dat zwaarder geschut vereist.
Nee, dat ook niet. Het lijkt mij niet gezellig: iedereen drukt je weg, het is koud en nat, je bent verplicht geld te doneren en je krijgt voor je het weet een camera op je smoel met een presentator op een presenteerblaadje die je gaat interviewen en waardoor je voor heel NL te kijk staan, want ze zijn wel 'grappig' genoeg om dan mensen te interviewen die mensen aan het lachen maken omdat ze zenuwachtig voor de camera zijn of minder slim overkomen. Barst, stom gedoe.
"A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife