Liam Philip Monroe
Als ik binnen kom in mijn kantoor zit Chase op een stoel voor het bureau, op zijn schoot een vestje waarin zijn handen nerveus verwikkeld zitten. Ik neem plaats op mijn eigen stoel terwijl hij zijn ogen van me afwend. Ik vraag me af of hij zo simpel geïntimideerd is of dat het komt omdat hij niet weet hoe het leiderschap hier in elkaar zit. Dat leert hij vanzelf nog wel. Nieuwsgierig vraag ik of hij iets nodig heeft als ik ben gaan zitten, nu kijkt hij me wel gewoon aan. "Niet zo zeer iets nodig," antwoord hij aarzelend. "Ik heb wat vragen... waar ik graag antwoorden op wil hebben, en ik denk dat jij de juiste persoon bent om mij die antwoorden te geven." zegt hij. Als hij me aankijkt knik ik bedenkelijk, waarop zijn blik naar beneden gaat en zijn handen met zijn vest beginnen te spelen.
"Dat snap ik, vraag maar raak," antwoord ik. Hij krabt over zijn kaaklijn en kijkt me dan toch weer aan. "Ik ben nu... ongeveer een week?" Ik knik op zijn vragende blik "Een vampier... en er zijn dingen die ik niet zo goed snap," begint hij. "Onder andere; waarom ik? Waarom heb je mij niet gewoon gedood zoals de anderen, waarom heb je me vampier gemaakt? Niet dat ik graag dood wil of zo, ik begrijp het alleen niet. Ik heb mezelf nooit echt... bijzonder gevonden of zo." De blik in zijn ogen veranderd en hij wrijft over zijn slaap heen. "En ga ik dood als ik geen bloed drink?" vervolgt hij, waarna hij steviger over zijn slapen begint te wrijven. "En wat wordt er nu van mij verwacht?" vraagt hij met opeen geklemde kaken. Zijn ogen sluit hij en ik begrijp precies waar hij doorheen gaat, daarom wacht ik geduldig tot hij klaar is met vragen. "Ik bedoel, je hebt me nu mee genomen naar jouw groep... En wat is mijn taak in deze groep, wat verwacht je van mij nu ik hier ben? Dat wil ik graag weten voor ik het verkeerde doe."
Ik doe mijn mond al open om antwoord te geven, maar plots gaat zijn mond open en ontsnapt er een kreetje uit zijn mond. Zijn hoofd legt hij in zijn handen en zijn ogen zijn dichtgeknepen. Mijn mondhoeken gaan goedkeurend omhoog en dan kijkt hij me geschrokken aan. "Sorry voor dat." mompelt hij en hij wrijft even over zijn voorhoofd heen. Ik schud direct met mijn hoofd. "Je hoeft geen sorry te zeggen, dit is net waarvoor jij uitgekozen bent. Je bent speciaal, ik merkte het toen ik je bloed dronk. Daarom ben je nu een van ons geworden, door je gave." antwoord ik kalm op zijn eerste vraag. "Je gaat niet dood als je geen bloed drinkt, niet meteen in ieder geval. Je zal zwakker worden en de honger groter, waardoor je er eerder aan toe geeft, vooral als je zo jong bent als jij. Je hebt voorlopig nog geen taak, zorg eerst maar dat je overal aan went."
Ik leun iets achterover en bekijk Chase met een nieuwsgierige blik in mijn ogen. "Maar er zijn andere dingen waar we over moeten praten, belangrijkere dingen," begin ik dan. "Ik ben ook nieuwsgierig, vooral naar je gave." Je kan het enthousiasme terug horen in mijn stem en ik glimlach iets. "Sommige mensen en vampieren hebben gaven, zoals ik de gave van elektrokinese heb." Ik sta op en loop naar Chase toe. Met het topje van mijn vinger raak ik zijn wang aan en stuur ik er een lichtje schokje doorheen, één die absoluut geen pijn doet en meer voelt als een statische schok die je krijgt van plastic. Dan trek ik mijn hand terug en ga ik op het bureau voor hem zitten.
"Vertel me eens, heb je dit vaker gehad, of is het pas sinds je veranderd bent?" vraag ik als ik me iets naar hem voorover buig. Met mijn tong lik ik over mijn onderlip en dan over mijn voortanden. "Wat zag je?" vraag ik nog nieuwsgieriger. Als Chase de gave heeft die ik denk dat hij heeft, is hij een enorme aanwinst voor ons. Natuurlijk moet hij er eerst getraind in worden, ik heb er behoorlijk lang over gedaan om mijn gave zo onder de knie te krijgen als ik nu heb en nog oefen ik ermee omdat ik hem nog niet volledig onder controle heb. Ik kan nog behoorlijk uitgeput raken als ik het lang gebruik, of te vaak achter elkaar.
Oliver Rhys Hall
Ik ben helemaal weggezonken in mijn boek, maar dan komt het vreemde gevoel alsof iemand me bekijkt. Als ik opkijk zijn er mensen verplaatst, maar het is vooral rustiger geworden naar mijn mening. Als ik opzij kijk zit er een vrouw die er niet eerder zat. Ze heeft licht haar en een iets gebruinde huid. Ze ziet er klein en slank uit, maar vooral elegant. Het zijn de kleine bewegingen die ze maakt als de serveerster een bestelling neerzet. Tot mijn verrassing is het een drankje, een alcoholistisch drankje. Ze slaat haar beide handen om het glas heen en laat haar wang los, waardoor er een rode handafdruk zichtbaar onder word. Ik schrik ervan en besef me dat ik naar haar aan het staren ben, waardoor ik me snel opnieuw probeer te verdiepen in mijn boek.
Het lukt echter niet, ik blijf dezelfde regel lezen zonder dat het werkelijk tot me doordringt en ik besef me dat ik een vreemde bezorgdheid voel om de jonge vrouw. Ik mag dan wel sociaal zijn en als het een ander persoon geweest was, was ik er makkelijker op af gestapt, maar ik ben nogal stuntelig en ik vind mezelf erg oppervlakkig als zoiets gebeurd bij vrouwen, omdat het altijd door het uiterlijk komt. Ik hou er niet van omdat ik me probeer te focussen op hoe mensen van binnen zijn, niet van buiten. Als ik de ogen weer voel prikken kijk ik toch op en ik zie dat zij net wegkijkt. Mijn boekenlegger steek ik weer terug op de bladzijde waar ik nu toch niet doorheen kom, het boek is al bijna uit.
Ik aarzel nog even, maar sta dan op. De jonge vrouw ziet er gezond uit, maar heeft een onzekere houding waardoor het voor mij makkelijker word omdat ik zelf ook een tikkeltje onzeker ben. Ik heb een verontschuldigend glimlachje op mijn lippen als ik de vrije stoel aan haar tafeltje naar achteren trek en erop ga zitten. Nu kan ik zien dat ze volle lippen heeft en lichte ogen. "Excuseer me," zeg ik snel met een zachte stem. Mijn boek leg ik voor me neer, waarna ik hem nog recht leg door een vreemde tik die ik heb. Mijn ogen laat ik nerveus kort over de kaft gaan voordat ik haar weer aankijk. "Dit doe ik normaal niet, maar eh- heb je al ijs op die plek gedaan? Het kan er naar uit gaan zien als je het niet koelt..."
Uit nervositeit pak ik het boek weer op, krul ik mijn vingers eromheen en leg ik het weer neer, om het weer recht te leggen. "Ik denk niet dat ijs uit Whiskey daarbij zal helpen, eigenlijk. Zal ik aan de serveerster vragen of ze ijs hebben?" stel ik daarna gelijk voor. "Sorry als ik bemoeizuchtig doe." Alles komt veel te snel achter elkaar uit mijn mond, naar mijn idee dan, en het meeste klinkt behoorlijk belachelijk. Dat is geen opener voor een gesprek, hoewel ik oprecht bezorgd ben omdat ze er erg breekbaar uit lijkt te zien op het moment.
Your make-up is terrible