Hallo,
Ik zit al een tijdje met een enorme leegte in mijn hart... Ik heb het contact verbroken met mijn beste vriendin, omdat ik mede dankzij haar op het randje van een depressie zit, er meer drama en pijn was dan leuke momenten in de vriendschap en dat de vriendschap eigenlijk bestond uit angst, woede, verdriet en pijn. De details laat ik verder achterwegen.
Ik heb de laatste tijd ook steeds het gevoel alsof ik voor iets wil zorgen en de verantwoordelijkheid op iets wil nemen... Ik wilde ook uit het niets klusjes doen en dat soort dingen. Dat is sowieso he-le-maal niks voor mij trouwens. We hebben een hond thuis, Diesel. Hij is nu 2 jaar oud en barst nog steeds elke minuut van de dag van de energie. Je kan het vermoeiend noemen, maar het is meestal wel grappig. Maar juist daarom is het onmogelijk om met hem te knuffelen of te wandelen zonder dat hij je helemaal aflikt, in je oor bijt of er als een dolle vandoor gaat.
Ook hadden we een kat, maar zij is 2,5 maand geleden ingeslapen na een mooie 18,5 jaar bereikt te hebben. Ik knuffelde altijd met haar, verschoonde haar kattenbak en gaf haar eten en drinken.
Weken lang zat ik te denken waar het zorgzame, verantwoordelijke gevoel vandaan kwam en waarom het er was. Langzaam werd het duidelijk dat ik het miste om voor iets te zorgen, zoals ik bij mijn kat deed en bij mijn hond toen hij nog klein was.
Ik heb wat dingen onderzocht en opgezocht over katten en toen besefte ik me dat ik toch stiekem een beetje een katje wilde kopen.
Maar toen was er één groot probleem. Mijn ouders overtuigen dat een kat misschien wel goed voor me zou zijn. Ik heb de voor- en nadelen van een kat op een rijtje gezet, ik heb aan alle dingen gedacht die komen kijken bij een kat en ik heb via de mail een aantal vragen gesteld aan het dierenasiel. Toen ben ik ben 's avonds, na het eten bij mijn ouders gaan zitten en heb alles verteld. Ze zeiden dat ze erover na zouden denken, maar hadden ook wat puntjes van kritiek vrijgegeven. De kat zal in de gordijnen en in de bank gaan hangen, hij zal zijn hele leven verzorging en liefde nodig hebben, hij zal ook ziek kunnen worden en toch nog het grootste kritiekpuntje: ze vonden me niet verantwoordelijk genoeg. Het geld was overigens geen probleem.
Die opmerking had ik al verwacht. Vroeger hadden we een konijn, waar we na een paar jaar niet meer naar om keken. Maar om eerlijk te zijn, dat beestje was hartstikke vals en viel iedereen en alles aan die in haar buurt kwam. Geen fijn huisdier dus. Dat heb ik ook gezegd tegen mijn ouders, maar ze leken niet geïnteresseerd.
Ze gingen erover nadenken en uiteindelijk hebben ze nee gezegd.
Man, ik baalde als een stekker. Ik had alles gedaan om te laten zien dat ik verantwoordelijk en zorgzaam genoeg was, maar het heeft niet geholpen.
Een katje zou een goede afleiding zijn voor de leegte die mijn voormalige beste vriendin heeft achtergelaten, maar ook voor mijn twitter verslaving. Ook denk ik dat het zorgen voor zo'n katje me een stuk verantwoordelijker en zorgzamer zal maken. Maar dat denk ik. Maar wat wel een nadeel is, is dat mijn ouders niet heel makkelijk zijn in het veranderen van hun keuze.
Nu is mijn vraag aan jullie, heeft iemand enig idee hoe ik mijn ouders kan laten ziet dat ik verantwoordelijk genoeg ben voor een katje?
Much love,
Amber (BrooksBro)
Edit: Ik ben wat rond gaan zoeken op internet over de prijs van het kopen van een asiel katje en de prijs van het asiel bij mij in de buurt is €105. Het asiel zorgt voor: een gezondheidscheck door de dierenarts, inentingen, castratie of sterilisatie, wormen- en vlooienkuur en een identificatiechip.
Bijna elk ander asiel verkoopt de katten voor maximaal €95,-... Al weet ik niet of alle inbegrepen handelingen waarvoor het asiel in mijn buurt zorgt ook daar geldt... Is dit iets om op te letten? Dat ik straks niet de verkeerde keuze maak?
[ topic verplaatst door een moderator ]
[ bericht aangepast op 1 dec 2013 - 17:17 ]
"I didn't invite you to my barbecue, so why are you all up in my grill?" - Calum Hood