• Hoi!
    Ik wil mijn personages een paar slechte gewoontes geven. Dus nagelbijten, koppig zijn etc.
    Natuurlijk niet te veel, maar wel genoeg, om een personage echt tot leven te wekken.
    Hebben jullie dus ideeën voor slechte gewoontes/eigenschappen? Of handige sites die ik kan gebruiken?

    - Karaktereigenschappen: goed en slecht.
    -Slechte gewoonten. + goede.

    Meestal heb ik namelijk de standaard eigenschappen en ik wil nu wel weer eens wat anders.
    :)

    Tips?


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Gewoon intikken in Google: characteristics en dan een sterrenbeeld. Doe ik meestal toch :Y)


    Rise and rise again until lambs become lions

    Slecht: egoïstisch, snel aangebrand, overdreven zelfvertrouwen, altijd gelijk willen hebben, kleinzerig, leugenaar. Zulk soort dingen? Ik weet niet echt wat je als 'standaard' ziet.


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Dallis schreef:
    Slecht: egoïstisch, snel aangebrand, overdreven zelfvertrouwen, altijd gelijk willen hebben, kleinzerig, leugenaar. Zulk soort dingen? Ik weet niet echt wat je als 'standaard' ziet.


    Ja zoiets!
    Meestal hebben mijn personages een laag zelfbeeld en geen vertrouwen in zichzelf. Nu wil ik iets totaal anders omdat ik dat een beetje zat ben.
    Snap ie?


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Bij veel goede eigenschappen horen ook slechte eigenschappen. Zoals spontaan zijn, kan ook zorgen dat iemand een flapuit wordt. Slim maakt soms betweterig en als je karakter een wat rustiger persoon is kan dit haar/hem ook heel verlegen maken. Pak een slechte eigenschap die mooi bij je goede eigenschappen past. Een heel ontspannen en rustig personage zal bijvoorbeeld minder snel uit zenuwen op nagels bijten dan een druk en nerveus personage.


    From these ashes, I will rise

    Ik heb net sims gedaan en dan kom je ook karaktereigenschappen tegen als; bietserig, nooit naakt, perfectionistich -kan slecht zijn-, bang voor... , neuroot etc

    [ bericht aangepast op 24 okt 2013 - 15:43 ]


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    De slechte eigenschappen van een personage zijn altijd gelinkt aan de goede eigenschappen, en wat ze hebben meegemaakt. Heb je al wat 'goede' eigenschappen bedacht? (:

    Zie de reactie van @Leonhardt (ik zag je reactie niet haha xd)

    [ bericht aangepast op 24 okt 2013 - 15:46 ]

    Scribe schreef:
    (...)

    Ja zoiets!
    Meestal hebben mijn personages een laag zelfbeeld en geen vertrouwen in zichzelf. Nu wil ik iets totaal anders omdat ik dat een beetje zat ben.
    Snap ie?


    Ja, ik snap het (: Maar een laag zelfbeeld en geen vertrouwen in jezelf zijn niet bepaald ernstig slechte eigenschappen, of tenminste, niet echt 'slecht' in de zin van vervelend en naar voor andere mensen.

    @ Leonhardt; schaar jij verlegen zijn onder slechte eigenschappen dan? Want dat vind ik nu ook niet bepaald een ernstig slechte eigenschap voor een personage. Ik denk eerlijk gezegd dat als je alleen dat soort 'slechte' eigenschappen neemt, je snel een Mary-Sue krijgt. Voor de rest geen offence hoor, maar ik denk dat je als schrijver ook moet kijken naar échte slechte, vervelende eigenschappen.


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    @ Dallis: Ik bedoel ook écht slechte vervelende eigenschappen.
    Ik wil er wat meer variatie in brengen. Zodat de personages niet op elkaar gaan lijken omdat ze allemaal hetzelfde zijn.

    [ bericht aangepast op 24 okt 2013 - 16:00 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Dallis schreef:
    (...)

    Ja, ik snap het (: Maar een laag zelfbeeld en geen vertrouwen in jezelf zijn niet bepaald ernstig slechte eigenschappen, of tenminste, niet echt 'slecht' in de zin van vervelend en naar voor andere mensen.

    @ Leonhardt; schaar jij verlegen zijn onder slechte eigenschappen dan? Want dat vind ik nu ook niet bepaald een ernstig slechte eigenschap voor een personage. Ik denk eerlijk gezegd dat als je alleen dat soort 'slechte' eigenschappen neemt, je snel een Mary-Sue krijgt. Voor de rest geen offence hoor, maar ik denk dat je als schrijver ook moet kijken naar échte slechte, vervelende eigenschappen.

    Ik ken haar hele personages niet, dus om mijn punt duidelijker te maken gebruikte ik dit als voorbeeld. Verlegen zijn kan een slechte eigenschap zijn, als je nooit je mond opentrekt, nooit wat van je laat horen en iedereen gewoon over je heen laat lopen. Bij mezelf vind ik verlegen een slechte eigenschap, ik zou namelijk soms willen dat ik wat makkelijker mensen zou kunnen aanspreken.
    En ik verzeker je dat ik als schrijver wel degelijk kijk naar échte slechte eigenschappen en mijn personages deze ook wel degelijk bevatten (:


    From these ashes, I will rise

    Eigenschappenlijst.
    Nog een lijst.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Presence schreef:
    Eigenschappenlijst.
    Nog een lijst.


    Die eerste heb ik heel wat aan!
    Dankjewel!


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!