• Hoihoi iedereen! Welkom in het Kletscafé!



    Wil je bij het crew horen?? Je bent meer dan welkom! Eerst door een screening gaan om te kijken of je perfect bij het crew past (:
    Wil je het volgende topic openen? Klik op Screening 1.
    Wil je werken in het Kletscafé? Klik op Screening 2.
    Wil je een verslaafde worden? Klik op Screening 3.


    • Tinychat •

    Wie horen er allemaal bij het crew?

    Werknemers:
    Lotta • Rosarum • Cafébazin • 12
    Nori • Felidae • Mede-cafébazin •
    "Tom" • Dooddoenervo • Barman • 14
    Sofie • Amaretto • Barvrouw • 13
    Kim • Plenilunium • Entertainer • 17
    Sylvie • Cenation • Serveerster • 19


    Verslaafde:
    Suuz • Leonhardt • Alcoholistische stamgast • 16
    Erieka • Orianna • Frisdrankverslaafde • 17
    Gail • Minions • Colaverslaafde • 17
    Melissa • Lipari • Kinderchampagneverslaafde • 15
    Isa • xBoselfje • Loempiaverslaafde • 13
    Lisanne • Catilina • Chocolademelkverslaagde • 14
    Tialda • Scribe • stamgast • 18
    Jason • Json • •



    Al het geld dat we ophalen gaat naar de arme giraffen die de dupe zijn van flauwe raadsels. Doneer wat en help mee aan een beter leven

    Onze prijslijst.
    Drinken:

    • Vodka-Jus € 3.00
    • Lipton Ice Tea € 2.50
    • Coca-Cola € 2.00 • Coca-Cola Zero € 2.00 • Coca-Cola Light € 2.00 • Coca-Cola Light Lemon € 2.50 • Coca-Cola Cherry € 2.50
    • Fanta Orange € 2.00 • Fanta Lemon •€ 2.00
    • Duvel € 3.00 • Jupiler € 3.00 • Heineken € 3.00
    • 1 glas champagne €4 • 1 fles champagne €12,50
    • 1 glas kinderchampagne €3 • 1 fles kinderchampagne € 12,00 •
    • 1 glas witte of rode wijn €3,50 • 1 fles witte of rode wijn €11
    • Een mok warme chocomelk €2 •


    Eten
    Ontbijt tot 12:00
    Omelet natuur €2
    Omelet met spek €2,50
    Onbijtassortiment €8


    Middag tot 16:00
    Tosti ham kaas €4
    Tomatensoep €2
    Erwtensoep (winter) €3,50
    Dagsoep €2
    Frikandel met frites €4
    Hamburger met frites €4


    Diner van 18:00 tot 22:00
    Steak met frites €16
    Spare-ribs met frites
    Klein €18
    Onbeperkt €30
    Chapignonsoep €5
    Schnitzel met frites of aardappelen €12,50
    Saté's met frites €8
    Spaghetti bologneise €6


    Snacks hele dag doorlopend
    Bitterballen €3
    Loempia's €3
    Inktvisringen €3
    Chickenwings €3
    Gemengd bord €6



    MELDING: In dit café wordt niet chagrijnig gedaan en zijn we altijd aardig naar elkaar!

    [ bericht aangepast op 30 okt 2013 - 18:53 ]


    -

    Rosarum schreef:
    (...)
    Ik niet, nee. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat dat is :'). Maar ik doe wel mee aan een nationale schrijfwedstrijd. Ik heb net mijn SA ingeleverd bij de leerkracht Nederlands, die alles naar de organisatie zal sturen.


    Klik voor NaNoWriMo. (:

    En leeuk! Mag ik je SA is lezen? (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gibbs schreef:
    (...)

    Klik voor NaNoWriMo. (:

    En leeuk! Mag ik je SA is lezen? (:

    Oh ja, natuurlijk. Ik wil het wel hier online zetten, zolang de Belgen het maar niet stelen. Het thema van dit jaar was oorlog en vrede en eerlijk gezegd hou ik helemaal niet van dat onderwerp, maar goed.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Rosarum schreef:
    (...)
    Oh ja, natuurlijk. Ik wil het wel hier online zetten, zolang de Belgen het maar niet stelen. Het thema van dit jaar was oorlog en vrede en eerlijk gezegd hou ik helemaal niet van dat onderwerp, maar goed.


    Anders stuur je het in een PB. :p

    En doe je dr aan mee, of niet? met NaNoWriMo? (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Voilà, hier is-ie. Hij is behoorlijk slap geschreven, maar ik ben dan ook totaal geen fan van oorlogverhalen.

    A war, a bloody war


    Lise was altijd al bang geweest voor oorlog, maar had zich daar nooit zorgen om moeten maken; tot nu toe was dat altijd een ver-van-haar-bed-show geweest. Tot nu toe, ja.
    Ze had nooit gedacht dat ze in gevaar zou kunnen verkeren, dat de feiten uit de eerste en tweede wereldoorlog zich misschien nog eens konden herhalen. Hoewel, dit was geen gewone oorlog. Dit was een burgeroorlog.
    Ze keek naar buiten, naar het plein waar de mensen gisteren gedemonstreerd hadden. Voor wat, dat wist ze niet precies, maar dat het niet mocht, dat wel. De politie had als reactie op het protest de menigte met mosterdgas bekogeld, zonder ze ook maar een waarschuwing of iets dergelijks gegeven te hebben. Er waren zelfs doden gevallen. Hoeveel, dat wist Lise niet, maar ze was er zwaar door geschrokken. Straks zouden ze nog in willekeurige huizen binnenvallen. Dan waren de poppen helemaal aan het dansen …
    Lise zuchtte diep. Stomme oorlog dat het was. Het deed haar denken aan te toestanden in Syrië die ze op tv had gezien, alleen waren ze echt.
    Soms hoopte ze dat het allemaal maar een nachtmerrie was, waaruit ze ieder moment kon ontwaken. Helaas was dat niet, dat wist Lise maar al te goed. Toch bleef ze elke dag hopen.

    Gekraak op de trap; ze keek op en besefte dat het haar moeder was. Sinds de oorlog bezig was, mocht Lise niet meer naar buiten komen van haar. Daardoor was ze zo vereenzaamd dat ze stiekem naar een penvriend had gezocht op het internet. Zo had ze contact gemaakt met Emma, een meisje uit het noorden van het land. Met haar kon ze tenminste praten. Praten over haar angst voor de oorlog, haar ouders die haar angstvallig thuislieten en de eenzaamheid die ze voelde, maar ook over muziek, televisieseries en de kleine, maar toch vrolijke dingen in het leven.
    Lise was dan ook een bericht aan het typen voor Emma, terwijl ze peinsde over de burgeroorlog, totdat haar moeder, haar overbezorgde maar desondanks lieve moeder, even op de deur klopte en toen de kamer binnenkwam.
    “Lise? Het eten is klaar, kom je naar beneden?”
    Lise draaide zich om en keek geïrriteerd naar haar moeder. “Wat heb je gemaakt, dan?”
    “Dat zie je wel als je naar beneden komt,” zei die. Even keek ze afwachtend naar haar dochter. “Kom je nou of niet, schat?”
    “Ja, wacht dan eens twee seconden, misschien? Ik kom al! Ga maar vast, ik ben nog even, eh, een verhaal aan het schrijven, ik rond wel af,” riep Lise behoorlijk geërgerd.
    Als reactie daarop draaide haar moeder zich om en ging terug naar beneden. In de deuropening bleef ze nog even staan. “Haast je.”
    Lise wachtte totdat haar moeder echt wegwas voordat ze weer verder ging met haar bericht aan Emma. Ze typte driftig op het toetsenbord en las alles nog eens na.


    Hi Emma,
    Nou, hier ben ik dan weer! Sorry voor de late reactie; mama was maar weer eens aan het zeuren over het eten. Zucht.
    Ik begin hier langzamerhand gek te worden, maar “het is buiten gewoon levensgevaarlijk”, aldus mijn moeder. Soms heb ik echt een hekel aan haar. Ach ja, ze zal wel gelijk hebben, zeker? Gisteren was er nog een of andere grote protestactie buiten, ik kon het zo volgen vanuit het raam. Alles was nog vrij rustig – voor zover dat kan tijdens een demonstratie, natuurlijk – totdat de politie eraan kwam. Je raadt nooit wat ze gedaan hebben (sarcasm, girl, sarcasm): ze bekogelden die arme mensen met mosterdgas. En alweer zijn er doden gevallen, jazeker, want dat kan die agenten natuurlijk niks schelen, zolang ze maar ophouden met het betogen is het goed voor hen. Stelletje hypocrieten. Ik wou dat de politie terug zoals vroeger was. Toen moest je hoogstens bang zijn dat ze je een parkeerboete gaven; nu vreest iedereen voor z’n leven.
    Ach ja, ik val weer in herhaling, Ems, het spijt me. Hoe is ’t met jou?
    Ik heb ein-de-lijk Harry Potter and the Prisoner of Azkaban uitgelezen! Ik ben er zo ontzettend blij mee, het was echt zo’n leuk boek. Een gevangene die Sirius heette was blijkbaar ontsnapt uit Azkaban, een of andere gevangenis. In dat boek las je dat hij de peter van Harry was, en dat hij eigenlijk vals beschuldigd was voor de moorden die hij gepleegd had, en- ach ja, jij hebt die boeken natuurlijk allang gelezen.
    Weet je, soms voel ik mij net als Sirius. Hij wordt de hele tijd gevangen gehouden in een donkere, akelige cel, maar kan uiteindelijk ontsnappen en de wereld tonen dat hij het bij het rechte eind heeft. Bij mij is dat ook: op een dag zal ik ontsnappen uit dit saaie gebouw dat ik mijn thuis moet noemen en die politieagenten eens tonen wie er hier gelijk heeft. Als ik volwassen en vrij was, zou ik zeker bij de rebellen horen. Dan zou ik de wereld tonen dat we wel gelijk hadden. Dan, dan … whatever. Ik weet het even niet meer, sorry.
    Ugh, ik denk dat ik maar weer eens moet gaan. Mijn moeder zit beneden te roepen dat het eten koud aan ’t worden is. Ik zal haar dan maar geloven, zeker? Maar niet heus.
    Nou, dan ga ik maar. Sorry voor het gezeik, Emma. Je bent een echte vriendin voor mij, ook al ken ik je maar van een foto en een paar mails. Zonder jou zou ik allang zijn bezweken onder al die gebeurtenissen.
    <3 u,
    Xx Lise

    Zuchtend klikte Lise op “verzenden” en besloot ze maar naar beneden te gaan -
    Ze bleef stokstijf staan. Buiten was een schietpartij begonnen. Nieuwsgierig maar angstig besloot Lise te kijken. Ze opende het raam – eigenlijk mocht dat niet – en stak haar hoofd eruit om te kijken.
    PANG!
    Plotseling verstijfde haar lichaam. Er kwam bloed uit haar hoofd; een van de kogels had haar geraakt.
    Lise viel dood neer, als een marionet wiens touwtjes waren doorgeknipt. Ze had niet eens tijd gekregen om te gillen.


    & nee, volgend jaar misschien.

    [ bericht aangepast op 30 okt 2013 - 12:37 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    @ Lotta

    Aahw, zo zielig! D:
    mooi geschreven!

    En volgens mij is het elke maand ofseu.... dunno. :p


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    @ Lotta, in deze zin mankeert er een woord, denk ik. 'Helaas was dat niet, dat wist Lise maar al te goed. Toch bleef ze elke dag hopen.' Helaas was het dat niet?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    En 'wegwas' is denk ik gewoon een typfout? (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Sorry als ik irritant doe, ik wil alleen helpen. :3


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    @Melissa, je doet helemaal niet irritant, hoor!
    Fuck, je hebt gelijk van dat "wegwas". Maar die ene zin klopt volgens mij wel
    .


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Rosarum schreef:
    @Melissa, je doet helemaal niet irritant, hoor!
    Fuck, je hebt gelijk van dat "wegwas". Maar die ene zin klopt volgens mij wel
    .


    Oef, gelukkig. c:

    Soms hoopte ze dat het allemaal maar een nachtmerrie was, waaruit ze ieder moment kon ontwaken. Helaas was dat niet, dat wist Lise maar al te goed. Toch bleef ze elke dag hopen.

    Idk, nu ik het zo herlees klinkt het zo ook logisch. Hmm, die 'het' die ik er zou bij plaatsen, zou dan een verwijzing zijn naar de vorige zin. Ugh, ik weet het echt niet meer. :'D


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Na 'Emma' hoort geen komma. Dat weten heel weinig mensen, maar mijn leerkracht Nederlands vertelde dat in het derde. c:
    'Buiten gewoon' -> buitengewoon
    En wow, je kunt echt mooi schrijven. Zeker op jouw leeftijd. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Mijn huidige leerkracht vertelt trouwens leugens over die spaties bij gedachtestreepjes. D:
    *Gaat zoeken naar Nederlands handboek*


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Lipari schreef:
    Mijn huidige leerkracht vertelt trouwens leugens over die spaties bij gedachtestreepjes. D:
    *Gaat zoeken naar Nederlands handboek*

    Das apart van een lelaar om dat te doen xD


    -

    Minions schreef:
    (...)
    Das apart van een lelaar om dat te doen xD


    Ik heb wel meer leraren gehad die leugens vertelden. :'D
    Die gast van bio schreef onlangs 'demembraan' in plaats van 'het membraan'. -_-


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Btw: wat vinden jullie van me tinychat idee?


    -