• Dag iedereen

    Het is de eerste keer dat ik raad vraag via het internet, en ik weet niet of dit de juiste site is.
    Maar er is een meisje waarmee ik eenzelfde hobby deel, waarop ik al maanden verliefd op ben. Ze zit ook bij mij op school maar is 1 jaar jonger en staat altijd in groep. Ik zoek manieren om haar te benaderen maar ik ben een heel verlegen persoon. Ik ben net 15 en zij is 14. Heeft er iemand hulp?
    Ik hoop dat dit het juiste forum is en dat ik niet de enigste ben met dit probleem.

    Mss belangrijke info: ik heb nog nooit een lief gehad dus ik weet totaal niet hoe ik dit moet aanpakken.

    Hoe goed ken je haar? Ken je bijvoorbeeld alleen haar naam of hebben jullie ook weleens gesproken? Ik zou gewoon een keer een gesprekje aan proberen te knopen. Je zegt dat jullie dezelfde hobby delen, dus dan heb je al meteen een gespreksonderwerp. (;
    En ze zal vast niet altijd in een groep zijn, ik weet niet of jullie een bieb/mediatheek of iets dergelijks hebben, maar zo ja, dan kun je haar daar een keer per ongeluk-expres tegenkomen; vaak zijn meisjes daar wel alleen of in ieder geval in minder grote groepen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Wel, ik ken haar naam en ik heb al 10 woorden ofzo met haar gesproken.
    Ikzelf vond dit al een grote stap voor mezelf. Nu weet je ook hoe verlegen ik ben...

    En neen. Ze loopt toch wel altijd met een vriendin mee.

    Hmm, als je haar echt bijna nooit alleen kunt krijgen, zou ik dan toch op social media terugvallen en haar op Facebook o.i.d. toevoegen en eens aanspreken via chat. Ik ben altijd zelf wel wat meer voor contact in 'real life', vooral op gebied van - in mijn geval - jongens, maar FB is wel een mooi middel om in dit soort situaties op terug te vallen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Dat heb ik idd ook al geprobeerd maar ze komt nooit op fb :p
    De hobby die we delen is badminton. Dus probeer ik te vragen of ze eens tegen mij wil badmintonnen om zo een gesprek te beginnen. Maar komt dat dan niet eng over?

    Icendia schreef:
    Wel, ik ken haar naam en ik heb al 10 woorden ofzo met haar gesproken.
    Ikzelf vond dit al een grote stap voor mezelf. Nu weet je ook hoe verlegen ik ben...

    En neen. Ze loopt toch wel altijd met een vriendin mee.


    Weet ze jouw naam ook?


    Valar Morghulis.

    Ja, die kent ze ook. Dat denk ik toch...

    Icendia schreef:
    Dat heb ik idd ook al geprobeerd maar ze komt nooit op fb :p
    De hobby die we delen is badminton. Dus probeer ik te vragen of ze eens tegen mij wil badmintonnen om zo een gesprek te beginnen. Maar komt dat dan niet eng over?


    Spelen jullie ook bij dezelfde club? Dan kun je misschien via daar contact proberen te maken. En nee, ik vind dat niet raar hoor. Ik zou het dan alleen wel in een context plaatsen en niet vanuit het niets vragen. Als je inderdaad bij dezelfde club speelt, zou je het haar daar eens kunnen vragen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Icendia schreef:
    Ja, die kent ze ook. Dat denk ik toch...


    In dat geval zou ik zeggen: ga vooral met haar praten. Zo lang het bij die tien woorden blijft, zal ze nooit een goed beeld van je krijgen en is de kans dat ze jou leuk gaat vinden behoorlijk klein.
    Om het iets makkelijker voor je te maken: over het algemeen vinden meisjes het fijn om aandacht te krijgen, dus laat haar vooral merken dat je interesse in haar hebt. Begin gewoon met hoi zeggen als je haar tegen komt op de gang of bij de badmintonvereniging, hoe awkward dat in het begin ook voelt, zodat ze je opmerkt. Daardoor wordt de stap om haar een keer gewoon aan te spreken een stuk kleiner.


    Valar Morghulis.

    Ja jdd, we spelen in dezelfde club.

    Maar stel nu, we zijn dan met emkaar aan het oraten voor een tijdje, we kennen mekaar wat beter, wat moet ik dan doen?

    Ik heb ook nog een bijkomstig vraagje, vinden meisjes het niet erg als nu iemand die ze amper kennen hun plots uit het niets komt aanspreken? En plots aandacht krijgen?

    Icendia schreef:
    Ik heb ook nog een bijkomstig vraagje, vinden meisjes het niet erg als nu iemand die ze amper kennen hun plots uit het niets komt aanspreken? En plots aandacht krijgen?


    Ligt eraan op welke manier het gaat. Als je gewoon een vriendelijk gesprek aangaat zal ze het zeker niet erg vinden, hooguit een beetje vreemd.
    En zoals ik hierboven al zei: begin gewoon met hallo zeggen als je haar tegen komt, dan is de stap tot een gesprek aanknopen een stuk kleiner en zal zij het ook minder vreemd vinden als je op haar afstapt.


    Valar Morghulis.

    Icendia schreef:
    Ja jdd, we spelen in dezelfde club.

    Maar stel nu, we zijn dan met emkaar aan het oraten voor een tijdje, we kennen mekaar wat beter, wat moet ik dan doen?

    Ik was heek even aan het twijfelen of je nou een jongen of een meisje was, maar omdat je blijkbaar echt raad over meisjes nodig hebt ga ik ervan uit dat je een jongen bent.

    Persoonlijk zou ik het helemaal niet erg vinden als een jongen die ik vaag ken me aanspreekt. Ik zou misschien verrast zijn en het ongewoon vinden, maar onaangenaam lijkt het me zeker niet. Ik zou het gewoon doen! (;


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Facts schreef:
    Ik was heek even aan het twijfelen of je nou een jongen of een meisje was, maar omdat je blijkbaar echt raad over meisjes nodig hebt ga ik ervan uit dat je een jongen bent.

    Persoonlijk zou ik het helemaal niet erg vinden als een jongen die ik vaag ken me aanspreekt. Ik zou misschien verrast zijn en het ongewoon vinden, maar onaangenaam lijkt het me zeker niet. Ik zou het gewoon doen! (;


    Dat helpt. Echt waar. En ik ben een jongen. Ik wist dat ik iets belangrijks vergeten was!

    Icendia schreef:
    (...)

    Dat helpt. Echt waar. En ik ben een jongen. Ik wist dat ik iets belangrijks vergeten was!

    Ik moest echt lachen om die laatste zin. :'D
    Nou ja, Quizlet is nogal een meisjessite, zie je - hoewel er genoeg jongens rondlopen.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it