• The Corvin Castle Stories speelt zich af in het land Walachije (hedendaags Romenie) in 1474. Het verhaal begint met Kerst, wat in het dorp groots gevierd wordt, net zoals in het Corvin Kasteel. De hertog is Ivan Corvin, hier woont hij met zijn vrouw, twee kinderen (zoon en dochter), bastaardzoon en alle mensen in dienst.



    De grote rode draad waar ik zelf aan dacht (suggesties mogelijk) om te zorgen dat de dorpelingen in opstand komen. Ivan laat de dorpsbewoners veel belasting betalen en de oudste zonen moeten als ze 20 zijn het leger in, het is ook zo dat de hertog zijn eigen zoon in het kasteel laat verblijven, wat voor nog meer boosheid zorgt naar de hertog toe. Dit zorgt voor veel rumoer in het dorp, gezien ze bang zijn dat ze hun zonen nooit meer zullen terug zien. Plus het feit dat het al lang gevroren en gesneeuwd heeft, waardoor grote delen van de boerenlanden onder een dikke pak sneeuw liggen. Mensen sterven van de honger en in het kasteel genieten ze van het beste eten in de omstreeks.

    Ook in het kasteel is niet alles goed, de hertog heeft recent zijn bastaard zoon laten komen inwonen. De bastaardzoon is bezig zijn vader in te palmen om het wettig te verklaren en zodoende kan hij hertog worden als zijn vader overleed. Maar hoever zal de bastaard gaan zodat hij wettig verklaard wordt?

    Er is ook corruptie, de kerk en de ministers proberen zoveel macht te krijgen als ze kunnen door achter de rug om van de koning pakten te sluiten en deals te maken om zo hun hachje te redden of zo macht bij te krijgen.


    Regels:
    - Schrijf zo veel je wilt of kort en krachtig, (want soms heb je gewoon niet veel inspiratie om te schrijven en mag een kleine zin tussendoor ook wel)
    - Naam van je personage boven aan je stukje

    - Je mag geen personage van iemand anders dood schrijven
    - Personage van andere bespelen mag (MAAR zolang de andere speler toestemming geeft, als iets niet goed is aanpassingen)
    - Schrijven in de hij/zij-vorm
    - Houd het realistisch (Geen Mary/Gary sue's)
    - 16+ mag (Martelen en seks mag maar geef het aan en houd het netjes)
    - OOC aanduiden met (){}[]
    - en belangrijkste regel, heb plezier!


    Elk verhaal heeft passende personage's nodig, helaas zijn er in sommige vallen maar gelimiteerde aantal, zoals bij de adel.
    Reserveringen tellen tot 1 week dus houd goed in de gaten!
    Btw als je een leuk plaatje wilt voor je personage kijk even op deze site:
    http://www.pinterest.com/maartjekramer5/middeleeuwen-karakters/

    Adel in het kasteel
    Ivan Corvin
    vrouw van Ivan
    zoon - 20
    dochter - 19
    bastaardzoon - 21
    Verloofde van de zoon
    Bijna vol (1 rol mogelijk)

    middel/lage adel
    Denk aan hofdames van de dochter en de hertogin, ridders, belangrijke staatsmannen ect
    nog 2 rollen beschikbaar

    Personeel in het Kasteel
    Onbeperkt

    Dorpelingen
    Bakkers, smits, marskramers, priester, dit is ook onbeperkt


    Extra
    Denk aan reizigers met een mysterieuze agenda (orde van de draak) zigeuners,
    Als je een personage maakt zal feedback geven en graag willen dat je het zou aanpassen ;)
    Gezien ik graag de personages historisch verantwoord zie


    zoek je nog namen kijk hier anders of kijk op deze link http://www.brabbels.com/baby-namen/Roemeense-baby-namen


    Invullijst:
    Naam:
    Leeftijd:
    Stand: burger, adel (laag/middel), familie van de hertog.
    Woonplaats: het dorp, kasteel, ergens anders
    Beroep:
    Favoriete activiteiten:
    Positieve eigenschappen (+/- 3):
    Negatieve eigenschappen (+/- 3:
    Familie:
    Relatie:
    Geschiedenis:
    Foto/Beschrijving:


    Karakterlijst:
    Adel in Kasteel:
    Ivan Corvin, hertog - 1,6 Unox22
    Ileana Walter - Corvin - 1,8 Theatre
    Andreas Maldovan, bastaard - 1,1 WenseKronik
    Ellis Samantha Corvin, Dochter van de hertog - 1,3 HaIcyon
    Mihaita Ivan Cyprian Corvin, Zoon van de hertog - 1,5 LyraPhoenix
    Morgaine Coastillon, Verloofde van de Mihaita - 1. 6 tubbietoost

    Middel/lage adel:
    Roquan Rochir Elmenda, Ridder - 1,4 Erebor
    Isolde Hedwig van Henegouwen, hofdame Ellis - 1,4 WenseKronik
    Sybil Eleanor Golding, hofdame hertogin - 1,6 Margotanne
    Fye - 1,6 Venomis

    Agorax Saxton, wachter - 1,6 DelanoDKM

    Personeel Kasteel:
    Ulrich Rolfe, kok - 1,1 WenseKronik
    Ariana de Biville, kamermeisje - 1,4 Tubbietoost

    Dorpelingen:
    Ludovico, bisschop -1,6 Venomis
    Murtagh, huurmoordenaar (kerk) - 1,6 Venomis

    Katharina Preot, kardinaal Mazariunus dochter - 1,1 WenseKronik
    Thargor Vuurgeboren, Smid - 1,5 Thargor
    Avery Underhill, Molennaars dochter - 1,5 BarnOwl
    Vasilico Underhill, Molenaars zoon - 1,5 BarnOwl
    Sorin Buxton, boer - 1,6 Theatre


    Extra:
    Serena Azzurra Rossini a.k.a ileana 1,1 BarnOwl
    Blink, muzikant - 1,4 LyraPhoenix

    [ bericht aangepast op 2 jan 2014 - 11:34 ]

    HaIcyon schreef:
    (...)

    Kijk is bij extra? Reizigers. Het kunnen allemaal reizigers zijn of mensen die aan het hof komen. Het kan dus wel. Maar aangezien ik eigenlijk de dochter van Ivan had gereserveerd en volgens mij BarnOwl die nu heeft snap ik haar rollenverdeling niet helemaal.


    Ja maar de mijne is niet de dochter van Ivan want Ivan is die van Roemenië als het goed is en de mijne is van Italie^^

    BarnOwl schreef:
    (...)

    Ja maar de mijne is niet de dochter van Ivan want Ivan is die van Roemenië als het goed is en de mijne is van Italie^^


    Italie heeft meerdere provincies ;) dus je kan een provincie uitkiezen waarvan jou personage de dochter van iemand is ofzo ;)

    BarnOwl schreef:
    (...)

    Ja maar de mijne is niet de dochter van Ivan want Ivan is die van Roemenië als het goed is en de mijne is van Italie^^

    AAAAAH. Nu snap ik het :3.


    That is a perfect copy of reality.

    Ik sta niet bij de rollen, maar ik heb er wel een gereserveerd


    "Live simply, so others can simply live." - Matthew Espinosa

    Je staat erbij hoor SnowHeart (:


    One Who Travels A Higher Path.

    heeft het kasteel ook vrije boeren?? want ik heb een idee maar (historisch correct) moeten de ouders van mijn personage dan vrije boeren zijn (en geen horige)


    Zo ja,,, dan is hier mijn personage

    Ps: Dit is mijn eerste rpg... please don't shoot me ^^

    Invullijst:
    Naam:
    Ariana de Biville (ik heb mijn geboortedatum gepakt op dat namen ding ^^)
    Leeftijd:
    16
    Stand: burger, adel (laag/middel), familie van de hertog:
    Haar ouders zijn vrije boeren, dit is geloof ik laag in de middenstand... of hoog in de lage stand.
    Woonplaats: het dorp, kasteel, ergens anders
    ze woont op het moment op het kasteel, in de kamers van de dienstmeisjes
    Beroep:
    Ze is kamermeisje van de zoon van het kasteel. In het begin van het verhaal heeft ze een crush op hem *ik weet nog niet wat ik daar verder mee ga doen*
    Favoriete activiteiten:
    ze speelt vedel in haar vrijetijd, en gaat langs bij haar ouders. Ze houdt van de natuur en gaat daar dus heen om rust te krijgen. De meeste andere "werknemers" op het koninklijk kasteel vonden haar aardig, maar erg vreemd.
    Ze is erg handig met naald en draad en kan goed kleding (ver)maken.
    Positieve eigenschappen (+/- 3):
    Ariana is een hardwerkende meid, ze is heel open en enthousiast, dit vinden mensen prettig aan haar.
    Negatieve eigenschappen (+/- 3):
    Ze kijkt mensen vaak niet aan als ze tegen haar praten,
    als ze zich opgelaten of bedreigd voelt, maakt ze klunzige acties,
    voor die tijd en haar stand is ze behoorlijk ijdel.
    Familie:
    haar ouders zijn vrije boeren die dicht bij het kasteel woonde, Ariana heeft ook een broer, maar deze is mee met het leger. Doordat hij als schildknaap een goede band kreeg met zijn ridder, heeft deze een goed woordje gedaan voor Ariana binnen de kasteelmuren, daardoor kon ze op haar 14de in het kasteel gaan werken. Haar ouders zijn nadat hun kinderen het huis uit zijn gegaan verhuisd naar een kleiner stukje grond.
    Relatie:
    Ariana heeft geen relatie, haar ouders proberen haar uit te huwelijken, maar hebben nog geen geschikte kandidaat gevonden.
    Geschiedenis:
    oeps dat heb ik al n beetje uitgewerkt bij familie,,,
    Foto/Beschrijving:


    Gezicht en haar :



    Ariana is 1.60 lang en tenger gebouwd. ze heeft lange wimpers en bloost snel.
    Ookal is Ariana streng gelovig opgevoed, diep in haar hart gelooft ze niet, Dat is haar grote geheim.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2013 - 19:18 ]


    The thing you do mean something to people -Ncis

    LyraPhoenix schreef:
    Naam: Blink
    Leeftijd: 24
    Stand: reiziger/ muziekant
    .Woonplaats: overal
    Beroep: muziekant
    Favoriete activiteiten: spelen mensen vermaken
    Positieve eigenschappen (+/- 3): Blink is muziekaal en krijgt vaak de mensen aan het lachen met de verhalen dat hij verteld van andere dorpen.
    Negatieve eigenschappen (+/- 3): Soms gaat hij veel te ver en dan zijn de grappen ook niet leuk meer. Zingt af en toe wat vals.
    Familie: Blink heeft zijn familie nooit gekend, hij is opgegroeid in de kerk. Daar heeft hij op 13 jarige leeftijd al vaak liederen gespeeld voor de kerk.
    Relatie: -
    Geschiedenis: Blink is als zuigeling bij de kerk gedumpt. Hij groeide op om later een priester te worden, als de kerk hem op zijn acht jarige leeftijd ondekt word als een muziekant. Hij stak altijd boven iedereen uit als het draaide om muziek en daarbij gaven de priesters hem een kans. Zelf wilde Blink de wijde wereld in en nam de kans op achtien jarige leeftijd om te beginnen in zijn eigen dorp. Daar speelde hij van bekende liederen tot verhalen van de goden. Na enige tijd nam hij de benen en vertrok naar andere dorpen om daar zijn verhaal te gaan vertellen wat hij vroeger heeft meegemaakt en wat hij gehoord heeft in de andere dorpen. Zijn droom is te spelen voor hertogen en koningen.
    Foto/Beschrijving:Blink is over het algemeen vrij klein en draagt niet de mooiste kleding. Hij heeft kort bruin krullend haar en een kleine baard. Zijn ogen zijn bruin van kleur en ziet er uit als een man van 26. Zijn kleding bestaat uit dunne linnen shirt, daarover een dunne leren jas en om zijn hals een van schapenwol gemaakte mantel die hij gekregen heeft van de kerk. Zijn leren riem is gevult met een geldbuidel die hij verdient met het spelen, een kleine steekmes en de luid waarmee hij speelt.



    Naam: Mihaita Ivan Cyprian Corvin
    Leeftijd: 20
    Stand: Zoon van Ivan
    Woonplaats: Kasteel
    Beroep: zoon
    Favoriete activiteiten: Boogschieten, zwaardvechten reizen
    Positieve eigenschappen: Vriendelijk voor de mensen in het dorp en zijn verloofde. (meer komt)
    Negatieve eigenschappen: (komt)
    Familie: Vader Ivan en moeder
    Relatie: Verloofd
    Geschiedenis:
    Foto/Beschrijving:

    De rest komt zo snel mogelijk. Ieder geval is Blink af.


    Vampire + Servant = Servamp

    WenseKronik schreef:
    (...)

    Italie heeft meerdere provincies ;) dus je kan een provincie uitkiezen waarvan jou personage de dochter van iemand is ofzo ;)


    Ja dat weet ik en ze is van Rome maar ik bedoel meer om te zeggen dat de mijne in italie woont/heeft gewoont

    weet iemand wanneer we beginnen??


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Als we wat meer aanmeldingen hebben, onder andere dat er meer dorpelingen, hofdames en personage's voor personeel zelf in het kasteel hebben. Maar ik weet natuurlijk niet, hoe de topic maakster zelf erover denkt.


    One Who Travels A Higher Path.

    Naam: Roquan Rochir Elmenda
    Leeftijd: 26
    Stand: adel, middel
    Woonplaats: kasteel
    Beroep: Ridder
    Favoriete activiteiten: Roquan in zeer bedreven in de krijgskunst en hij is een zeer goed zwaardvechter. Met een bijl en een boog kan hij ook aardig overweg.
    Positieve eigenschappen (+/- 3): Roquan is één van de meest optimistische mensen die je op aarde kan vinden. Hij probeert altijd overal het positieve in te zien en hij probeert anderen daar ook altijd van te overtuigen. Hij kan ook vrij gemakkelijk tegenslagen verwerken en is hij zeer vaak goed gehumeurd. Je zal hem niet zo snel chagrijnig zien.
    Hij is altijd erg eerlijk, hij houdt niet van liegen en zal dat zelf dus ook nooit doen. Maar hij verwacht dan ook van de ander dat diegene de waarheid vertelt, iets wat je gewoon niet altijd van anderen kunt verwachten.
    Hij is slim en begrijpt de dingen snel, ook is hij erg ruimdenkend en hij staat open voor allerlei dingen.
    Negatieve eigenschappen (+/- 3): Roquan is erg tactloos, hij zegt gewoon wat in hem op komt en hij denkt er niet over na. Ook kan het hem weinig schelen of hij iemand met zijn woorden beledigt of zelfs kwetst.
    Zijn optimisme gaat soms wat te ver, het wordt soms door anderen als vervelend ervaren als hij hen probeert te overtuigen van het positieve en hij blijft daar aardig hardnekkig in.
    Je moet Roquan geen belangrijke taken geven, want hij is best wel onverantwoordelijk, liever gaat hij zijn eigen gang. Dit heeft er ook voor gezorgd dat hij een aantal keer op het matje is geroepen bij de hertog vanwege zijn nalatigheid en onverantwoordelijke gedrag.
    Familie: Hij heeft twee broers en twee zusjes, hij is de jongste zoon in het gezin.
    Relatie: Getrouwd, zijn vrouw woont in het dorp.
    Geschiedenis: Roquan is opgegroeid in een typisch gezien van de middel-adel. Hij heeft een rustig en aangenaam leventje las kind gehad en hij werd al vroeg getrained in het zwaardvechten. Hij wist al vroeg dat hij een ridder van de hertog wilde worden.
    Foto/Beschrijving:



    Roquan heeft halflang bruin haar dat tot net over zijn schouders komt. Er zit een beetje slag in zijn haar. Zijn ogen zijn grijsblauw van kleur.
    Hij is vrij lang vergeleken met de meeste andere mensen, wat soms ietwat intimiderend overkomt. Hij is ook vrij gespierd van zijn gevechtstrainingen.
    Meestal loopt hij in een maliënkolder rond met een wambuis eroverheen. Zijn zwaard draagt hij ook altijd aan zijn zijde.
    Als hij ten strijde trekt, draagt hij deze wapenrusting.
    Extra: Ondanks dat hij een ridder van de hertog is, staat hij meer aan de kant van het volk. Hij is het er ook niet mee eens, dat de hertog nog meer belasting wilt heffen.
    Hij heeft een zwarte hengst genaamd Elrohir.

    Ik neem maar aan dat de ridders in het kasteel horen te wonen.
    Ben ik trouwens niet hoofdletter waardig? xD

    [ bericht aangepast op 18 dec 2013 - 22:19 ]


    Stenenlikker

    tubbietoost schreef:
    heeft het kasteel ook vrije boeren?? want ik heb een idee maar (historisch correct) moeten de ouders van mijn personage dan vrije boeren zijn (en geen horige)


    Zo ja,,, dan is hier mijn personage

    Ps: Dit is mijn eerste rpg... please don't shoot me ^^

    Invullijst:
    Naam:
    Ariana de Biville (ik heb mijn geboortedatum gepakt op dat namen ding ^^)
    Leeftijd:
    16
    Stand: burger, adel (laag/middel), familie van de hertog:
    Haar ouders zijn vrije boeren, dit is geloof ik laag in de middenstand... of hoog in de lage stand.
    Woonplaats: het dorp, kasteel, ergens anders
    ze woont op het moment op het kasteel, in de kamers van de dienstmeisjes
    Beroep:
    Ze is kamermeisje van de zoon van het kasteel. In het begin van het verhaal heeft ze een crush op hem *ik weet nog niet wat ik daar verder mee ga doen*
    Favoriete activiteiten:
    ze speelt vedel in haar vrijetijd, en gaat langs bij haar ouders. Ze houdt van de natuur en gaat daar dus heen om rust te krijgen. De meeste andere "werknemers" op het koninklijk kasteel vonden haar aardig, maar erg vreemd.
    Ze is erg handig met naald en draad en kan goed kleding (ver)maken.
    Positieve eigenschappen (+/- 3):
    Ariana is een hardwerkende meid, ze is heel open en enthousiast, dit vinden mensen prettig aan haar.
    Negatieve eigenschappen (+/- 3):
    Ze kijkt mensen vaak niet aan als ze tegen haar praten,
    als ze zich opgelaten of bedreigd voelt, maakt ze klunzige acties,
    voor die tijd en haar stand is ze behoorlijk ijdel.
    Familie:
    haar ouders zijn vrije boeren die dicht bij het kasteel woonde, Ariana heeft ook een broer, maar deze is mee met het leger. Doordat hij als schildknaap een goede band kreeg met zijn ridder, heeft deze een goed woordje gedaan voor Ariana binnen de kasteelmuren, daardoor kon ze op haar 14de in het kasteel gaan werken. Haar ouders zijn nadat hun kinderen het huis uit zijn gegaan verhuisd naar een kleiner stukje grond.
    Relatie:
    Ariana heeft geen relatie, haar ouders proberen haar uit te huwelijken, maar hebben nog geen geschikte kandidaat gevonden.
    Geschiedenis:
    oeps dat heb ik al n beetje uitgewerkt bij familie,,,
    Foto/Beschrijving:


    Gezicht en haar :



    Ariana is 1.60 lang en tenger gebouwd. ze heeft lange wimpers en bloost snel.
    Ookal is Ariana streng gelovig opgevoed, diep in haar hart gelooft ze niet, Dat is haar grote geheim.



    Ik vind het prima hoor! Zal je erbij zetten

    [ bericht aangepast op 18 dec 2013 - 22:44 ]

    XSoulmatesX schreef:
    Als we wat meer aanmeldingen hebben, onder andere dat er meer dorpelingen, hofdames en personage's voor personeel zelf in het kasteel hebben. Maar ik weet natuurlijk niet, hoe de topic maakster zelf erover denkt.



    Ik ben het met je eens ;)
    Wellicht maak ik zelf nog even een kamermeisje ofzo bij :p moet even kijken ;)

    Naam: Isolde Hedwig van Henegouwen
    Leeftijd: 17
    Stand: middel-adel
    Woonplaats: het kasteel
    Beroep: hofdame van Ellis Samantha Corvin
    Favoriete activiteiten: breien, borduren, wandelen door het bos/tuin en ritjes maken in een koets.
    Positieve eigenschappen (+/- 3): Isolde heeft houd van haar rust, ze heeft een vriendelijk karakter en zal nooit iemand kwaad doen.
    Negatieve eigenschappen (+/- 3: Af en toe zonder Isolde zichzelf te veel af omdat ze bang is voor afwijzing en altijd bang is wat de mensen van haar denken. Daardoor komt ze vaak ongemakkelijk over naar andere het feit dat ze erg onhandig is werkt ook niet echt mee voor haar.
    Familie: Willem van Henegouwen is haar vader, hij is de hertog van Henegouwen en Brabant. Haar moeder is Jacyline Brown.
    Relatie: heeft een kortstondige relatie gehad met Andreas (is geen maagd meer) maar ontkent alles zodat ze nog kansen heeft op een partner te vinden.
    Geschiedenis: Is opgegroeid bij het Nederlandse koningshuis, maar is naar Walachije gestuurd omdat haar vader daar zaken mee deed. Op haar 8ste ging ze naar Walachije en is daar verbleven sinds dien. Ze is goed bevriend met Ellis omdat ze elkaar van kleins af aan kennen. Isolde viel direct toen Andreas het kasteel in kwam, toen ze 15 was. Als was hij een paar jaar ouder, ze zou hem niet willen moeten maar omdat ze het niet mocht wou ze hem hebben. Helaas zag Andreas er andere dingen in dan haar. Na een paar maanden kwam ze er achter, gelukkig was ze niet zwanger en nu krijgt ze elke keer als ze hem ziet een rood hoofd of staart ze naar een willekeurig punt in de kamer. Wat haar weer erg vreemd maakt.
    Foto/Beschrijving:
    Heeft lang oranje haar en is hier ook trots op. Vaak draagt ze het in een vlecht of in een knot met vlecht

    Ze draagt meestal een jurk of oranje jurk heeft ook veel sproetjes op haar gezicht en vel blauwe ogen waardoor haar gezicht snel spreekt.

    [ bericht aangepast op 19 dec 2013 - 20:40 ]

    XSoulmatesX schreef:
    Naam: Rosalie Smith
    Leeftijd: 19
    Stand: burger, adel (laag/middel), familie van de hertog.
    De dochter van de bakker
    Woonplaats: het dorp, kasteel, ergens anders:
    Dorp
    Beroep: Bakker
    Favoriete activiteiten: Pijl en boog, paardrijden, lezen en verhalen vertellen.
    Positieve eigenschappen (+/- 3):
    Vergevingsgezind, behulpzaam en vriendelijk
    Negatieve eigenschappen (+/- 3:
    Eigenwijs, kan niet tegen haar verlies en komt af en toe in problemen.
    Familie: Een moeder en haar vader is overleden.
    Relatie: Ongehuwd
    Geschiedenis:
    Rosalie verloor haar vader toen ze 15 jaar was, maar vier jaar geleden en nog steeds heeft ze er verdriet van. Haar vader was gestorven door een ernstige ziekte, waarbij hij niet meer beter kon worden. Haar vader was alles voor haar, hij leerde haar alles wat hij wist. Hij had haar toen ze heel klein was geleerd hoe je brood moest maken. Elke dag hielp ze hem en zo begon ze te leren en een goede bakker te worden net als haar vader. Haar vader was trots op haar, hij was blij en gelukkig dat hij een prachtige dochter had, die zo sterk was en zo liefdevol tegelijkertijd. Hij leerde haar pijl en boog schieten, paardrijden, leren lezen en verhalen vertellen. Haar moeder was een ander verhaal, een echte huisvrouw. Ze vond dat Rosalie een huisvrouw moest worden. Geen bakker, dat was ‘mannenwerk’ zo noemde ze dat. Haar moeder had er uiteindelijk tevreden mee en wou dat haar dochter gelukkig was. Nu runt Rosalie een uitstekende bakkerij en zo kan ze haar vaderswerk voorzetten, wat ze altijd gewild heeft.

    Foto/Beschrijving:
    Rosalie heeft lang golvend bruin haar. Ze heeft een smal gezichtje en mooie slanke figuur. Ze heeft bruine ronde ogen en ze heeft een schattig wipneusje, wat haar gezicht nog schattiger maakt.


    +



    Extra:
    Ze heeft als huisdier een muis.



    Burgers kunnen niet lezen, alleen geschoolde burgers (wat ook zeldzaam is) een bakker wist gewoon alles uit zijn hoofd, wat heel knap was en kon het ook afwegen op zicht ;) dit zijn goed getrainde mensen die precieze aantal meestal weten en de juiste ingrediënten weten. Dus dat zou je kunnen aanpassen ;)

    Sorry, ik schrijf me uit. Simpelweg te weinig tijd :C

    [ bericht aangepast op 19 dec 2013 - 21:01 ]


    "Live simply, so others can simply live." - Matthew Espinosa