• Heet dit dan transcendentie? Of heet dit anders?


    She knew the rules so she knew how to break them.

    *pakt een woordenboek* Als ik kijk naar wat het volgens het woordenboek betekent zou ik zeggen dat het niet Transcendentie is. Dat gaat namelijk om 'boven de grens van ervaring liggen' en niet om de beste willen zijn.
    Wat het dan kan zijn weet ik niet. Google?


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Dat heet perfectionisme!
    idk.


    No growth of the heart is ever a waste

    Volgens mij kun je dat niet op die manier gebruiken. Op Wikipedia zijn twee pagina's voor "transcendentie":

    Transcendentie (religie) - religieus begrip - buiten het zintuiglijk waarneembare, betrekking hebbend op het goddelijke
    Transcendentie (filosofie) - filosofisch begrip, onder anderen gebruikt door Immanuel Kant, Herman Dooyeweerd, Karl Jaspers

    En Woorden.org geeft de volgende definitie van "transcendent":
    als je in een staat van hoger, buitenzintuiglijk bewustzijn bent

    Dat heeft allemaal niets te maken met de beste willen zijn. Perfectionisme, zoals Hashirama al zei, is een passender woord. Je zou het ook competitief kunnen noemen. Dat klinkt misschien iets zwakker, maar heeft wel meer te maken met willen winnen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan