• Ik heb gemerkt, overlaatst, dat het voor mij een mission impossible is boeken in de juiste volgorde te lezen. Als het begin me niet aanstaat, ga ik naar het midden, sla ik 10 pagina's over, ... Maar ook bij series. Ik ben nu in een serie van 7 boeken bezig (nee, niet HP), en ik kon mezelf er maar niet toe brengen alles in de juiste volgorde te lezen. In deze volgorde van boeken was het ongeveer, denk ik:
    4,3, 1, 5, 2. Het het volgende boek gaat wellicht 7 zijn.

    Nog iemand die dat heeft, dat je series/boeken niet in de juiste volgorde kunt lezen?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Nee, ik kan dingen absoluut niet in de verkeerde volgorde lezen en ook geen dingen overslaan.


    Your make-up is terrible

    Nee, wel lees ik altijd eerst de aller laatste pagina. Maar series in een andere volgorde lezen? Nee, dan mis ik zoveel details


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Javier schreef:
    Nee, wel lees ik altijd eerst de aller laatste pagina. Maar series in een andere volgorde lezen? Nee, dan mis ik zoveel details


    Dat doe ik ook. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Eh, nee. Maar zo kun je het verhaal toch helemaal niet volgen? :')


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Michonne schreef:
    Nee, ik kan dingen absoluut niet in de verkeerde volgorde lezen en ook geen dingen overslaan.


    comfort in c h a o s

    Same here! Ik begin achteraan te bladeren om shit te spoilen voor mezelf en ga dan pas in chronologische volgorde lezen. Of niet. Want lees bijna nooit XD.


    No growth of the heart is ever a waste

    Dat is wel bijzonder. Raak je daardoor dan niet enorm in de war? :'D
    Sowieso mis je een heleboel details, lijkt me. Als je zou beginnen bij het laatste boek van HP, zou je de hele voorgeschiedenis niet kennen en zouden allerlei dingen je totaal ontgaan, en de dood van veel personages zou waarschijnlijk niet zo heel aangrijpend zijn, want je kent ze toch nog maar nauwelijks. Ik denk dat ik toch liever de juiste volgordes aanhoud, haha.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Dat is wel bijzonder. Raak je daardoor dan niet enorm in de war? :'D
    Sowieso mis je een heleboel details, lijkt me. Als je zou beginnen bij het laatste boek van HP, zou je de hele voorgeschiedenis niet kennen en zouden allerlei dingen je totaal ontgaan, en de dood van veel personages zou waarschijnlijk niet zo heel aangrijpend zijn, want je kent ze toch nog maar nauwelijks. Ik denk dat ik toch liever de juiste volgordes aanhoud, haha.


    Nou, ik wist wel min of meer waar de series om gingen omdat ik vaak gewoon mijn boek opensla en dan begin te lezen ^^ En er zijn ook al een paar boeken verfilmd, dus dat zit wel goed.
    Inderdaad is dat soms wel jammer dat je van het begin af aan al weet wat er gebeurd, maar ik kan mezelf nooit weerhouden dat te doen ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Daar heb ik ook last van. Ik ben bij series weleens bij het tweede boek begonnen, dat ik er toen achterkwam dat er nog een eerste boek was en dat ik daarna het laatste boek ging lezen. En ik lees altijd eerst de laatste pagina van een boek.


    Take risks and conquer your fears.

    Javier schreef:
    Nee, wel lees ik bijna altijd eerst de aller laatste pagina. Maar series in een andere volgorde lezen? Nee, dan mis ik zoveel details


    Dit, al heb ik bij sommige serie's ( van Virginia Andrews vooral) wel dat ik de aller laatste boek lees omdat daar de voorafgaande informatie in zit omdat dat het verleden is van wat er in de volgdende boeken gebeurt, maar dat tast het verhaal verder niet aan.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Michonne schreef:
    Nee, ik kan dingen absoluut niet in de verkeerde volgorde lezen en ook geen dingen overslaan.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Michonne schreef:
    Nee, ik kan dingen absoluut niet in de verkeerde volgorde lezen en ook geen dingen overslaan.


    Tenzij ik het boek al gelezen heb en alleen de spannende stukken wil lezen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Dooddoenervo schreef:
    (...)

    Tenzij ik het boek al gelezen heb en alleen de spannende stukken wil lezen.


    Dat doe ik ook, maar het ander ook^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik ben dol op spoilers in boeken :'D. Daarom lees ik altijd de laatste pagina even, alleen al om te zien of het hoofdpersonage het overleefd heeft, wat dus bijna altijd zo is. Eigenlijk vind ik dat heel jammer, want dan is er toch niks origineels meer aan?

    De volgorde van de boeken volg ik wel altijd, ik ga niet met het laatste boek beginnen en met het eerste boek eindigen. De enige uitzondering daarvoor was de Harry Potterreeks. Ik was slechts zeven of acht toen ik begon te lezen, en toen dacht ik dat Prisoner of Azkaban het eerste boek was :W. Gelukkig herhaalden ze daar alles nog even, maar toch miste ik een hoop. Pas toen ik in de zomer op mijn achtste het laatste boek uithad, besefte ik dat ik Philosopher's Stone en Chamber of Secrets nog moest lezen.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Cas schreef:
    Nee, ik kan dingen absoluut niet in de verkeerde volgorde lezen en ook geen dingen overslaan.


    Sorry voor het bumpen -eerst denken dan posten-

    [ bericht aangepast op 29 nov 2013 - 21:04 ]


    ©1998