• wat vind je van dit gedicht ?

    Eigen geluk is het mooist
    Door: Peeling
    Laatst bijgewerkt: 28 minuten geleden

    De ogen op een andere manier bekeken
    Jij denkt niet zoals een ander denkt .
    Jij kan niet zien hoe hij/zij het beleeft
    Maar je eigen dromen die kan je wel volgen .
    je kan je eigen leven zelf bepalen .
    Huisje/tuintje/boompje/kindje
    één lach
    één traan
    één rilling
    één fantastisch bestaan.

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Vind de / niet passen in een gedicht als ik eerlijk ben. Ik vind het ook niet zozeer een gedicht; je speelt niet met woorden, het is meer een stukje eigen mening.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Deilia schreef:
    Vind de / niet passen in een gedicht als ik eerlijk ben. Ik vind het ook niet zozeer een gedicht; je speelt niet met woorden, het is meer een stukje eigen mening.



    je hebt ook wel gelijk
    rijmen is niet zo makkelijk :p
    ben beter met teksten

    Peeling schreef:
    (...)


    je hebt ook wel gelijk
    rijmen is niet zo makkelijk :p
    ben beter met teksten


    Iets hoeft niet te rijmen om een gedicht te zijn, maar het moet spelend klinken. Letten op je woordkeuze en het gebruiken van beeldspraak.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Rijmen is niet per se nodig bij het dichten, maar er moet wel een soort van ritme of opbouw in zitten. Ik heb zelf als ik eerlijk ben niet zo heel veel verstand van dichten, dus ik ben bang dat je aan mij niet zoveel hebt qua tips en dergelijke.
    Wat ik zelf altijd wil als ik een gedicht schrijf, is dat het lekker loopt als je het opleest. Dus meestal begin ik te schrijven en de eerste versie is dan bijna altijd heel erg onlogisch en niet lekker lopend, maar dan lees ik het in mijn hoofd een stuk of tien keer voor mezelf op en pas ik zinnen als het ware zo aan dat ze lekker in elkaar overlopen en bijvoorbeeld per regel ongeveer hetzelfde aantal lettergrepen hebben en af en toe wat rijmen.
    Maar zoals ik al zei, ik ben geen pro in dichten.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Deilia schreef:
    (...)

    Iets hoeft niet te rijmen om een gedicht te zijn, maar het moet spelend klinken. Letten op je woordkeuze en het gebruiken van beeldspraak.



    spelen in de mond :p
    haha dus zoiets van : wie niet waagd die niet wint
    Al ben je nog zo goed gezind
    Amuzeren kan elk klein kind.
    op de ritme van de wind.
    Uhm en nu zit ik dus vast haha
    Maar zoals ik al zei ik ben beter met verhalen :p

    Parachutes schreef:
    Rijmen is niet per se nodig bij het dichten, maar er moet wel een soort van ritme of opbouw in zitten. Ik heb zelf als ik eerlijk ben niet zo heel veel verstand van dichten, dus ik ben bang dat je aan mij niet zoveel hebt qua tips en dergelijke.
    Wat ik zelf altijd wil als ik een gedicht schrijf, is dat het lekker loopt als je het opleest. Dus meestal begin ik te schrijven en de eerste versie is dan bijna altijd heel erg onlogisch en niet lekker lopend, maar dan lees ik het in mijn hoofd een stuk of tien keer voor mezelf op en pas ik zinnen als het ware zo aan dat ze lekker in elkaar overlopen en bijvoorbeeld per regel ongeveer hetzelfde aantal lettergrepen hebben en af en toe wat rijmen.
    Maar zoals ik al zei, ik ben geen pro in dichten.







    dichten en rijmen ben ik ook niet zo goed in :D

    Ik ga met Delia mee.


    † Love? I want to sleep.

    haha ja tuurlijk jullie hebben meer verstand ervan dan mij :)
    ben maar 17

    Peeling schreef:
    haha ja tuurlijk jullie hebben meer verstand ervan dan mij :)
    ben maar 17

    Dat heeft er niks mee te maken hoor. :]


    † Love? I want to sleep.

    Peeling schreef:
    haha ja tuurlijk jullie hebben meer verstand ervan dan mij :)
    ben maar 17

    De gemiddelde leeftijd hier is 14 tot 16. Dus dat valt wel mee. Verder heeft leeftijd er niks mee te maken. Het heeft met kennis, inzicht en oefening te maken.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Peeling schreef:
    haha ja tuurlijk jullie hebben meer verstand ervan dan mij :)
    ben maar 17



    ... Pardon?


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    ik bedoel dus jullie schrijven langer ;p
    meer ervaring
    en ik dacht echt dat jullie ouder waren ... wow

    Oké, ik begin mij nu toch te irriteren. Ga je serieus van alles vragen wat wij ervan vinden? Gezien je ook al van je story een topic hebt gemaakt (wat volgens mij nog altijd onder het subforum story promoten hoort en niet bij vragen, maar oké )

    Edit: Ik zie dat mods de topics voor je verplaatsen, de helden. Maar ik raad je toch echt aan daarover eens goed de regels te lezen c;

    [ bericht aangepast op 26 nov 2013 - 22:53 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Ik ben 12 xd Haii :]


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Ik voel me nu echt een kleuter tussen jullie :'D


    'The best way to predict the future is to create it'.