• We hebben het allemaal wel eens gehoord; 'Nou nou toch eens normaal!'
    Maar wanneer spreek je van normaal? Wanneer ben je normaal? En wanneer ben je dat niet?
    Wat vinden jullie?


    ''When it comes to love, the hunt is better than the kill''

    Samifer schreef:
    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen of zo toch. Zo was er eens een mooie uitspraak.


    Hier sluit ik me helemaal bij aan, mensen hebben vaak een afkeer tegen het woord normaal omdat het eigenheid weghaalt. Het verschil tussen normaal en vreemd ligt niet zozeer bij de toeschouwer maar meer in de kwantiteit.

    [ bericht aangepast op 24 nov 2013 - 11:57 ]


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Dat is gecreëerd door men en de hele maatschappij, want als je bijv. een hanenkam hebt ben je anders. :}


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Deilia schreef:
    (...)

    Hier sluit ik me helemaal bij aan, mensen hebben vaak een afkeer tegen normaal omdat het eigenheid weghaalt. Het verschil tussen normaal en vreemd ligt niet zozeer bij de toeschouwer maar meer in de kwantiteit.


    Daar dacht ik ook aan.


    Some people are art and do art at the same time

    Normaal doen in situaties is denk ik doen zoals de meeste mensen dat zouden doen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik spreek nooit van normaal, want niemand is normaal. We hebben allemaal onze eigenaardigheden en daar is niets mis mee, zolang het maar niet extreem storend wordt.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Er zijn al mooie definities genoemd. Normaal is subjectief, aangezien iedereen er een eigen betekenis aan kan geven. Ik kan moeilijk tegen iemand zeggen dat hij/zij niet normaal is, als diegene het eigen gedrag als normaal ziet. Dus in mijn ogen weet je nooit wanneer iemand normaal of niet normaal is.


    You are beautiful, you are love.

    Dat is er niet en mensen gebruiken het als een excuus.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Megaera schreef:
    Normaal is, naar mijn mening, zoals de maatschappij zegt dat je moet doen.


    Bovendien is normaal zijn iets wat ik niet meer wil zijn.


    Tijd voor koffie.

    Normaal bestaat niet, naar mijn mening.
    We kennen wel termen als ''netjes'', ''gepast'', ''instant'' en ''prototiepe'' maar ''normaal'' is niet te definieren vind ik.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Megaera schreef:
    Normaal is, naar mijn mening, zoals de maatschappij zegt dat je moet doen.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Normaal bestaat niet.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Tegenwoordig ben je normaal als je een kuddedier bent. Je bent normaal als de rest zou zeggen dat als het water naar chocolade smaakt (wat niet waar is), jij het ook zou zeggen. Als je zou zeggen dat jij vind dat het water gewoon naar niets, water smaakt terwijl jij weet dat de rest dat niet doet, ben je tegenwoordig abnormaal en kan je allerlei stempels en dingen tegen het lijf lopen.
    Als het zo moet, ben ik liever niet normaal.

    Normaal is de maatschappelijke bullshit die we bij onze geboorte op ons bord krijgen. Zoals Delain zegt: Normal is not the norm, it's just an uniform.


    Searching heavens for another earth