Van kinds af aan hield ik erg van schrijven. De verhalen die ik schreef waren niet erg goed, maar ik vond het wel erg leuk om te doen. Ik heb hier op Q best veel verhalen staan, waaraan ik begonnen ben maar nooit heb afgemaakt. Ik zou wel eens een verhaal willen schrijven dat ook wel eens uitgebracht zou kunnen worden. Toen ik zocht tussen mijn verhalen die ik hier had geschreven, zag ik wel een bruikbare samenvatting die ik voor mijn nieuwe verhaal kan gebruiken (ik heb die samenvatting wel iets aangepast). Ik wil graag een verhaal schrijven dat in grote lijnen gebaseerd is op mijn leven, maar ik wil ook dat er tegelijkertijd veel fantasie in voorkomt. Wat vinden jullie van mijn samenvatting? Klinkt het interessant? En hebben jullie ook tips die ik kan gebruiken tijdens het schrijven? (:
Al mijn hele leven lang word ik buitengesloten, word ik niet geaccepteerd zoals ik ben. Ik ben anders dan anderen. Het is niet alleen dat ik anders gekleed ben en nauwelijks vrienden heb. Nee, er is nog iets anders. Ik heb een speciale gave, ik krijg namelijk visioenen. Ik denk dat de meeste mensen als ze dat zouden weten het wel cool zouden vinden. Nou, dat is het helemaal niet. Ik zie in die visioenen nooit geluk dat me zal overkomen. Ik zie alleen maar nare dingen. In deze wereld waarin ik leef lijkt er niemand mij te begrijpen. Het liefst houd ik dingen voor mezelf. Ik leef meer in mijn eigen wereldje. Mensen noemen mij stil en verlegen. Misschien is dat ook wel waar, maar ze hebben geen idee wat ik allemaal doormaak. Ik wil af van mijn visioenen. Dokters zeiden dat er wel een medicijn is voor mijn gave. Maar niet een medicijn dat je moet slikken of moet smeren over je huid. Nee, een speciaal soort medicijn. Het medicijn genaamd liefde. Iets wat ik nooit in mijn leven zal krijgen.
Ik heb ook nagedacht over de titel. Die titel heb ik ook al eens eerder op Q gebruikt in mijn verhaal, namelijk: Every cloud has a silver lining (Na regen komt zonneschijn/achter de wolken schijnt de zon). Dit dacht ik altijd in een periode waarin ik het zwaar had op school. Het hielp me om vol te houden en niet op te geven.
Lijkt het jullie wat? Zouden jullie het lezen als jullie dit zo zien? (: Alle tips zijn welkom zoals eerder gezegd.
The sun will rise and we will try again.