Rosarum schreef:
(...)
Oh, bij mij waren het ook (vooral) de jongens. Aan het begin van het zesde leersjaar (groep acht, voor de Nederlanders) waren de meisjes er uiteindelijk mee gestopt, al bleef ik een buitenbeentje. De jongens zijn net zo lang doorgegaan totdat ik het gewoon niet meer kon verdragen en alles heb opgebiecht aan mijn moeder. Ik schaamde me dood, omdat ik het gevoel had dat ík het allemaal veroorzaakt had. Uiteindelijk heb ik als een detective naar bewijs gezocht en ben daarmee naar de directeur gestapt. Toen ik naar het middelbaar ging was het echter ineens, poef, gedaan ermee.
Volgens mij denken heel veel mensen dat. Zelf heb ik het nooit tegen mijn moeder gezegd omdat ik dat niet durfde.
Dat is wel goed van je, ik heb dat niet gedaan omdat het vooral van een andere school was die in mijn plaats is. Ik ben ook altijd een soort buitenbeetje geweest, ik ben altijd al anders dan andere meiden geweest.
Ik ben blij dat het toen ophield, bij mij was dat ook het geval. Nou ja, het was iets eerder want ik zag die jongens niet meer. Gelukkig zaten hun op een andere school. Maar bij mij in de klas zaten wel een paar jongens, ze waren altijd wel aardig tegen me. En ik was gewoon vrienden met hun. Maar ik heb een paar jaar geleden een grote fout gemaakt toen ik in groep 6 zat, en daar bleven ze me mee lastig vallen tot groep 8. Ze zeiden er een lange tijd niets over, maar eind groep acht wel weer. En ik wou daar niet aan herinnerd worden want het was echt de grootste fout van mijn leven. Het was zowaar niet pesten, maar ik wou dat ze er niet op door gingen want ik vond/vind het echt niet leuk.
Ja, ik was daarom ook heel blij dat ik naar de middelbare ging. Maar ik had ook de angst dat niemand me aardig zou vinden en dat ik geen vrienden zou krijgen. Gelukkig was dat niet het geval en kreeg ik 2 fantastische vriendinnen. Maar wij 3en staan ook wat meer van de klas af al pesten ze ons niet. Ik ben echt blij met de klas die ik nu heb. Oude herinneringen en mensen zijn weg die niet meer over dingen kunnen beginnen waar ik het niet over wil hebben. Maar nu begin ik me gewoon gelukkig te voelen. En dat is een geweldig gevoel.(:
"Niall was about to hug a fan, but she said she wanted to hug me but I said I wanted to hug Niall." ~ Louis