"ERP - Het paard Gestion Bonfire van Anky van Grunsven uit Erp is overleden. Dat laat de dressuurrijdster maandagavond om iets over halfacht via Twitter weten. "Mijn hart is gebroken. Bonfire is overleden'', liet de drievoudig olympisch kampioene uit Erp weten.
Met Gestion Bonfire, die ruim 30 jaar werd, vierde Van Grunsven in het begin van haar loopbaan vele successen. Haar tweede Nederlandse dressuurtitel behaalde ze in 1991 voor de eerste keer op Bonfire. Met haar bruine Oldenburger ruin won ze onder meer negen nationale titels, vijf keer de wereldbekerfinale en de wereldtitel in 1994.
Haar eerste olympische dressuurtitel veroverde Van Grunsven bij Sydney 2000 op Bonfire. Daarna herhaalde ze dat grote succes met Salinero bij Athene 2004 en Peking 2008.
Emotioneel
De doodsoorzaak van Bonfire is onbekend, al zou volgens het Brabants Dagblad een ontsteking in de hoeven de oorzaak zijn. In september liet Van Grunsven nog weten dat het goed gaat met de gezondheid van Bonfire, afgezien van wat ouderdomskwaaltjes. Van Grunsven zegt maandag te emotioneel te zijn om te reageren op de dood van Bonfire."
Bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/201501312/Succespaard+Bonfire+van+Anky+van+Grunsven+overleden.aspx
Dit breekt ook mijn hart enorm, aangezien ik als geen ander weet hoe erg het is je paard te verliezen.
Tevens ook omdat mijn paard ook aan o.a. hoefkatrolontsteking stierf..
Ik wil bij deze Anky enorm veel sterkte, kracht en steun wensen bij het grote gemis van deze kanjer!
[ topic verplaatst door een moderator ]
[ bericht aangepast op 28 okt 2013 - 22:16 ]
I'll lick the poison from right off your kiss