• Een RPG in Midden Aarde! Ja, awesome toch?
    Drop hier een paar geniale ideeën en misschien kunnen we dan een episch verhaal bedenken dat niet na een paar weken zal doodbloeden. :’)

Ik zal alle ideeën hier wel neerzetten, dan kunnen we stemmen ofzo. :’)

Ideeën die geopperd zijn:
    - Thorin is koning onder de berg geworden en wordt net zo gierig als zijn grootvader. Men wil hier iets aan doen.
    - De One ring is in tweeën gespleten. Sauron heeft de ene helft, het andere helft ligt in de tunnels van Moria. De dwergen vinden het en verwerken het in een kroon voor de dwergenkoning.
    - Frodo heeft gefaald in het weggooien van de ring. Sauron is aan de macht gekomen en een groepje moet op zoek naar een oud voorwerp waarmee ze zich tegen hem kunnen verweren.
    - Een tovenaar heeft een voorspelling gedaan dat alle ringen vernietigd moeten worden als de One ring is weg geworpen, omdat alleen dan al Saurons macht verdwijnt. Gandalf ontdekt dit tijdens Frodo’s queeste en een groepje gaat op zoek naar de andere ringen.
    - Smeagol heeft de ring nooit gevonden en hij is in handen gekomen van een (vrouwelijke?) vijand. Een reisgenootschap uit verschillende volken wordt samengesteld om de ring af te nemen.
    - Een draak heeft bezit genomen van een dwergenstad en doet uitvallen naar omliggende dorpen. Van mensen, van dwergen, van elfen. Afgezanten van verschillende rassen komen samen om iets aan dit probleem te doen, niet wetend dat de draak een handlanger is van Sauron, wiens krachten langzaam terugkeren. Dit speelt zich tegelijk af met de hobbit, alleen zullen nu niet alleen de dwergen iets aan dit probleem doen.

NOTE: NIET IEDEREEN WEET HOE DE FILMS/BOEK VAN DE HOBBIT AFLOPEN, DUS PAS OP SPOILERS! DAAR IS EEN MOOI KNOPJE VOOR. ;D

[ bericht aangepast op 21 dec 2013 - 21:47 ]

Every villain is a hero in his own mind.

Stapper schreef:
    Midden-Aarde dreigt te vergaan en alle mensen* worden bijeengeroepen om hier tegen te strijden. Natuurlijk komen overal dappe mensen* vandaan, om te bewijzen dat ze dit kunnen. Niemand wilt dat hun "vijand" sterker lijkt dan zij, dus word het een reisgenootschap vol verschillen. De draak is namelijk terug. De draak zit in een van de dwergensteden, valt mensen* aan en is enkel te doden met een wapen (pijl?) gemaakt door de elven. Na een tijd blijkt dat de Draak een dienaar is van de machtige Sauron en het grote oog, die al lange tijd heersen over Midden-Aarde. En net als in de Lord of the Rings films zijn zij enkel te verslaan met dé Ring. Ze kunnen de draak pas doden als ook Sauron en het oog verslagen zijn, zodat de kracht van de draak afneemt.. Maar de Ring is nog niet gevonden..

* Met mensen bedoel ik dan alle wezens, zoals; Elven, Dwergen, Hobbits, Tovenaren en mensen.

Zoiets misschien? Ok.. Het klinkt denk ik ingewikkeld en ik heb het nu ook maar net ff snel bedacht dus er zal vast wel wat veranderd moeten worden.. Maar dit lijkt me wel leuk. En ondertussen komen er natuurlijk spanningen in de groep, omdat de Ring kwijt is, of juist gevonden, of omdat de dwergen het er niet mee eens zijn dat de elven de draak doden, of dat Gandalf / de tovenaar niet word vertrouwd door reisgenoten.. Want wat nou als hij júist bij Sauron hoort?

Klinkt leuk! Ik stem voor deze.

What do we say to the god of death? ''Not today.''

FiIi schreef:
    (...)

Klinkt leuk! Ik stem voor deze.

Maar misschien nog wat aanpassen ofzo? Of kan ook dat dat wel in het RPG komt..

You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

Stapper schreef:
    Midden-Aarde dreigt te vergaan en alle mensen* worden bijeengeroepen om hier tegen te strijden. Natuurlijk komen overal dappe mensen* vandaan, om te bewijzen dat ze dit kunnen. Niemand wilt dat hun "vijand" sterker lijkt dan zij, dus word het een reisgenootschap vol verschillen. De draak is namelijk terug. De draak zit in een van de dwergensteden, valt mensen* aan en is enkel te doden met een wapen (pijl?) gemaakt door de elven. Na een tijd blijkt dat de Draak een dienaar is van de machtige Sauron en het grote oog, die al lange tijd heersen over Midden-Aarde. En net als in de Lord of the Rings films zijn zij enkel te verslaan met dé Ring. Ze kunnen de draak pas doden als ook Sauron en het oog verslagen zijn, zodat de kracht van de draak afneemt.. Maar de Ring is nog niet gevonden..

* Met mensen bedoel ik dan alle wezens, zoals; Elven, Dwergen, Hobbits, Tovenaren en mensen.

Zoiets misschien? Ok.. Het klinkt denk ik ingewikkeld en ik heb het nu ook maar net ff snel bedacht dus er zal vast wel wat veranderd moeten worden.. Maar dit lijkt me wel leuk. En ondertussen komen er natuurlijk spanningen in de groep, omdat de Ring kwijt is, of juist gevonden, of omdat de dwergen het er niet mee eens zijn dat de elven de draak doden, of dat Gandalf / de tovenaar niet word vertrouwd door reisgenoten.. Want wat nou als hij júist bij Sauron hoort?

Ik vind het een leuk idee. Eerst de draak verslaan en dat blijkt het gewoon een handlanger van Sauron the zijn. (:
    Het zou kunnen beginnen voor de hobbit reis.... dat dan al door alle volken wordt besloten dat de draak verslagen moet worden en dat niet alleen de dwergen daar op eigen kracht naartoe reizen?

Venomis schreef:
    (...)

Ik vind het een leuk idee. Eerst de draak verslaan en dat blijkt het gewoon een handlanger van Sauron the zijn. (:
    Het zou kunnen beginnen voor de hobbit reis.... dat dan al door alle volken wordt besloten dat de draak verslagen moet worden en dat niet alleen de dwergen daar op eigen kracht naartoe reizen?

ik ben helemaal voor

A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

Venomis schreef:
    (...)

Ja precies. Dat de draak dus een gevaar vormt voor alle wezens. Dus niet alleen voor dwergen zoals in the Hobbit. Maar net zo goed voor de schattige Hobbits en de knappe elven x]. Oh. En de leuke mensjes.
    Dus iedereen moet helpen.. Maar je vind dus beter als eerst de draak verslagen word?

Oh! Dat kan ook! ;D
    Dat de draak dan verslagen word. Ze opgelucht zijn dat "alles" opgelost is en dan plotseling word ontdekt dat dé Ring er is en dat Sauron er is.. Ofzo. Maar dat ze daar via de draak dan achterkomen.

Stapper schreef:
    (...)

Ja precies. Dat de draak dus een gevaar vormt voor alle wezens. Dus niet alleen voor dwergen zoals in the Hobbit. Maar net zo goed voor de schattige Hobbits en de knappe elven x]. Oh. En de leuke mensjes.
    Dus iedereen moet helpen.. Maar je vind dus beter als eerst de draak verslagen word?

Oh! Dat kan ook! ;D
    Dat de draak dan verslagen word. Ze opgelucht zijn dat "alles" opgelost is en dan plotseling word ontdekt dat dé Ring er is en dat Sauron er is.. Ofzo. Maar dat ze daar via de draak dan achterkomen.

Ze kunnen in principe gewoon eerst voor de draak gaan en als de RPG goed loopt dan breiden we het uit. (:

het is nooit leuk om het via via te horen zeker niet van een draak :D
    en al helemaal niet als ie op de eerste draak lijkt die ooit door Morgoth gecreerd is. met zijn vergiftigende woorden en vergeten de krachten, zoals bij Turin en Nienor gebeurde

A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

Voordat we überhaupt beginnen... ik ben echt een enorme hater van RPG's in de eerste persoonsvorm, doordat ik alle verhalen altijd in word zet en bewaar en het strontirritant is als stukjes van verschillende personen in de ik-vorm staan. Heeft iemand er problemen mee om gewoon een mooi lopend verhaal te schrijven in de derde persoon? Zoals ook in boeken gebeurt? TT of VT maakt me niet zoveel uit...

[ bericht aangepast op 21 dec 2013 - 20:29 ]

Venomis schreef:
    Voordat we überhaupt beginnen... ik ben echt een enorme hater van RPG's in de eerste persoonsvorm, doordat ik alle verhalen altijd in word zet en bewaar en het strontirritant is als stukjes van verschillende personen in de ik-vorm staan. Heeft iemand er problemen mee om gewoon een mooi lopend verhaal te schrijven in de derde persoon? Zoals ook in boeken gebeurt? Enkelvoud of meervoud maakt me niet zoveel uit...

Oh ohh.. Denk dat dat nogal een probleem gaat worden dan hiero x].
    Aangezien ik automatisch in de ik-vorm ga schrijven..

Maar het is toch ook de bedoeling dat ieder zn eigen personage beschrijft? Dus ook de gevoelens enzo? ;x

Venomis schreef:
    Voordat we überhaupt beginnen... ik ben echt een enorme hater van RPG's in de eerste persoonsvorm, doordat ik alle verhalen altijd in word zet en bewaar en het strontirritant is als stukjes van verschillende personen in de ik-vorm staan. Heeft iemand er problemen mee om gewoon een mooi lopend verhaal te schrijven in de derde persoon? Zoals ook in boeken gebeurt? Enkelvoud of meervoud maakt me niet zoveel uit...

Ja, graag.

Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

Stapper schreef:
    (...)

Maar het is toch ook de bedoeling dat ieder zn eigen personage beschrijft? Dus ook de gevoelens enzo? ;x

Nou, dat kan ook in de derde persoon hoor. Mensen vinden de ik vorm vaak toegankelijker, maar het is niet onmogelijk.

Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

Stapper schreef:
    (...)

Uhuu, ieder bestuurt een eigen poppie.^^
    Nou ja, je kunt het een keer proberen misschien? (A)
    Ik bedoel als het echt niet kan dan is het niet anders, maar ik heb een keer een verhaal geschreven waarin één iemand in de ik-vorm schreef en toen ben ik dagen bezig geweest om de stukjes te veranderen van eerste naar derde persoon omdat het voor geen meter las.

Venomis schreef:
    Voordat we überhaupt beginnen... ik ben echt een enorme hater van RPG's in de eerste persoonsvorm, doordat ik alle verhalen altijd in word zet en bewaar en het strontirritant is als stukjes van verschillende personen in de ik-vorm staan. Heeft iemand er problemen mee om gewoon een mooi lopend verhaal te schrijven in de derde persoon? Zoals ook in boeken gebeurt? TT of VT maakt me niet zoveel uit...

Mee eens <3

Niet lullig bedoelt naar "ik-vorm" schrijvers! Maar het leest niet als een geheel het verhaal dan zegmaar, gezien ik denk dat dit echt een leuk verhaal kan worden met z'n alle! ^^

het komt vast allemaal goed, voor de kerst hebben we een verhaal en een rpg :D
    als het zo ver is laat het me weten, want ik wil erg graag mee doen. ( geen zorgen ik kijk elke dag hoor :D)

Oh maar ik ga het ook zeker wel proberen! En als er toch prongelijk "ik" n staat, moet je dat ff melden, dan pas k het aan! Ik kan het ook wel. Maar het gaat altijd automatisch over na ik-vorm x].