Een paar jaar geleden ontmoette ik een meisje op de site gosupermodel.nl. Ik weet nog perfect hoe we aan de praat raakte, we zouden gaan rpg'en met elkaar. Door tussendoor nog met elkaar te praten werden we na een tijd gewoon de beste vrienden. Op die momenten had ik het net wat moeilijker aangezien ik niet echt iemand had en toen was zij er. Ik was blij dat ik eindelijk iemand zoals haar had ontmoet, eindelijk iemand waar ik dingen bij kwijt kon, iemand waar ik steun bij kon zoeken, iemand die er voor me was, iemand waar ik dag en nacht plezier mee kon hebben en over de domste dingen mee kon praten. Elke dag hadden we echt uren contact en onze gesprekken waren altijd leuk, soms ook wel serieus natuurlijk.
Nu meer dan 3 jaar verder is er veel veranderd. Ik wist sowieso dat alles zou veranderen aangezien men ouder wordt, je zet je meer in om school te halen, je hebt ook andere vrienden enz, maar onze vriendschap lijkt langzaam weg te gaan. Sinds een tijdje heeft ze zo'n manier van 'wegsteken' voor mij. Soms komt ze gewoon online op facebook en hebben we weer de leukste gesprekken, dan lijkt het weer alsof het was zoals vroeger. Maar bij momenten zet ze zichzelf gewoon offline en doet alsof ze er niet is, ze praat niet tegen me, negeert mijn gesprekken, we sms'en niet meer. Maar het erge van al is dan dat ik haar gewoon actief zie reageren met statussen, zie ik haar foto's posten, enz. Dan vraag ik mij af waarom ze mij negeert en offline voor me staat. Ik heb in mijn ogen nooit wat mis gedaan, af en toe hadden we wel is een ruzie, maar die heeft iedereen wel is en die hebben we nu niet. Waarom doet ze dan zo? Onze vriendschap is op deze manier heel erg achteruit aan het gaan doordat het contact soms gewoon voor een lange tijd weg is en dat vind ik best jammer. Ik weet zelf echt niet meer wat doen. Als ik haar hierover zou aanspreken weet ik dat er een discussie van gaat komen wat uiteindelijk een ruzie zal worden. Misschien heeft ze er een reden voor, maar dan vind ik dat ze me die op zen minst even kan vertellen, ook al zegt ze dat het om privé redenen is, dan kan ik eindelijk begrijpen waarom en niet denken dat ze mij beu is en onze vriendschap niks meer vindt.
Hebben jullie tips of ooit al zoiets meegemaakt?
16 - 09 - '17